Gå til innhold

Riddick - Escape from Butcher Bay


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Ja nå har jeg plutselig fått øya opp for dette spillet. Jeg pleier vaneligvis bare totaloverse spill lisensiert på filmer. Men nå har jo Battle for Middle Earth vist seg og være moro - så da var det kanskje på tide og tenke en gang til.

 

Så jeg begynte og kikke litt rundt, og hva ser jeg? JO, Gamespot gir Riddick 9.3 Superb - Editors Choice ... altså - DA burde dette spillet holde mål eller hva?

 

Jeg har sett et par fem videoer av spillet nå, og det ser rimelig heftig ut. Men basert på Vin Diesel og Riddick da! Haha, skeptisk til det her ja. Så er det noen som har fått prøvd dette her enda eller? Som kan gi meg en liten personelig oppfatning ...

 

Takker ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har spilt det siden igår, og syns det er meget bra..faktisk veldig bra. Grafikken er utrolig bra syns jeg, med fantastisk flotte lys/skygge effekter. Personene er også detaljert,og alle er forskjellige. Tung bruk av Pixelshaders som fungerer glimrende. Absolutt et spill verdt å få med seg :thumbup:

Lenke til kommentar

For å oppklare med en gang. Spillet er ikke basert på noen film. Spillets handling er en prequel til Pitch Black som igjen er en prequel til The Cronicles of Riddick.

Jeg kan anbefale deg dette spillet på det varmeste. Spillet er en herlig blanding av stealth og action. Jeg fikk spillet for et par dager siden og har kost meg siden (HL2 har ligget i ro siden). En silig detalj er hand-to-hand combat. Grafikken er kjempebra, men med et par grafiske etterslep som mest sannsynlig stammer fra portingen fra Xbox. En annen stilig detalj er at man kan se beina på characteren når man kikker ned. Voiceactingen er også superb: Nevner i fleng Vin Diesel (duuh), Ron Perlman, Xibit, og han som spiller Johns i Pitch Black. Spillet har desverre ingen mutiplayer-del. Dette er det eneste, i følge meg, som trekker ned, sett vekk ifra et par grafiske feil.

 

Tror ikke du vil angre på dette.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd det på Xbox, men la det fort bort etter å ha kjent på kontrollene til spillet. Nå som det snart er jul, og bruttern har kommet litt uti det må jeg si det frister å prøve igjen.

 

Det ser hvertfall veldig bra ut, og jeg har enda ikke sett en dårlig anmeldelse av spillet. GameReactor kåret det til årets overraskelse, og også årets tredje beste spill bak HL2 og Halo 2. Noe må jo være bra med spillet :)

Lenke til kommentar
Vet du hva? Der er jeg veldig enig med det, for det er veldig vanskelig å styre på Xbox.

 

Må bare legge til en veldig Off-Topic-ting også;

Du har på veldig kort tid rukket å bli en av de personene jeg respekterer mest her på forumet SkyMarshall. Saklige og gode poster som oftest. Måtte bare si det :)

Ja ikke sant. Ikke noe vondt om X-box eller Gamecube eller noenting, jeg har bare alltid hatt den "regelen" at FPS og RTS hører hjemme på PC, og plattform, eventyr, sport og bilspill gjør seg best på konsoll. Tenk deg Zelda på PC, eller Warcraft III på Gamecube. Det blir ikke det samme - så Riddick skal skaffes på DvD-Rom ja!

 

Også offtopic @ Complexion!

:blush: Wæh!

Nå kjente jeg en varm følelse i kinna.

Mulig det bare er dampen fra kaffekoppen, men jeg tror jeg ble flau.

 

Takker ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Hmm.. dette kan blir kult :D

Digga filmen vertfall!

 

Ja ikke sant. Ikke noe vondt om X-box eller Gamecube eller noenting, jeg har bare alltid hatt den "regelen" at FPS og RTS hører hjemme på PC, og plattform, eventyr, sport og bilspill gjør seg best på konsoll. Tenk deg Zelda på PC, eller Warcraft III på Gamecube. Det blir ikke det samme - så Riddick skal skaffes på DvD-Rom ja!

 

Kunne ikke blitt mere enig!

Selvom RTS (Spurte nettop SkyMarshall på MSN om hva RTS står for :blush: ) faktisk ikke er så ille på konsol om du spør meg (Fortsatt bedere på PC...).

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg prøvd spillet på PC (derfor er kanskje denne posten litt off-topic), men på Xbox var det veldig bra. Grafikken var bedre enn noe annet jeg har sett på Xbox (eneste som er sånn ca like bra er PGR2), og det eneste problemet med spillet var, som nevnt, kontrollen. Men bare man fikk spilt det litt og fått en følelse av hvordan kontrollen fungerer, så fant jeg fort ut at den ikke var så værst.

 

Savna multiplayer :'(

Lenke til kommentar

Jammen da var jeg ferdig med å spille dette for 30 sekunder siden da. Og jeg må si at det har vært den beste fps opplevelsen bortsett fra HalfLife 2 i 2004, og kommer på en STERK 2.plass. Doom III ble blodeid av Riddick for å si det sånn.

 

Grafikkmessig så syns jeg det kan sammenlignes med Doom 3. Bortsett fra at omgivelsene var en del mer interessante, store, lysere og alt mulig. Det var utrolig detaljerte modeller, og Riddick SER VIRKELIG UT som Vin Diesel. Dama mi kom valsende inn døra mens jeg spilte, også pekte jeg fort på skjermen og spurte: "hvem er det?" ... "Vin Diesel" svarte hun med en gang. Det sier kanskje litt. Slåssingen var genial, og det at du hele tiden var jaktet på og stilte dårlig var genialt. Også artig at man måtte prate med folk og løse små mini-oppdrag for forskjellige folk for å få til forskjellige ting. Nei, dette her var moro. Bare synd det ikke er en multiplayer.

 

Legger ved et par screenshots jeg tok istad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...