Gå til innhold

Anders Leipsland forlater HW.NO i protest !!!!


Anbefalte innlegg

Må si at det er surt hvis du føler at du må forlate forumet pga. useriøse poster, Anders.

Men det er vel ikke annet å forvente med tanke på i hvor dårlig retning forumet har tatt utover våren.

 

Få på plass strengere regler og mer aktive moderatorer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For seriøs?

 

Tror ikke det går an her på forumet lenger. Det er så mange fjollete poster her om dagen at det er virkelig synd at noen som bidrar såpass mye den andre veien forlater forumet.

 

Liksom-morsomme poster som det har blitt så mange av etterhvert hører hjemme under "søppel", til nød "humor".

 

Moderatorene kan godt bli strengere for min del. Begynn gjerne å slette de verste postene istedenfor å bare stenge dem.

Lenke til kommentar

Nazi moderatorer? Heh, kan ikke ha noen alt for strenge moderatorer helder da. Da blir det jo bare teit. Hva er så vanskeligt med og overse idiotien da? Ikke dra alt som "idiotene" sier rett oppi nesa. Sitter her og jatter i det vide og det breide når alt dere kan gjøre er og ignorere dem. Ikke noe problem det vell?

Lenke til kommentar

Synes det er litt teit å blåse opp denne saken for en mann... Selv om han har gjort "sinnsykt" mye for hw.no...

 

Jeg har ikke så mange poster selv og har heller ikke vært her så lenge, men hw.no er uansett mer enn Leipsland.

Litt feigt også å stikke av i stedet for å prøve å gjøre noe med problemet.

 

Angående useriøse poster, er det faktisk en del seriøse poster som ikke blir besvart her på forumet også. Så det er ikke bare i retning av et forum uten tulleposter man bør strekke seg...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-06 01:24, christt skrev:


Angående useriøse poster, er det faktisk en del seriøse poster som ikke blir besvart her på forumet også. Så det er ikke bare i retning av et forum uten tulleposter man bør strekke seg...


Færre tulleposter = mer tid og oppmerksomhet til seriøse poster

 

Og som jeg sa, jeg har ikke noe imot tulleposter så lenge de ligger i 'søppel'

Lenke til kommentar

Er HELT enige med folk at det foregår ALT for mye Bullshit og Drittkasting her på forumet,RESPEKTER ANDRES meninger og ikke disse andre pga de er litt "n00b".

Alle kan ta feil,Synes det er Synd at Anders Leipstad forlater forumet,Han har svart på MANGE poster! Får ikke håpe Byggern gjør det samme,pga han og mange flere er seriøse og Virkelig HJELPSOMME!

Noe som mange ikke er,men er bare ute etter å disse andre pga de har for eks intel eller amd...

Så et lite tips til alle,Oppfør dere normalt og ikke vær useriøse,Det tjener INGEN på!

Får håpe Anders velger å komme tilbake snarest,Han har min fulle støtte!

 

MVH Thor Erik Aarseth

Lenke til kommentar

Først og fremst: De av dere som syntes Anders gjør en stor sak av dette og er feig som stikker, burde lese denne tråden om igjen.

For det første. Anders sa ganske enkelt i fra på IRC at han kom til å forlate hw.no forumet, fordi han syntes det var for mye tull her.

For det andre. Anders forlater hw.no fordi han ikke liker seg (begrunnet ovenfor,) noe som her tilatt.

Man er ikke feig hvis man forlater et forum man ikke liker.

Så før dere begynner å henge ut Anders, så les gjennom tråden å finn ut hva som faktisk står der.

 

Til Fjortisser: Nå skal jeg ikke henge ut fjortten åringene her, men som tidligre sagt (de som er fjortiss i huet.)

Det er trist å se at "ild sjeler" forlater på grunn av "idioter" som på død og liv skal gjøre dette forumet til et trist sted.

Selv er jeg ikke noe serlig glad i hw.no, så jeg har puttet min "drittsek tid" bak meg, og prøver å være litt "all right." Det syntes jeg så abselutt at flere av dere kunne prøve på også.

 

Tjaha: Nå er det veldigstor pågang mot den yngre garde her, så skal rett være rett må vi prøve å ta ting i deres syns punkter.

Personlig syntes jeg at det blir litt kjedelig i lengden, med bare hjelpe tråder her på forumet.

Dette er trossalt et hardware relatert forum, så diskusjon av lagringsplass burde jo være tilatt.

Enkelte "utstikker tråder" burde være tilatt, sånn at de enkelt kan oversees av de som ikke intriserer seg for den slags.

Ikke sånn som det er i dag, hvor man må leite seg frem til gode tråder.

 

Det er ingen tivl om at det må sterkere moderatorer til, mere kraft og strengere regler, for at vi i nærmere frem tid ikke skal miste flere persone som f.eks. Anders.

