Gå til innhold

Vannkjølerens mareritt endelig over


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke lest hele siden jeg sitter på jobb og har dårlig tid. Sålenge du har gjort ALT rett så skal det gå som feil på vannblokka.

En viktig faktor er: Når du kuttet slangene. Ble de helt rette? da mener jeg HELT rette. Det er meget viktig på de koblingene som waterchill.

Jeg sov når du ringte meg i natt(faktisk) Så jeg husker ikke så mye. Ringer deg så fort jeg har mulighet.

 

Edit: Så nå at du får tilbake alt :D kjempe bra. Men har ikke du tiligere klaget over at plexi delene på blokkene har vært uhyre varme på lan? Kanskje det er en mulighet?

Endret av Natrium
Lenke til kommentar

Vil bare si at den lille pytten der er ikke no å snakke om. Hadde en lignende feil, som skyldes en stygg brekk på den ene slangen. Da fløyt det vann på skjermkortet + at det hang maaaaange dråper under kortet. Først skyllte jeg det i destilert vann så skyllte jeg det i etpar runder med isopraopanol for å trekke bort vannet som hadde lagt seg "imellom". Dette var på et Radeon 9700 PRO, kortet fungere 100% enda pr. dags dato.

 

Flott at komplett tok på seg denne :thumbup:

Lenke til kommentar
En liten ting.. Det er veldig lite sannsynelig at det er metall som har smeltet. Mer eller mindre du har syre i vannkjølinga de. Mest sannsynelig(til fargen å bedømme) så er det lakken som har rent vekk. Men like ille er det :(

Tror kanskje du har rett i at det var noe rart i vannslangene der ja.

 

Jeg var hos han i stad å så på det og etter jeg hadde tatt på det stinka det sopp av henda mine. :hmm:

Lenke til kommentar

Hva har du gjort med delene etter at du tok dem ut av maskinen?

 

Da jeg fikk vannlekasje så tørket jeg hk og vga i 3-4 dager. Så startet jeg opp og alt fungerete! PS: Det var ingen liten lekasje, det var chip blokka som var synderen hos meg også, det rant ca. 0,5 liter (!) vann ned gjennom vga, ide kontroller++ og samlet seg opp i en dam i bunnen av kabinettet mitt. Det var destilert vann med ca. 20% frostveske.

 

Kan hende at du får startet de opp hvis du gjør en god jobb med de nå! Men detr som berget meg var antagelig det destilerte vannet med frostvesken, hadde jeg hatt vanlig vann haddde det ikke gått.

Lenke til kommentar
Har jeg rett på pengene tilbake for vannskjølinga?

hm... det tviler jeg sterkt på siden angrerettsloven er over for deg nå. men du har rett til å få rettet på mangler på varen (som det her gjelder i ditt tilfelle). men blir nok ingen penger tilbake på deg nei :no:

Hva med andre produkter fra komplett da

for prisen av vannskjølingen?

Lenke til kommentar

hm.. det går nok også under angrerettsloven (selv om jeg ikke er noen ekspert innenfor dette feltet..).

 

det går jo ut på det samme. du vil ikke ha den varen du vil ha og derfor så angrer du. men dette kommer som sagt ann på hva komplett har som angrefrist eller om de har informert deg om angreretten din. har ikke komplett gjort dette så har du et helt år som du kan angre på. ;)

Lenke til kommentar
hm.. det går nok også under angrerettsloven (selv om jeg ikke er noen ekspert innenfor dette feltet..).

 

det går jo ut på det samme. du vil ikke ha den varen du vil ha og derfor så angrer du. men dette kommer som sagt ann på hva komplett har som angrefrist eller om de har informert deg om angreretten din. har ikke komplett gjort dette så har du et helt år som du kan angre på. ;)

Det er jo ikke det helt samme. vannkjølingen er

jo ikke brukelig å må semdes inn uansett.

Komplett vil ikke tape noe på det.

Lenke til kommentar
Hva har du gjort med delene etter at du tok dem ut av maskinen?

 

Da jeg fikk vannlekasje så tørket jeg hk og vga i 3-4 dager. Så startet jeg opp og alt fungerete! PS: Det var ingen liten lekasje, det var chip blokka som var synderen hos meg også, det rant ca. 0,5 liter (!) vann ned gjennom vga, ide kontroller++ og samlet seg opp i en dam i bunnen av kabinettet mitt. Det var destilert vann med ca. 20% frostveske.

 

Kan hende at du får startet de opp hvis du gjør en god jobb med de nå! Men detr som berget meg var antagelig det destilerte vannet med frostvesken, hadde jeg hatt vanlig vann haddde det ikke gått.

Montert det ut av kabinettet .

Jeg vil ikke prøve å starte opp noe .

Det sier seg selv at vis en vesentlig del av et skjermkort

er smeltet av kombinasjonen vann,kobber og strøm vil

det bare bli mer ødelagt. Muligheten for at CPU og minne blir skaddet

er jo alltid der.

Endret av {Zevz}
Lenke til kommentar

Tragisk greie.

 

Har selv kjøpt samme sett og chipsett blokka lakk på samme måte du beskriver (men jeg testa det utenfor systemet) prøvde å skru litt på niplene, men det hjalp ikke. Fikk sendt ny, men den var likedann.

 

Så, jeg sitter her med en ubrukelig waterchill blokk, men har heldigvis ikke fått noe ødelagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...