Chrichton Skrevet 23. desember 2004 Skrevet 23. desember 2004 (endret) Du er klar over at anmeldelse for "Grunnløs anmeldelse" heller ikke gjør seg på rullebladet? Og at en helt standard Windows XP velger den sterkeste senderen automatisk uten at brukeren gjør noe valg? Så hvis jeg bor ved siden av deg, og din sender er helt inntil veggen og min er i motsatt ende av leiligheten så kan det fort hende at pcen velger din sender og ikke min. Anmelder du meg da så kan jeg garantere at min advokat kommer til å gå løs på deg både med anmeldelser og sivile søksmål. Edit: Og sikkerhetssjefer liker heller ikke folk som setter opp vidåpne nettverk og tror det krever avansert hacking å komme inn gjennom en åpen dør. Endret 23. desember 2004 av Chrichton
Gjest Slettet-10579 Skrevet 23. desember 2004 Skrevet 23. desember 2004 (endret) Anmeldelsen vil slettes ikke være grunnløs. MAC-adressen ligger i loggen. Så, bare bruk penger på motsøksmål du. Du skjønner, selvom døra til banken er åpen, er det ikke lov til å ta med seg alle pengene. Endret 23. desember 2004 av Slettet-10579
agvg Skrevet 23. desember 2004 Skrevet 23. desember 2004 Du skjønner, selvom døra til banken er åpen, er det ikke lov til å ta med seg alle pengene. I og med du åpenbart er teknisk kyndig så skal du ikke se bortfra at retten ville hevde at du ikke hadde gjort nok for og hindre dette og ergo var dette en risiko som du var klar over og med lettehet kunne gjort noe med.
Gjest Slettet-10579 Skrevet 23. desember 2004 Skrevet 23. desember 2004 (endret) Du skjønner, selvom døra til banken er åpen, er det ikke lov til å ta med seg alle pengene. I og med du åpenbart er teknisk kyndig så skal du ikke se bortfra at retten ville hevde at du ikke hadde gjort nok for og hindre dette og ergo var dette en risiko som du var klar over og med lettehet kunne gjort noe med. Det er ikke mitt nettverk det er snakk om. Og, det faktum at du utnytter en annen persons uvitenhet er faktisk straffbart, så ditt forsøk på ironi bør nok modereres noe. Dette emnet er for min del utdebattert i henviste tråd, så dette er mitt siste innlegg i denne tråden. Mitt nettverk er sikret med MAC-filtrering, og WPA, og jeg sjekker loggene flere ganger pr. dag. Og jeg skrur det av når det ikke er i bruk. Litt paranoid skal man være Diskusjonen går generelt, ikke på den enkelte debattants nettverk, men heller holdninger. Og - God Jul Endret 23. desember 2004 av Slettet-10579
Daehli Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Skrevet 23. desember 2004 Du skjønner, selvom døra til banken er åpen, er det ikke lov til å ta med seg alle pengene. I og med du åpenbart er teknisk kyndig så skal du ikke se bortfra at retten ville hevde at du ikke hadde gjort nok for og hindre dette og ergo var dette en risiko som du var klar over og med lettehet kunne gjort noe med. Det er ikke mitt nettverk det er snakk om. Og, det faktum at du utnytter en annen persons uvitenhet er faktisk straffbart, så ditt forsøk på ironi bør nok modereres noe. Dette emnet er for min del utdebattert i henviste tråd, så dette er mitt siste innlegg i denne tråden. Mitt nettverk er sikret med MAC-filtrering, og WPA, og jeg sjekker loggene flere ganger pr. dag. Og jeg skrur det av når det ikke er i bruk. Litt paranoid skal man være Diskusjonen går generelt, ikke på den enkelte debattants nettverk, men heller holdninger. Og - God Jul Jeg vil bare legge til at tråden var ment til å avkrefte at det finnes trådløse nett som er lagt opp over et større område hvor det er meningen at alle som vil skal kunne koble seg opp. Jeg klarte kanskje ikke å presissere dette i mitt opprinlige innlegg og beklager dette... God Jul til deg også...
lynzh Skrevet 23. desember 2004 Skrevet 23. desember 2004 For å svare mer direkte på spørsmålet i første post. JA--Det går ann. JA--Jeg har gjort det flere ganger.
HåkonN Skrevet 23. desember 2004 Skrevet 23. desember 2004 Anmeldelsen vil slettes ikke være grunnløs. MAC-adressen ligger i loggen. Så, bare bruk penger på motsøksmål du. Du skjønner, selvom døra til banken er åpen, er det ikke lov til å ta med seg alle pengene. Det norske rettsystemet har mer å ta seg til enn å ta seg av en anmeldelse av en stakkar som har benyttet seg av et åpent nett. Og det er vel ingen som har snakket om å ta med seg noe... Døra til banken er åpen, og det er noen som har vært inne å tittet.... Sperret forøvrig mitt nett med MAC-sortering etter at to overlykkelige fjortis-naboer forsynte seg av over 1000gb med stuff og 4mbit linje... :!: Kunne ikke bli sur for det, har jo selv vært for lat til å sikre nettet. Ikke var noe skade skjedd heller....
Gjest Slettet-10579 Skrevet 23. desember 2004 Skrevet 23. desember 2004 Det norske rettsystemet har mer å ta seg til enn å ta seg av en anmeldelse av en stakkar som har benyttet seg av et åpent nett. Joda, men anmeldelsen blir registrert, og det er et poeng det også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå