Gå til innhold

Headsett av god kvalitet


Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter å kjøpe et headsett. Det skal brukes til å spille spilling, direkte tale (iptelefoni), lydinnspilling og lytting av musikk. Godt og solid headsett som er behagelig å ha på med god lyd og god mikrofon. Senheiser PC150 hører jeg mange snakker om, men er det av skikkelig kvalitet? Beyerdynamic har noen brukbare headsett som jeg hadde ville kjøpt om de hadde mikrofon, noe de ikke har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter selv med en Senheiser PC150 og må si meg godt fornøyd med den! Den brukes for det meste til spilling og ventrilo bruk. De er ikke helt lukkede så du vil merke noe støy fra omgivelsene. Nå bruker jeg ikke headsettet til å lytte på musikk, men tviler på at de skal ha noen problemer med det. Jeg er iallefall godt fornøyd, ikke har jeg knekt bøylen (bank i bordet), noe jeg har gjort med 4-5 billigere headsett i løpet av 2 år...

 

Det må også sies at de er behagelige å ha på, selv etter flere timers bruk. Eneste jeg kan sette fingeren på er at mikrofonen kommer alt for nærme munnen når jeg bruker ventrilo. Løsningen er å dytte frem venstre øreklokke, men da går det også ut over hva du hører... Lang kabel følger med, nok til de fleste. Dog litt tynn kabel, så jeg bekymrer meg litt for å klare å kappe den av en dårlig dag.

Men uansett 8/10 fra meg!

Men du får hva du betaler for, så hvis du føler at du vil legge ut 2000,- på headsett så finner du nok bedre headsett enn PC150.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kjøpte Koss SB45 for noen uker siden og må bare si at jeg ikke kan anbefale dette headsettet. Til å være et lukket headset med mic er jo ikke prisen ille, men lyden er ikke verd portoen en gang! Dette gir begrepet "bokslyd" en ny dimensjon.

Med dårlig samvittighet i flere dager etterpå, fikk jeg pusha Kossene på en stakkar for en slikk og ingenting. Så begynte jakten på nytt headset nok en gang. Etter å ha testa modeller som Sennheiser PC150, Plantronics audio90 og mange flere, falt likevel valget på en Beyerdynamic DT234 etter å ha lest gode omtaler av denne her på forumet. Beyeren var nok litt i overkant av det jeg hadde tenkt å betale for hørelurer til pc bruk, men wow for et fantastisk headset. Dette headsettet kjører ringer rundt alt jeg har testa av headset under tusenlappen. Det er meget behagelig på, solid bygget og har bedre lyd enn selv det beste lydkort fortjener.

Anbefales på det varmeste!

Endret av Doz
Lenke til kommentar
sennheiser, har gamiong headsettet... det dyreste på microplex.. husker ikke hva det heter, men dety er bra!

Det du sikter til er Sennheiser PC155. Forskjellen på 150 og 155 er at 155 har lydkort på ledningen, noe som gir enda litt bedre lyd. ;)

 

En kamerat av meg har Sennheiser PC150, og det er det beste headset'et jeg har prøvd! Super lyd både på spill og musikk.

 

Her har du tre gode anternativer:

 

Plantronics Audio 90 multimedia stereo ultimative gamer headset:

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=15582

 

Sennheiser PC150:

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=16992

 

Icemat Siberia skal visst være bedre enn PC150, til lavere pris, i følge denne testen: http://played.dk/4130

 

Her er headset'et: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305600&cks=PLC

Lenke til kommentar

Fikk mine Icemat Siberia i dag og de er vanvittig bra, jeg har testa endel sett og ingen er i nærheten av disse her. Vanvittig fin dybde i lyden De er ikke spilt inn enda men låter supert. Meget gode å ha på også. Løp å kjøp. Hadde Sennheiser HD470 før og de høres sprengt ut i forhold nå ;-)

Lenke til kommentar
Fikk mine Icemat Siberia i dag og de er vanvittig bra, jeg har testa endel sett og ingen er i nærheten av disse her. Vanvittig fin dybde i lyden De er ikke spilt inn enda men låter supert. Meget gode å ha på også. Løp å kjøp. Hadde Sennheiser HD470 før og de høres sprengt ut i forhold nå ;-)

Jeg tenkte også på disse..... Er de verdt pengene altså? Bedre enn Sennheiser PC150?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...