Gå til innhold

cold heat loddebolt


ebola

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Batteri + loddebolt = :thumbdown:

Slett ikke, vil jeg si!

Har en 10-15 år gammel batteridrevet Weller her, som bl.a fungerer glimrende for lodding på IC´er etc ifbm voltmodding av skjermkort etc.

Så man skal ikke kimse av barreridrevet utstyr, selv om det har en lei tendens til å gå tom for strøm når det minst passer. :ermm:

Utover det, fungerer den som sagt glimrende!

 

Kunne forresten godt tenke meg å prøve den "Cold-heat"-saken sjøl, jeg kan ikke tro annet enn at den vil fungere ok?

Lenke til kommentar
Og er ikke det  :thumbdown: kanskje? ;)

LOL!

Joda, sant nok det. Men om man forbereder (les: lader) litt på forhånd, så går det jo bra! Men sånt glemmer man jo av og til.

Det jeg for min del tenkte mest på er hvor effektive og praktiske slike bolter er, i de fleste tilfeller.

:p Nei da... kan godt hende dette er en fiiiiinfin loddebolt... men ser ikke helt fordelen med at den skal kun være varm når du lodder... du sitter tross alt ikke og holder i spissen :innocent:

Lenke til kommentar

Leste på det forumet som Lac linket til, og dette så ut som en dårlig ide. Den kjører strøm rett gjennom tinnet. Men det holder jo ikke at selve loddetinnet smelter, det blir jo omtrent som å forsøke å lime med metall.

Vil tro at dette kun kan fungere for en som innser begrensingene, for en nybegynner vil det kun gi kaldloddinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...