Gå til innhold

hva tror dere kommer til å bli en klassiker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GTA-serien er vel det nærmeste av de nyere spillene som har kommet ut, som jeg synes har potensiale til å kunne bli såkalte klassikere.

 

Ellers så vil jeg legge til at jeg synes spillene er for like i dag, til at de fleste klarer å skille seg ut på en positiv måte. Tviler sterkt på at noen av spillene som kom ut 2004 kommer til å få status som klassiker, slik som Half-Life, PacMan, Mario etc har.

Lenke til kommentar
Jeg holder en knapp på City Of Heros.

CoH?! Neppe.

World of Warcraft derimot... Det spillet sitter nok flere hundretusen mennesker og spiller om ti år også ;)

Ja og om et halvt år sitter flere millioner og spiller WoW(mitt tips er 20 mill. spillere på verdensbasis innen 1 år), så jeg er ganske sikker på at det blir den største klassikeren som har kommet/kommer ut i disse dager.

 

Bare på beta-testen for USA var det 500.000 spillere.

 

Mener også at Far Cry er en udødelig klassiker.

 

Kanskje også GTR som kommer på nyåret. Dette blir en grensesprengende racing-simulator.

Kremt! Farcry er langt fra en klassiker! Det er det mest oppskrytte spillet i 2004 (sammen med doom 3, som egentlig ikke er så oppskrytt lenger. Hvordan i all verden kunne PCGamer kalle det en "instant classic", argh hater betalte magasiner!). Jeg skal være enig i at de første levelene var ganske underholdende, men etter at de monstrene kom inn i bilde ble det dårlig. Det fantes ikke karakteroppbyggning eller historie for den del! Min anbefaling til de som ikke har spillt det enda må være at de må kunn spille helt til monstrene kommer, etter det skal dere bare slette det!

 

Half Life 2, der har vi en virkelig klassiker med et helt fantastisk persongalleri, oppbyggning, historie (Her er det mange spørmål som må bli besvart av Valve, men en 3'er kommer vel 100% sikkert) og ikke minst gameplay...

 

Hvis jeg "tør" å spå framtiden så har jeg en sterk tro på at Stalker vil bli en instant klassiker...

Jeg er enig at Far Cry ikke er en klassiker, men jeg mener at anbefalingen din om at en ikke skal spille det etter at monstrene kommer er helt feil. Det er nok av gromme brett etter at mutantene (for å være helt politisk korrekte) har kommet. Blant annet det med inngjerdingen, "River" og kommunikasjonstårn-brettet (er litt dårlig på navn)

 

Likevel er det en tragisk sannhet at karakteroppbygging og historie er totalt fraværende i Far Cry. Det er spillets største svakhet, sammen med svake innendørsbrett og rakettmonstrene. Gamer.no's 9/10 var fortjent, det samme gjelder VG's femmer. Og for å oppnå klassiker-status må du nok nå enda litt høyere...

Lenke til kommentar
tror egentlig ikke at GTA: SA blir noen klassiker. men halflife 2 blir garantert det

Jeg vil påstå at GTA:SA skiller seg merkbart mer ut fra mengden enn Half-Life 2. Half-Life 2 var jo nesten tidenes skuffelse for meg personlig, etter å ha så å si elsket forgjengeren. Tror det er VELDIG mange andre som ble skuffet over 2'ern også.

 

Half-Life 2, Far Cry, S.T.A.L.K.E.R etc ser ut til å være for like synes jeg, og det er vel ikke akkurat noe som taler til spillenes fordel.

Lenke til kommentar
tror egentlig ikke at GTA: SA blir noen klassiker. men halflife 2 blir garantert det

Jeg vil påstå at GTA:SA skiller seg merkbart mer ut fra mengden enn Half-Life 2. Half-Life 2 var jo nesten tidenes skuffelse for meg personlig, etter å ha så å si elsket forgjengeren. Tror det er VELDIG mange andre som ble skuffet over 2'ern også.

 

Half-Life 2, Far Cry, S.T.A.L.K.E.R etc ser ut til å være for like synes jeg, og det er vel ikke akkurat noe som taler til spillenes fordel.

at det skiller seg ut betyr ikke at det blir en klassiker, og half life 2 har forresten hatt anmelderene o.l bak ryggen. Noen har tilogmed kalt spillet "en revolusjon". og hele storyen fra spillet ble begynt på til i dag, har jo bestått av stjålne koder og annet tull. så spillet blir definitivt en klassiker....

 

ble personlig ikke imponert av GTA: SA, synes ikke alt det svarte hiphop/gang miljøet er helt hjemme i GTA

Lenke til kommentar

Nei, det er sant at det ikke nødvendigvis blir en klassiker selv om det skiller seg ut fra mengden, men det har en betydlig større sjanse til å imponere ved å gå egne veier.

 

Half-Life 2 har fått gode reviews, men det har jo Far Cry også. Det betyr ikke at de er veldig gode spill ;)

 

Storyen til Half-Life 2 vil jeg ikke akkurat kalle en revolusjon, men heller en helt vanlig historie. Historien i Half-Life (1) var vel faktisk den første FPS'en MED historie, og det er jo nettopp derfor den skilte seg ut fra massen.

Lenke til kommentar
tror egentlig ikke at GTA: SA blir noen klassiker. men halflife 2 blir garantert det

Jeg vil påstå at GTA:SA skiller seg merkbart mer ut fra mengden enn Half-Life 2. Half-Life 2 var jo nesten tidenes skuffelse for meg personlig, etter å ha så å si elsket forgjengeren. Tror det er VELDIG mange andre som ble skuffet over 2'ern også.

