Gå til innhold

Prossesor og oppgradering...


Anbefalte innlegg

Hvorfor oppgraderer folk hele tiden?

Greit nokk at dei oppgraderer for å kunne spille nyere spill på pc. Men 98% av dei som oppgraderer pc`en oppgraderer kun for å være tøffere og for å skrøyde at dei har bedre en alle dei andre?

Det er bare så barnslig.

Jeg sidder enda med en 600mhz celeron, 256mb ram, 40gb harddisk, nvidia tnt2 ultra.

Kjører linux på den (Norma) Selvlaget.

Jeg kjører nesten alle spillene som har kommet ut.

(Sliter med noen)

Hvorfor oppgraderer folk pc`en hele tiden? er det bare for å skrøyde`? hva mener dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei du. Er i samme situasjon, har en p3 550 og et gF ddr skjermkort. Jeg sliter litt med spill for tiden. Det er grunnen til at jeg oppgraderer. Jeg gleder meg til å kjøre opp oppløsninger og alt av grafikk detaljer på bånn gass.

 

Sikkert mange som gjør det for skryte sak.

 

Men har man en hobby, liker man selvsagt å ha bra utstyr. Liker man biler, kjøper man noe man liker å kjøre rundt, samt vise fram. Liker man friluftsliv, kjøper man seg gjerne utstyr osv. som man trives med. Tilsvarende når det gjelder data. Folk styler tilogmed og kabinettene sine slik som andre styler opp bilene sine. Jeg ser ikke noe galt i dette.

 

 

Det er sånn jeg tolker det. ;>

Lenke til kommentar

hehe, føler meg troffen der ja...

 

Har sprayet toweret.

4 vifte med viftestyring + lys som viser det er på.

Stort plexi glass på siden.

Vurderer kald kadode, lazer led og neon wire.

 

Hehe

 

Grunnen for at JEG holder på med toweret, er ikke for jeg liker å skrøyde. Men JEG HATER standard tower.

Grått og kjedeligt. takler ikke helt det.

Lenke til kommentar

jeg greier fint å kjøre gta3. det hakker litt, men det går.

Eneste problemet er at pc`en henger seg for skjermkortet blir for varmt ;( men det løste jeg med å sette på ein stor vifte.

 

Men jeg greier ikke å kjøre morrorwinds på grunn av kun 16mb skjermkort, trur faktisk jeg skal oppgradere det snart...

Lenke til kommentar

det er nå litt gøy og kjøre med skikkelig oppløsning og ha en god bildekvalitet, det var en enorm forskjell fra mitt gamle skjermkort(asus v7700gts pure) til mitt nye(se signatur).

Grunnen til at jeg fikk meg ny cpu var fordi jeg klokket livet av den gamle.

grunnen til at jeg oppgraderte til nytt hk og ddr minne var fordi videoredigeringen gikk nesten dobbelt så fort da.

så det er ikke bare for og skryte at folk oppgraderer

Lenke til kommentar

der skal jeg si meg enig, det er bare tull og oppgradere fra feks xp2000 til xp2100.

Du merker ingen forskjell i ytelsen allikevel

 

_________________

AMDXp 1800+@1580Mhz

ECS K7S5A

512Mb micron pc2100 DDR

ATI Radeon 8500 (Club 3d 275/275 3,6ns)

IBM 75gxp 60Gb

SB Audigy Player

Koolance miditower vannkjøling

Cpu 25-29c

3d mark 2oo1se:8497poeng

 

[ Denne Melding var redigert av: sub1343 på 2002-06-06 13:29 ]

Lenke til kommentar

jeg har ein liten hd som kjører windows, bruker det til gta3 og diablo2.

 

Har selv oppgradert min prosessor fra 400amd til 600 celeron (Fekk det gratis av en venn)

Merket ikke store forandringene.

Litt raskere.....

 

Men jeg vurderer ikke å kjøpe ny prosessor eller hk.

Pc`en fungerer akkurat til det jeg vil :wink:

 

Kjenenr en som hadde Pentium 1,6mhz ca...

da skrøydet han vilt

og så kom pentium 2.2

Han kjøpte nytt hovedkort, nytt tower, nytt ram og ny prosessor 2.2 pentium.

Han skrøydet og skrøydet.

Jeg prøvde pc`en hans.

Det var ikke forskjell på 2.2 eller 1.6 , den fungerte like godt som den gamle, la ikke merke til en ting.

 

Off, takler ikke skrøydere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Quote:


Den 2002-06-06 15:37, XeLix skrev:

Hvor store prosessorrer har dere da?

hva hk har dokke?

Skerjmkortet da?


Uanz, Har noen av dere casemodda? i såfall.

Kan dere skrive adressen til hjemmesiden deres med bilde?

eller sende det på mail til meg?



Plz


Stor prosessor : ca 4 * 4 cm


Hva hovedkort : Hovedkort er det alle de andre kortene er festet i det.


Skjermkort: ja



Lenke til kommentar

Vi lever i en fri verden og hva fanden folk gjør av oppgraderinger på sin PC er deres eget problem :grin:

 

Ja vi har jo alle friheten til og oppgradere på hvilke som helst grunnlag ,og har jeg lyst til og oppgradere min PC for att bestemora mi ennå har mensen så er det min sak :grin:

Ja dette mener jeg så lenge det er innenfor rimelighetens grenser da en pc av kaliber ikke koster så mye anyway (10-15 tusen).

 

Det hadde nok stilt seg anneledes hadde det vært snakk om 3 stk Rolls Royce til 10 millioner ,da dette er uforsvarlig og urettferdig ovenfor alle andre.

 

 

_________________

The days of the Hammer...

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Tracker på 2002-06-15 18:53 ]

Lenke til kommentar

Jeg sitter på en p3 500mhz med 384mb pc100 sd-ram, føler for å oppgradere nå, går jævli treigt å lage divx... kjøper et nytt 3dkort for det gamle funker ikke under linux og jeg begynner å slite litt i spill...

 

Er jo altids en grunn til å oppgrader men er enig med at det er helt idiotisk å oppgradere fordi du ikke har best specs... vet om en som bare spiller cs. Han oppgraderte fra 800mhz intel til xp 1800 litt før jul, bare fordi han ikke hadde best pc, vil visst oppgradere igjen fordi jeg oppgraderer nå..

 

LAME

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...