Gå til innhold

Forslag til nye høytalere ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er også en konge høyttaler: http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?path=7,22,72&id=867 Den kan senere oppgraderes til denne: http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?path=7,22,72&id=879 Som er en virkelig super høyttaler. Og da mener jeg oppgradere i ordets rette forstand. Du får kjøpt deler som oppgraderer den, og det er prisa sånn at det ikke blir som å kjøpe ny høyttaler liksom. Genialt konsept. Avantgarde modellen gjorde det kjempegodt i siste lyd&bilde mener jeg å huske. Uansett knall høyttaler. Og Grunn modellen er ganske billig. Og blir du bitt av hifi basillen, så er det bare å oppgradere etterhvert, og du sitter med noe av det feteste man kan få tak i!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var å hørte på Audiovector Mi3 og System Audio SA1750 på HIFI centret i dag.

Høytalerne var koplet opp på en Hegel forsterker og CD-spiller.

 

Begge høytalerne var dårlige etter min mening... SA 1750 ene var hakket bedre, tynn lyd. Men langt i fra verd prisen..

Dynabel Exacten er mye mere detaljert og har faktisk mere dypbass enn disse to.

Egentlig mistenker jeg selgeren å ha koplet slik at høytalerne var i motfase og skapte destruktiv interferens. Selgeren hadde hvertfall ikke peiling.. Påsto at Mi3ene var 3veis, når de var 2.5 veis..

 

Var å hørte på ProAc Studio 125, langt mye bedre..

Skal tilbake å lytte mere på ProAcene. er de like detaljert som exactene, så er de meget bra. Utseendemessig ligner de på 2.5en..

Lenke til kommentar
Var å hørte på Audiovector Mi3 og System Audio SA1750 på HIFI centret i dag.

Høytalerne var koplet opp på en Hegel forsterker og CD-spiller.

 

Begge høytalerne var dårlige etter min mening... SA 1750 ene var hakket bedre, tynn lyd. Men langt i fra verd prisen..

Dynabel Exacten er mye mere detaljert og har faktisk mere dypbass enn disse to.

Egentlig mistenker jeg selgeren å ha koplet slik at høytalerne var i motfase og skapte destruktiv interferens. Selgeren hadde hvertfall ikke peiling.. Påsto at Mi3ene var 3veis, når de var 2.5 veis..

 

Var å hørte på ProAc Studio 125, langt mye bedre..

Skal tilbake å lytte mere på ProAcene. er de like detaljert som exactene, så er de meget bra. Utseendemessig ligner de på 2.5en..

Hva med Patos Lyric 402? Har du mulighet til å prøvelytte på dem?

Lenke til kommentar
Har de største Proson høytalerene....

 

Husker ikke hva de heter eller hva de kosta, men de er jeg STORfornøyd med...

 

Hvis noen vet noe om pris å evt bilder eller link på de så kan du jo kikke på de...

 

Tar tid å få spilt de inn, men det er det verdt...

Proson har etter min mening ingenting å stille opp med i forhold til de andre høyttalerne som er som er nevnt i denne tråden.

Lenke til kommentar
De er sikkert allright hvis du ikke er kravstor til lyden...

jeg er veldig kravstor til lyden. jeg kjøpte egentlig disse høytalerne til en venn som egentlig bare skulle ha basserne og bygge ny kasse. men han skulle ikke ha dem alikevel så jeg fikk dem. koblet dem inn jeg for å prøve dem. å fy **** de spillte bedre en de andre høytalerne mine, som jeg har fått cutom bygd til rommet. litt rart men.. Dantax P-2500 er for de som er kravstore til lyden. men du må ha en forsterker somklarer 8ohm da :S eneste minus. 75watt skulle være nok. hvis det er målt utifra 8ohm(eller høyere) forsterkeren min er 4*100watt med 8ohm motstand eller 2*100watt ved 16ohm motstand.

 

Dantax P-2500 anbefalt

Lenke til kommentar
2x100 i 16 ohm?????

 

HÆ????????

ja.. det er noe greier med kanalene. jeg har 4kanaler. to sett. A og B. kan slå av B og da overføre "watt'en" i B til A så da får jeg 200watt ved 8ohm (og 100 ved 16ohm) (hvis jeg har skjønt hvordan ohm er)

 

skjønte du det. er ikke så god til å forklare

 

foresten forsterkeren min er på 400watt totalt. delt på fire kanaler

Lenke til kommentar
Har de største Proson høytalerene....

 

Husker ikke hva de heter eller hva de kosta, men de er jeg STORfornøyd med...

 

Hvis noen vet noe om pris å evt bilder eller link på de så kan du jo kikke på de...

 

Tar tid å få spilt de inn, men det er det verdt...

Proson har etter min mening ingenting å stille opp med i forhold til de andre høyttalerne som er som er nevnt i denne tråden.

Jeg har i hvert fall hvert veldig fornøyd da :p

 

Men som nevnt flere ganger her, så kommer det vekdig ann på personen osv osv...

 

Men jeg er i hvert fall åpen for nye ting... :thumbup:

Lenke til kommentar
Det hørtes veldig ut til å være jallawatt, åssen forsterker er det??

forsterkeren heter "sansui B-77" er et gammelt anlegg. et ukjent merke. noen som har hørt om det før??.... spiller egentlig ikke noe rolle. den funker helt fint. stikkord til denne forsterkeren er "kraft" *skryt*LOL

 

har oxo en forforsterker som heter "sansui c-77" har samme design som forsterkeren.

Lenke til kommentar
høytalere du burde kjøpe er Dantax P-2500 da tenker sikkert alle.. for billig, dansk :S, men de spiller jaggu som en drømm jeg har to sånne og har aldri hatt så bra lyd

 

PS: jeg har dem i svart

Du kan da ikke seriøst mene at et par Dantax til 1000 kr spiller like bra som for eksempel et par Patos til 12000 kr?

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Noen av innleggene over her har jo bare vist at de egentlig ikke har så mye peiling.

 

Så det var noen som tipset om Audiovector lengre opp. I mitt anlegg ble de for kjedelige, altfor mye laidback. Manglet masse liv i musikken og altfor dårlig mellomtone. Men det er jo alt etter hva man kobler det opp mot.

 

B&W har jeg heller aldri helt fått taket på. Liker ikke diskanten i dem. Men for hva jeg vet, kan det hende du digger de.

 

Beste tipset er at du stikker en runde rundt for å høre. Du hører selv best hva du vil ha. Men ikke glem Norsk Audio Teknikk. Mye bra der, blant annet Dynaudio...

Endret av Audioslave
Lenke til kommentar
høytalere du burde kjøpe er Dantax P-2500 da tenker sikkert alle.. for billig, dansk :S, men de spiller jaggu som en drømm jeg har to sånne og har aldri hatt så bra lyd

 

PS: jeg har dem i svart

Du kan da ikke seriøst mene at et par Dantax til 1000 kr spiller like bra som for eksempel et par Patos til 12000 kr?

nei. men. det sier seg nesten selv at for 12 000 får man en god del bedre høytalere. men hvorfor ikke bruke de siste 10 000 til å kjøpe seg noe annet når man får mer en bra nok lyd med p-2500. onkelen min er proff DJ og han mener at det er mer en bra nok lyd for de fleste. spiller man bare musikk som krever DYP bass, så ville jeg anbefale å kjøpe en sub. men for 10 000 får man en ganske rå sub. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...