 

Half-Life 2, Far Cry, S.T.A.L.K.E.R etc ser ut til å være for like synes jeg, og det er vel ikke akkurat noe som taler til spillenes fordel.

Tror det du sier er feil. Selv om det var en skuffelse for deg personlig, holder nok ikke påstanden din mål. For det første vant spillet brukerkåringa på VG, Dagbladet og TV2. Dessuten ble det årets FPS på gamer.no og det er flust med anmeldere i forskjellige aviser og blad som har gitt spillet toppkarakter. På forumet her har jo antall poster på "Half-Life" gått fra rundt 5000 før lansering, til over 20000 etter lansering. Så det er nok ikke "VELDIG" mange som er skuffet.

 

Om det blir en klassiker er en helt annen debatt. FPS er en sjanger det er vanskelig å skille seg ut ifra og det er vel kun Half-Life som kan påskrive seg et klassikerstempel. Tror heller ikke GTA San Andreas kan regnes som det selv om det, derimot mener jeg at GTA 3 er en klassiker. Det samme gjelder Battlefield 1942.

 

Blir uansett vanskelig å finne ut av dette. Bør helst få spillene litt på avstand...

Lenke til kommentar

Half Life 2 er ikke noe klassiker i min bok. Skiller seg for lite ut fra mengden. Hva annet enn en oppjustert fysikkmotor og Half Life i tittelen har det egentlig å skilte med?

 

Nei, Vampire - The Masquerade - Bloodlines synes jeg fortjener klassikerstempel. Morrowind og Gothic også for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Star Wars: Knights Of The Old Republic tror jeg kommer til å bli en klassiker. Er en av de beste RPG spillene jeg har spilt, er deffentlig et spill jeg kommer til å ta fram igjen om ett par år!

Tjaaaa...

 

Jeg vet ikke helt.

Spillet rocker da! Det er ikke det!

Men en eller annen følelse får meg til å tvile. Det er nesten slik at når et spill får en oppfølger som er mye bedre, og har mange flere muligheter (etc.), så blir ikke forrgjengeren en klassiker! (i allefall ikke når de er så tett intill hverandre).

 

Half-Life sin etterkommer, HL2, syntes jeg var dårligere enn 1ern (i allefall i forhold til når de to kom ut).

Jeg vil mye heller spille HL på nytt igjen enn HL2, men det kan jo være fordi det er så lenge siden jeg gikk igjennom HL da...

Lenke til kommentar
Likevel er det en tragisk sannhet at karakteroppbygging og historie er totalt fraværende i Far Cry.

trur kanskje du bør spele far cry ein gong til. far cry har ei historie, og karakteroppbygginga er ikkje noko dårlegare ein i andre spel av same typen.

 

er nok få (kanskje ingen) spel som kan måle seg med dei gode gamle klassikarane. men eit par spel som kan bli huska ei stund. gta3 som gav oss det spennende gta universet i 3d, og battlefield 1942 som gav oss moglegheiten til å leike oss med mange framkomstmiddler, og samstundes få tilfredstilt vår trang til å drepe.

Lenke til kommentar
Half Life 2 er ikke noe klassiker i min bok. Skiller seg for lite ut fra mengden. Hva annet enn en oppjustert fysikkmotor og Half Life i tittelen har det egentlig å skilte med?

 

Nei, Vampire - The Masquerade - Bloodlines synes jeg fortjener klassikerstempel. Morrowind og Gothic også for den saks skyld.

Tonnevis med underholdende og variert action. Half-Life 2 er uten tvil et av de beste fps-spillene noensinne.

 

Vampire fortjerner definitivt ikke et klassiker stempel. Spillet er bra, men langtifra unikt. Klassikerstempelet tror jeg vi heller ikke kan sette på megapopulære spill som Halo 2, GTA San Andreas og Half-Life 2. Det oser av kvalitet, men har de gjort noe unikt for sjangeren?

 

Vi kan jo også trekke paraleller til filmverdenen. Feks Gangsterfilmen Road To Perdition er jo en kjempefilm, men det er Gudfaren som har klassikerstempelet.

Lenke til kommentar
Vampire har nå mer og skilte med enn HL2. Mye mer variasjon, og muligheten til å spille igjennom flere ganger med alternative måter å gjøre ting på.

 

Ta fysikken ut av HL2. så er det bare en middelmådig FPS med middelmådig AI.

Fjern realismen i Richard Burns og du har et helt middelmådig rallyspill.

Ta vekk linsensene fra FIFA og du har et fotballspill som ikke skiller seg ut.

Nedprioriter lydeffektene i Silent Hill og grøsserkvaliteten er lik null.

 

Skjønner vel hvor jeg vil. Fysikken er nydelig impelementert i Half-Life 2 og gir det ekstra piff. Men spillet er ekstremt gjennomført på nesten alle punkter, feks en spennende historie, bra regissering og god variasjon. Likevel, som sagt, er det ikke klassikermateriale. Det er godt mulig at spillet blir tatt igjen i 2005, blant annet av Stalker. Som vi husker var det få spill de neste årene som kunne måle seg med gode gamle Half-Life...

 

Uansett, Vampire er et spennende spill, men det er ikke akkurat et spill som vil bli husket. Det var få "wow" effekter.

 

Vil gjerne nominere Max Payne. Det første altså. Bullet-Time er ihvertfall en udødelig klassiker...

Endret av Campari
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...