Quake3000 Skrevet 18. desember 2004 Skrevet 18. desember 2004 hei bygget en pc til en kompis her. så når den var ferdig funka meste parten men av alle ting funka ikke tastature prøvd 3 forskjellige tastatur ingen funka. får en feil mld der det står cmos checksum error - defaults loaded eller.no noen andre med den samme feilen som vet om noe tips`?
Deluxe_REborn Skrevet 18. desember 2004 Skrevet 18. desember 2004 Bare resett CMOS jumperen fra posisjon 1-2 til 2-3 i et min eller ta ut batteriet i et min. Så sett du jumperen tilbake til posisjon 1-2 igjen. Feilen ligger i at av og til CMOS ikke registrerer tastaturet helt og da må dette til.
Freak627 Skrevet 18. desember 2004 Skrevet 18. desember 2004 (endret) feilen er i cmosen resettn så er feilen borte. EDIT: for treg igjen hehe Endret 18. desember 2004 av Freak627
Quake3000 Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Skrevet 18. desember 2004 hmm prøvd et par ganger nå! men enda funka det ikke er det bare og prøve på nytt til tastature skal funke?
bengh Skrevet 18. desember 2004 Skrevet 18. desember 2004 Husk å skru av power med knappen bak på powersupply eller ta av strømkontakt på HK. Jumperen må stå på 2-3 i ca 1 minutt i følge manual. Du ser bl.a. på klokka/dato at reset er OK. Hvis ikke dette hjelper. Funker tastaturet på en annen PC ? Har vært borti at jeg ikke fikk kontakten langt nok inn slik at jeg måtte fjerne litt av plasten nær stålet - hvis det er snakk om PS2 kontakt da. USB skulle ikke ha dette men husk å enable USB i Bios.
Quake3000 Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Skrevet 18. desember 2004 prøver det nå.tastaturet funker på en anna pc! og det som er rart er at det lyser på tastaturet med engang jeg skur power av og på da lyser det. så kommer det pipelyder i oppstarten vet ikke om det er normalt men de pipelydene kommer da den sjekker hardiskene og cd romen! etter det får jeg feil mld der det står primary ide channel no 80 conductor cable installled og under der igjen står det cmos checksum error - defaults loaded
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå