Gå til innhold

Prosjekt Snekkerboden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mulig det er nevnt, men hvordan er støynivået på doningen?

Så du prøvde å dempe hardiskene en del, men fortsatt var det ihvertfall 4 vifter der...

Har 4 stk 120mm vifter som bare surrer på laveste hastighet siden jeg har radiatorn i kjellern :) noe som gir meg en vanntemp mellom 5-10 grader, så støy er det ike mye av her nei .

Lenke til kommentar
Radiatorn i kjellern? Er den ikke i toppen av kabinettet? :dontgetit:

He he, joda det står en der også, den er imidlertid ikke i bruk når maskinen er hjemme (da strømmer bare vannet gjennom den) Systemet er laget slik at jeg kan koble til uhyret i kjellern nå den er stasjonær og så bruker jeg den i toppen når jeg flytter maskinen rundt. :cool:

Lenke til kommentar

I et lukket system har høyde _stort_sett_ ikke noe å si. Pumpen må nemlig ikke løfte vannet; Den fungerer som en sirkulasjonspumpe. Virkemåten ligger i ordet: vannet sirkuleres. Det går like mye vann ned i kjelleren som opp igjen, og du får en situasjon lik den du finner i heiser - nemlig at vannet som går ned fungerer som et "lodd", som igjen gir "likevekt".

Dette er selvfølgelig en særdeles forenklet forklaring, men er korrekt i hovedtrekkene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 10 måneder senere...
jeg eier ikke ord, det kabinettet ble rått... hvordan fiksa man  lcd display?

Takk, LCD panelet er kjøpt hos hammar.no og koster ca 500.- kr komplett , det kan spares noen kroner om en kjøper det som byggesett og lodder selv .

 

http://www.hammar.no/index2.asp

3331955[/snapback]

 

hei snekker'n, du som har kjøpt ett sånt lcd-desply, vet du om det går ann å bytte

LEDet så man kan få en bakgrunds belysning på f.eks. rød?

Hadde vært moro... :p .

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...