(skrivefeil = tre)

 

_________________

--Compaqina

--Mobo :: Asus "P4S533"

--Cpu :: Pentium "Northwood"

--Gfx :: Asus "Geforce"

--Sound :: SoundBlaster "Audigy"

 

[ Denne Melding var redigert av: Zitoz på 2002-06-06 02:14 ]

Lenke til kommentar

Bibi Anders, :cry:

 

Problemet, slik jeg ser det, ligger i at ledelsen ved hw.no er interessert i aa faa flest mulig folk inn her.

 

Og da er det klart at endel userioese personer detter innom fra diverse ungdomsskoler osv.

 

Det er egentlig litt begrenset hva man kan gjoere med dette - en ting kunne vaert aa banne folk a la IRC-metoden, med individuelt bann, saa domene-bann hvis det ikke hjelper.

 

Men alle problemer kan la seg loese hvis man vil. Spoersmaalet er selvsagt om hw.no virkelig vil loese problemene, eller om de vil ha flest mulig folk her paa dette forumet isteden.

 

[ Denne Melding var redigert av: DrDoogie på 2002-06-06 07:34 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Få på plass strengere regler og mer aktive moderatorer.


 

Ja, noen poster skal ikke bare stenges, de bør rett og slett fjernes helt!

Det samme gjelder brukere som starter idiotiske post'er. Leste jo f.eks om en eller ting igår om en som lurte på hvilken vei skjermkortet skal stå, for så å skrive "kødda!" og seff bruke en :grin: på slutten. Er det bare jeg som ikke forstår poenget, eller har den geek faktor på +75%?

 

 

Ellers er jeg åpen for å legge opp en uoffisiel svarteliste på brukere som ikke burde få "hjelp", slik at de kan få smake hvordan "ulv, ulv" og dritt poster fører til.

Slik at neste gang de skal bygge maskin og lurer på HK, får de heller lese reviews og surfe på digi.no isteden for her.

btw

-litt drøyt å si Anders slutter i hw.no bare for han sa det i irc, sånn på 3 linjer.

Tenk hvis verden var som den var på irc, da måtte 90% av dem på spraydate begynt å trene hardt for å fremstå som den gutt/jente de mener å fremstå som.

(spraydate:Jente_19, slank og blond --> RL:megge_27, nettovekt=gullfaks C)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-05 23:29, boza skrev:

Hei godtfolk


Synes det er feigt at en ansatt i HW.no skal slutte fordi "14tisser","drittunger" "useriøsefolk" eller hva man skal kalle dem,gjør forumet surt for endel folk.

Jeg skjønner at det kan være irriterende å lese seg igjennom en masse bullshit, men å ta seg nær av det?Det synes jeg er høl i huet!!!


hmm... hvor har du det fra at han var ansatt? hmm. :roll:

 

og ignorere; vel, det kommer jeg tilbake til.

 

Quote:


Den 2002-06-06 08:44, win_xp skrev:

Lykke til videra da Leipsland.

Håper du finner noe som passer deg bedre :smile:



 

-og si til meg hvor! (ikke public, selvsagt! vi vil vel ikke dra med oss lusene herfra, vil vi vel? nei)

 

 

Quote:


Få på plass strengere regler og mer aktive moderatorer.


Ja, så absolutt! ser ut til at JoKr er inne på noe :wink:

 

Quote:


Den 2002-06-06 07:53, JoKr skrev:

Ja, noen poster skal ikke bare stenges, de bør rett og slett fjernes helt!

Det samme gjelder brukere som starter idiotiske post'er. Leste jo f.eks om en eller ting igår om en som lurte på hvilken vei skjermkortet skal stå, for så å skrive "kødda!" og seff bruke en
:grin:
på slutten. Er det bare jeg som ikke forstår poenget, eller har den geek faktor på +75%?


 

Det er ikke bare det, det er antigeek! eneste utrykket som faktisk dekker denne idiotiske oppførselen er 'fjortiss', desverre for de som tilfeldigvis er i den alderen, men oppfører seg som 'normale' folk.

 

Quote:


Ellers er jeg åpen for å legge opp en uoffisiel svarteliste på brukere som ikke burde få "hjelp", slik at de kan få smake hvordan "ulv, ulv" og dritt poster fører til.

Slik at neste gang de skal bygge maskin og lurer på HK, får de heller lese reviews og surfe på digi.no isteden for her.


hmm... det kan bli farlig, men kanskje det er det som skal til? men jeg tror ikke så mange av de riktig useriøse ber om hjelp. de får heller folket til å diskutere/krangle så busta fyker :roll:

 

Quote:


btw

-litt drøyt å si Anders slutter i hw.no bare for han sa det i irc, sånn på 3 linjer.

Tenk hvis verden var som den var på irc, da måtte 90% av dem på spraydate begynt å trene hardt for å fremstå som den gutt/jente de mener å fremstå som.

(spraydate:Jente_19, slank og blond --> RL:megge_27, nettovekt=gullfaks C)


 

vel, vi har tre grunner til å tro på han:

1: 'seriøsiteten' på #hw.no. vi vet hvem som er hvem, og hvordan de forskjellige oppfører seg.

