Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Asus WL500g


Anbefalte innlegg

Hvorfor stiller du om på de virtuelle serverne hver gang routeren startes? Er det ikke mye enklere å gå der det står "assign ip manually" på DHCP området og fastsette ip'ene?

 

Det du trenger for å fastsette ip er bare MAC adresse. Den finner du under "DHCP client leases" eller noe sånn. Du kan også gå på hver maskin, trykke på netverkstilkoblingen, trykke støtte og ta detaljer. da er MAC adressen øverst.

 

MAC adressen ser slik ut: 00-0C-F1-13-36-0E

Når du skriver den inn så tar du bort alle -'ene.

 

Ang. spørsmålet ditt så er det e beta firmware som blir anbefalt på forumet til denne routeren. Noen negative ting er det jo når det er beta firmware. f. eks at men må restarte routeren etter hver lille forandring. Men den er veldig stabil for meg iallefall.

 

Men uansett, her er siden i det forumet der det er snakk om alle firmwarene til denne routeren. Prøv flere forskjellige.

http://forum.chupa.nl/forumdisplay.php?s=&daysprune=-1&f=11

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd de forskjellige framgangsmåtene som står på nett til denne ruteren? Mange rapporterer at det hjelper å sette overføringshastighet på WAN-port manuelt, altså til f.eks 10mbps osv, i stedet for auto. Ellers er kjente triks å sette statisk adresse på ruteren internt i nettverket, samt prøve forskjellige kanaler hvis det er WLANet som ramler ut.

 

Men fikk som sagt ikke min til å funke, den var ustabil, lot den stå på en natt, og så at nettet var falt ut fem-seks ganger fra logger, og var håpløst hvis man kjører f.eks scp som ikke støtter resume på filoverføringer.

 

Men nå har jeg ikke prøvd så mange WLAN-rutere, så mulig de fleste billige ruterne sliter litt med ustabilitet på enkelte områder, men selv om produktet ikke koster mye bør det jo kunne forventes en viss stabilitet, og så langt er jeg hvertfall meget godt fornøyd med min Airport Express, selv om den har litt mindre funksjonalitet enn Asusen på rutersiden.

 

Vært veldig interessant om noen hadde funnet en definitiv løsning på dette produktet, da skulle jeg gjerne kjøpt den selv og, da det er et produkt som er veldig kult på papiret...

Lenke til kommentar
Heisann... For ca 1 uke sida fikk vi den nye routeren vår, ASUS WL500g som koster ca 1000 kr. (med andre ord, ikke no dritt) Men vi har problemer dessverre.. Routeren har en tendens til å slutte å dele ut internett, og trenger dermed restart for å kunne dele ut igjen. Men det er ikke det eneste problemet, ved restart så deler den ut nye ip adresser til de som er tilkoblet. Dette fører til at innstillingen som er på routeren som er ment til å gå direkte til de forskjellige ip'ene (pcne) må endres pågrunn av at alle pcne har fått nye ip adresser.. Dette er ubeskrivelig plagsomt.. Noen som vet hva jeg kan gjøre for at den skal slutte å hoppe ut av internett ? :cry:

 

Mvh

 

En trist Kurt P

At den koster 1000,- er ikke noe garanti for at den ikke er dårlig. Jeg kjøpte den samme routeren etter å ha lest testen på barbara.no. Gikk 1 måned så var jeg lei. Routeren var mildt sagt ustabil. Solkgte den til en kar for 500,- ellernoe. Koblt tilbake min gamle SMC, så ble det iallefall stabilt igjen. Siden jeg har ip-telefoni og en sykdom som gjør at jeg må laste ned allt mulig dritt fra internett, trengte jeg QOS (eller lastbalansering) Leste en ny test på barbara.no om en Ovislink 9000. Dette var noe for meg :) Kostet meg 1350,- hos itbutikken. 2 nye måneder med Ovislink og igjen var jeg lei.... den var rimelig stabil, men Qos fikk jeg ikke til å fungere. Noe måtte gjøres. Trålte internett etter svar med det resultat at jeg kjøpte en billig (5-600,-) router med navn Linksys WRT54G. Lastet ned modifisert firmware (hyperWRT) som støttet QOS. Nesten alt var fryd og gammen :) Fikk imidlertid ikke den ene trådløse maskinen til å koble seg på. Donerte $20 til svesoft, lastet ned modifisert firmware derfra, og gjett om jeg er fornøyd. Idag kan jeg maxe linjen med opp og nedlasting uten antydning til hakking i telefonen :)

Bruker NGT og Telio.

 

Mitt råd blir da : Selg Asusen, kjøp deg en Linksys WRT54G eller GS. Alle dine problemer forsvinner som dugg for solen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...