Gå til innhold

Bytte komponenter på bærbar pc, skjermkort f.eks..?.


Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg har så vidt lest at man kan faktis bygge sin egen bærbar pc, men trur man skal ha en del peiling før man gjør dette på egenhånd.. Ellers så har jeg sett nettsteder som tilbyr egenkomponering, f.eks Dell..

MEN, lurte på om d er mulig å bytte skjermkort i slike ferdig pc'er man får kjøpt, f.eks i en Fujitsu Siemens Amilo D P4 maskin?

Med stasjonære pc'er har man utviklet en standard som alle produsenter følger, altså AGP og PCI sloten...

Når det gjelder bærbar pc, er det da en slags standard slot der også slik at man i praksis kan bytte skjermkort??

Jeg ville nok ikke gjort noe slik selv til å begynne med, men at man kanskje kunne sende inn pc'en til en butikk som fører løse deler til laptop og få dem til å gjøre d..?...

 

Håper på svar... Kun seriøse selvfølgelig.

 

[ Denne Melding var redigert av: Clintern på 2002-06-06 08:09 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har byttet ut 16mb. ati skjermkort med et Nvidia 32mb på en Dell Inspiron 8000 detaljert instruks for demonterin/montering finner du på Dell`s hjemme side noe som er unikt http://docs.euro.dell.com/docs/systems/ins...ove.htm#1084976 . Du finner detaljert instruks for oppgradering av cpu ol. delene får du kjøpt ved å be om å bli satt over til spare parts hos dell, og du sier hva ønsket er. men skall du oppgradere cpu ville jeg kjøpt den hos itbutikken som nokk har en rimeligere pris( ps! jeg snakker om bærbar pc ja!)se forøvrig utvalget de har på bærbar cpu (unikt?) Jeg vet at Asus og f.eks Rec er oppgraderings vennlig på cpu ( kan variere på model).

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: torleif på 2002-06-06 20:36 ]</font>

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: torleif på 2002-06-06 20:41 ]</font>

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: torleif på 2002-06-06 20:55 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: torleif på 2002-06-21 20:02 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-06 20:32, torleif skrev:

Hei!

Jeg har byttet ut 16mb. ati skjermkort med et Nvidia 32mb på en Dell Inspiron 8000 detaljert instruks for demonterin/montering finner du på Dell`s hjemme side noe som er unikt. Du finner detaljert instruks for oppgradering av cpu ol. delene får du kjøpt ved å be om å bli satt over til spare parts hos dell, og du sier hva ønsket er.


 

Hm... Jo men d er bare for Dell maskiner ikke sant?

Hvis jeg kjøper en Fujitsu Siemens Amilo D maskin så blir d vel vanskligere. Hvis ikke FS har en egen avdeling for sånt, noen som vet om de har d???

Lenke til kommentar

Nei!

Dell er jo skrytt opp pga. deres oppgradering vennlighet (sjekk dette!! http://docs.euro.dell.com/docs/systems/ins...ove.htm#1084976 ) og support sider(av f.eks Pc World)det har jeg aldri hørt eller lest om Fujitsu Siemens og deres Amilo D. Sjekk deres hjemmesider, bruker de f.eks Intel hk. kan oppgraderin vær mulig men noen som f.eks Compaq lodder komponentene på hk.

 

[ Denne Melding var redigert av: torleif på 2002-06-21 20:00 ]

Lenke til kommentar

FS Amilo D P4 maskin har Intel 845 brikkesett hvis jeg ikke tar feil.

Forresten, noen som har linker til webshoper som selger løse deler til bærbar PC?? (altså, mer enn bare RAM og HDD osv)

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Clintern på 2002-06-07 10:57 ]

Lenke til kommentar

de fleste selger ram og hd til bærbare de er 2.5 hd"

som blir brukt på bærbare pc.

ram brikkene er noe dyrere vis du skall ha over 128mb

men det kommer på om pc støtter støre en 64.

compaq sine armada 1700 kan bare ha 96Mb ram 32 intrigert og 32 eller 64 ekstra.

de nyeste klarer 128 og 256 men 256 koster over 2-3000 kroner tror jeg muligens 4000.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...