Gå til innhold

Age of Empires ("kings") - nekter å starte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg installerte nettopp Age of Empires: Age of Kings (samt "The Conquerors" expansion), altså Age of Empires 2...

Da jeg skulle starte spillet kom bare den kjente erroren opp: "Beklager, dette programmet har et problem og må lukkes".

Jeg kom på at jeg har slitt med dette før en gang. Den gangen tok jeg kontakt med Microsoft, og en fyr der kom med noen tekniske forslag, som desverre ikke hjalp.

Min PC er rimelig ny og sterk (P4 @ 2,9GHz, 512MB ddr-333mhz ram, nVidia GeForce FX 5900 Ultra 256MB - - - Windows XP home edition).

Alle drivere på min maskin er oppdatert (DirectX 9.0c, ForceWare 67.02beta, ++..).

Er det noen som kan hjelpe meg? Non som har peiling på hvordan jeg kan få det til å virke?

Hadde satt stor pris på alle slags forslag som kan få dette til å virke. Takk!

God jul :xmas:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det spillet er temlig gammelt, da kan det hende at det hjelper å kjøre det i kompitablitetsmodus. bare høyreklikk på AOE 2 ikonet og velg egenskaper. så kompitablitet.

Skrevet
det spillet er temlig gammelt, da kan det hende at det hjelper å kjøre det i kompitablitetsmodus

Som stor Age of Empires fan så må jeg si at jeg fant det litt støtende, Age of Kings er ikke så gammelt. Spiller det selv og bruker ikke kompatibikitetsmodus.

Vet ikke helt hva som er problemet, kan være at du har "for" god PC, du kan jo prøve å laste ned patchen på Ensemble sine sider.

Skrevet
det spillet er temlig gammelt, da kan det hende at det hjelper å kjøre det i kompitablitetsmodus

Som stor Age of Empires fan så må jeg si at jeg fant det litt støtende, Age of Kings er ikke så gammelt. Spiller det selv og bruker ikke kompatibikitetsmodus.

Vet ikke helt hva som er problemet, kan være at du har "for" god PC, du kan jo prøve å laste ned patchen på Ensemble sine sider.

det var overhode ikke støtende ment. det begyner jo å dra på årene, men er fortsatt et genialt spill. spilte det litt før, holder meg til AOM om jeg vil krige litt nå om dagen. :yes:

Skrevet

Jeg har forsøkt med kompabilitetsmodus før. Prøvde igjen nå, uten lykke. Den samme stygge erroren dukker opp. Har også nyeste patch (har også prøvd no-cd patch, men det samme skjer :ermm: )

Jeg tar fortsatt imot alle salgs forslag..hehe :)

Skrevet
' date='19/12/2004 : 16:41'] Jeg har forsøkt med kompabilitetsmodus før. Prøvde igjen nå, uten lykke. Den samme stygge erroren dukker opp. Har også nyeste patch (har også prøvd no-cd patch, men det samme skjer :ermm: )

Jeg tar fortsatt imot alle salgs forslag..hehe :)

du har selvfølgelig spillet originalt, ikke noe warez vel? er merkelig, prøv å send en mail til Ensemble, kanskje de kan hjelpe. prøv reinstall og. alle andre spill funker som normalt?

Skrevet

Har forsøkt reinstall - hjalp ikke :( Alle andre spill (og alt annet) funker som det skal..*småstolt* :cool:

Jeg lånte et originalt spill av vennen min som ikke bruker det, OG jeg har en brent cd fra 1996 ellerno, som jeg brukte på den gamle maskina mi(da virket det selvfølgelig..). Skjer det samme med begge. Men jeg skal maile Ensemble litt senere :)

Hmm..noen flere forslag? hehe.. :blush:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...