 

2: han har ikke svart på denne tråden. hadde han ikke slutta hadde han svart innen tre sider (de to første kom rimelig hurtig)

 

3: han er ikke den eneste som har tenkt i de banene, og vi har alle lekt med tanken. vi har også diskutert det åpent på #hw.no. Han er bare den første av mange som stikker.

 

Anders: tell us when you reach Nirvana!

 


 

Edit:

to ting jeg glemte:

ang ignorering: inntil noen av dere gidder å skrive et skript som faktisk ignorerer disse tomskallene så blir vi tvunget til å lese hva de har skrevet og det tærer på oss! 'det var en gang' så hadde vi et _godt_ forum hvor nesten alle kjente nesten alle, og vi visste hvem vi kunne stole 100% på. anders var en av dem.

 

alle skriker om å ignorere, vel; det går fint en tid, men ikke i lengre tid.

 

og så en ting til slutt: det som slår meg er at _ALLE_ som skriker om å ignorere og at anders bare kan dra, som om det ikke betyr noe, er 'newkids'; alle er <200 poster! heldigvis har vi en og annen seriøs blandt <200 og; det _kan_ bli redningen vår...

 

jeg ser _ingen_ personer som har markert seg som seriøse som påstår at det ikke har noe å si.

 

[ Denne Melding var redigert av: sjanten på 2002-06-06 09:07 ]

Lenke til kommentar

Hvordan fikk egentlig 'newkids' vite om HW.NO-forumet?

Burde det kanskje ikke ha vært en opptaksprøve for å bli medlem her på forumet? Der man beviser sin seriøsitet?

 

Ser ut til at det først skjer noe med fjortis-poster og lameness når Anders drar.

(Fjortis er en tilstand, ikke en alder. Husk det. Kjenner fjortiser på tredve år, og jeg kjenner fjortiser på elleve år. Stor vidde.)

 

/me skal kanskje møte Anders i sommer en gang.

Lenke til kommentar

Angående "slemme" moderatorer melder jeg meg fivillig til å bli den slemmeste siden Hitler! :grin:

 

Det med <200 poster stemmer for bra :sad: Håper folk skjerper seg så det blir flere saklige saker igjen.

 

Det med hvem har størst HD og lignende er greit nok, bare ikke for mye av det.

 

Har tro på at hw.no kan bli et bra forum igjen. Er ikke så værst egenlig de fleste for hjelp så det hjelper og spør :smile:

 

tjo og hei

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har ikke vært noe særlig aktiv her før i det siste, men det virker som om denne Anders Leipsland har vært en stor ressursperson her inne da, og det er synd at slike folk slutter. Jeg må si meg enig i at det har forandret seg her siden jeg meldte meg inn i høst en gang, og da til det verre. For å være helt ærlig, synes jeg forumet rett og slett er ganske aggressivt, det er ikke snakk om vennlig hjelp og diskusjon, men istedet spott, drittkasting og slike ting. Jeg bruker også andre fora, som for eksempel golem.de, og jeg må jo si at jeg merker en stor mentalitetsforskjell i forhold til her. Så klart har de også der endel humor og "x vs. y"-diskusjoner, men alt foregår på et helt annet plan, mer voksent kan man si. Det forekommer overhodet ikke at noen sier "Ditt j. rasshøl! Du hakke peiling!" bare fordi noen bruker windows istedet for Linux, intel istedet for AMD eller IE istedet for Mozilla. Nei, da diskuterer man heller fordeler mot ulemper, som normale voksene personer, og selvfølgelig blir man også der uenige, det står jo om smak og behag, men man respekterer at folk har forskjellige meninger. Det er det mange her som ikke gjør. Alle har forskjellig smak, og det er unødvendig med utsagn som "Wintendo suger!" og "Linux ruler!" (det høres mistenkelig ut som Beavis & Butthead forresten...). Det hele minner om de mange fjortis-kanalene på irc. (Sluttet med irc av samme grunn). Jeg har lagt merke til at det bare blir flere og flere tråder som dette, det kan bare bety en sak, og det er at folk er misfornøyde med slik tingene er, og vil ha en forandring. Skjer det derimot ingen forandring, så _vil_ alle seriøse personer tilslutt forlate dette forumet, og det vil bli overlatt til alle de useriøse fjortisene. (Har fortsatt ingenting med alder og gjøre).

 

Jeg håper folk kan prøve å oppføre seg litt mer som folk, slik at man slipper å føle sterk aggressjon hver gang man leser en tråd, det burde være unødvendig i et slikt forum.

 

Dette ble et usannsynlig langt innlegg, og de fleste har vel ikke giddet å lese mer enn et par linjer..:smile:

 

mvh

 

André.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-06 10:54, andre_aronsen skrev:


Dette ble et usannsynlig langt innlegg, og de fleste har vel ikke giddet å lese mer enn et par linjer..:smile:



 

Leste alle linjene dine jeg, og er helt enig. Har egentlig ikke så mye annet å si enn at jeg håper at forumet "finner tilbake" til litt av den gode gamle stilen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...