Gå til innhold

What is PlanetSide?


Anbefalte innlegg

Har mange ganger sett folk som spør etter det neste innen fps, eller som spør når kommer det noe nytt Mech spill etc... og når jeg spør dem om de har hørt om spillet Planetside så sier de ofte nei.

 

Alle har hørt om MMORPG ( MassiveMultiplayerOnlineRolePlayingGame), men veldig få har hørt om MMOFPS.

 

What is Planetside?....sjekk videon.

 

Planetside 2 good 2 miss Large 16Mb

Planetside 2 good 2 miss Small 8Mb

Video Credit: marcopolo007uk & Sub_4D

 

The Game: ( Gratis 30 dagers Trial )

http://planetside.station.sony.com/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spiller med 64k Isdn og får fra Norge til Europa serveren (Werner) mellom 70-100 i ping, men siden the er "client side hit detection" vill man kunne spille spillet selv om man har opp til 200 i ping.

 

Client Side Hit Detection betyr at i stedet for å sende info om hvor du skyter, alla CS o.l, så sender du info om du har "truffet eller ikke" på din side. Dette gjør at ping, som selvfølgelig er viktig, ikke betyr like mye som i andre spill.

Feks hvis 2 virkelige bra CS spillere møter hverandre 1on1 is PS og han ene har 50 ping og han andre har 150 i ping så vill dem, til motsetning fra CS:S, begge ha like stor sjans til å vinne.... Men samtidig kan jo en stor tanks eller en battle mech komme å blåse dem begge i filler ;)

 

Det totale antall spillere på "en" server kan være opptil 5000 spillere samtidig, men det er fordelt hardware messig på flere state of the art servere. Dette da de forskjellige planetene i PS har sine egne servere. Feks Du logger deg til Werner ( Europa servern ) og drar fra en til en planet. Da du "nå" har kommet frem til den nye planeten er det en annen server under Werner Europa server treet som tar over for å sende info "om" deg, eller din avatar om du vill. Funker veldig bra så selv en med modem kan spille i lagt større slag en i feks BattleF og med selv den minste båndbrede kan man være med i sikkelige store slag.

Endret av LOBOS
Lenke til kommentar

Så iogforseg interessent ut, men noen av våpnene virket litt... "pinglete".... Det ene våpenet virket mer som en vannpistol enn noe skadelig laservåpen...

 

Hvordan fungerer angrepen i praksis? Er det en "supreme commander" som kommer med en angrepsplan hvor hvilke mål du skal nå er tilgjengelig, eller er det bare "der er en fiende by, angrip"?

Ja, jeg fikk med meg at de snakket om taktikk i filmen, men fungerer det i praksis?

Lenke til kommentar
Hvordan fungerer angrepen i praksis? Er det en "supreme commander" som kommer med en angrepsplan hvor hvilke mål du skal nå er tilgjengelig, eller er det bare "der er en fiende by, angrip"?

Ja, jeg fikk med meg at de snakket om taktikk i filmen, men fungerer det i praksis?

Lenge siden jeg plukket opp dette spillet men...

 

På en planet vil det være ca 15 baser å erobre. Av disse 15 basene er det stort sett kun 1-4 som kan angripes samtidig. Dette i seg selv sørger for å holde en front linje og unngå at kampene blir spredt for mye. For å erobre en base må du enten "hacke" en terminal midt inne i basen og forsvare i 15min. (Hack and hold)Det kan også være lagd slik at du må frakte en artifakt over til en annen base. (Capture the flag).

 

Det finnes strategiske elementer ved tanke på at hver base har spesielle evner. En Tech center gjør at allierte styrker kan bruke tankser og større skyts. En dropship center gjør at du kan få tak i større dropfly osv osv.

 

Alle basene går også på strøm (NTU) som det er mulig å tappe. Når en base ikke har strøm vil den gå nøytal og gjøre det lettere å sikre.

 

Spillere som har oppnådd status som CR4 eller CR5 har mulighet til å sende beskjeder til alle på en planet for å dirigere et angrep. Det er likevel stort sett antallet som avgjør utkommet av kampen.

Lenke til kommentar

Jeg var en stor fan av PlanetSide, men som mange andre synes jeg spillet har blitt gradvis forverra det siste halvåret til punktet hvor det ikke er morsomt lenger. Derfor er selvfølgelig ikke jeg riktig person å høre på hvis du vil prøve det heller, men jeg foreslår at du titter på et av de offisielle foruma for å sjekke hvordan ting ligger an å få et lite inntrykk selv. En ser ting annerledes når en prøver det for første gang framfor å ha hengt med siden starten å ha danna sære ideer om hvordan PS burde vært samt savn til en tidligere versjon ;)

Lenke til kommentar
Jeg var en stor fan av PlanetSide, men som mange andre synes jeg spillet har blitt gradvis forverra det siste halvåret til punktet hvor det ikke er morsomt lenger. Derfor er selvfølgelig ikke jeg riktig person å høre på hvis du vil prøve det heller, men jeg foreslår at du titter på et av de offisielle foruma for å sjekke hvordan ting ligger an å få et lite inntrykk selv. En ser ting annerledes når en prøver det for første gang framfor å ha hengt med siden starten å ha danna sære ideer om hvordan PS burde vært samt savn til en tidligere versjon ;)

 

Alle spill har sin varighet forskjellig fra person til person.

Selv har jeg nå spillt spillet i ca 1,5 år og kommer nok til å fortsette en stund til.

 

En ting jeg tror alle som har spillt Planetside kan være enige i er at det IKKE er noe annet der ute som kan sammenlignes med og at det heller er ingen FPS online spill i verden som har like mange på samtidig som Planetside har "prime time".

 

Kort og godt ville nok jeg si at envær hardcore FPS spiller med respekt for seg selv burde i det minste engang, på samme linje som CS/CS:S :thumbup: ,

ha prøved Planetside :thumbup: . Etter det kan man sette opp sin egen mening, men bortkastet tid vill det ikke være.

 

Eneste som virkelig suger is PS er Sonys PR avdeling :)

Endret av LOBOS
Lenke til kommentar

Den første uka jeg spilte PlanetSide hatet jeg det. Det var rett og slett det værste spillet jeg hadde prøvd! Jeg husker ikke helt hvorfor men jeg tenker det hadde noe med at jeg døde hele tiden, at jeg ikke helt forsto hvordan spillet funket med skills osv.

Etterpå testa jeg 30-dagers trial og ble helt trollbunden. :D Jeg spilte sammen med clanen min (engelsk) og hadde det knall gøy. Dette var i Januar og jeg spiller regelmessig fremdeles.

Selv om det har kommet masser av forandringer til spillet som BFRs (BattleFrameRobotics), et kontinent har blitt delt opp i fire mindre kontinenter og andre mindre forandringer synes jeg det fremdeles er gøy å bruke triple-shot mot VS scum. :p

Nå er det jo opp til hver enkel person å bedømme om spillet er for dem men det å "Hot Droppe" over en base med JackHammeren i armene sammen med 9 andre personer må være noe av det kjekkeste som du kan gjøre foran skjermen.

 

Legolas

Endret av 13Legolas37
Lenke til kommentar

Smurf swine! :tease:

 

Ja, planetside blir også endret hele tiden, som gjør at du ikke så lett går lei. Squads, platoons og outfits gjør også at teamplay blir kjekt og lett. Om du er med i en stor outfit kan du med en gang få vite hvor det er mye action og droppe inn midt i slagmarken sammen med kjente på få minutter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...