Gå til innhold

Ipod skrur seg av når jeg trykker play


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har litt trøbbel med ipoden min for tiden.

 

Den skrur seg av med en gang jeg trykker play på en sang.

Den kan stå til lading på firewire eller via stikkontakten i et døgn, men når jeg trykker play skrur den seg av. (funker som normalt hvis den står tilkoblet stikkkontakten)

 

Her er en annen med samme problem:LINK

 

Noen ganger funker den et par timer før den skrur seg av.

 

Er dette garanti sak? (har 1mnd igjen på garantien)

Apple tar 100$ hvis jeg sender den inn og de ikke finner noen feil (eller det er pga fuktighet eller feil bruk) på den så jeg vil ikke sende den inn.

 

Noen som har opplevd det samme med sin ipod? Løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du kjøpt den i Norge gjelder forbrukerkjøpsloven, dvs. du skal ha rettet feilen, eller nytt produkt.

 

Ta kontakt med Apple og forklar problemet før du sender den inn, da kan du muligens få svar på om det er verdt det.

 

$100 var utrolig drøyt for en "feilinnsending", nok et bevis på at Apple (og iPod) ikke er best. :tease:

Lenke til kommentar

la inn ipod updateren fra drivercd`en som fulgte med.

Kjørte en "restore" med den gamle updateren.

 

Lasta så ned den nyeste ipod-updateren, tok "update to latest software" og tok en restore til for sikkerhetskyld ;) (med den nye updateren)

 

La inn all musikken på ny og lada batteriet helt opp, og nå funker den som normalt.. (Dvs 6 timer spilletid :thumbdown: slik som før den klikka )

 

Skal vedde på at den streiker dagen etter at garantien går ut..

 

Har du kjøpt den i Norge gjelder forbrukerkjøpsloven, dvs. du skal ha rettet feilen, eller nytt produkt.

 

Vet du hvor lenge kjøpsloven gjelder i denne saken?

 

Er forresten meget fornød med ipod`en bortsett fra batteritiden.

Det finnes batterier til 1. og 2. generasjon som varer 20 timer, men selvfølgelig ikke til 3. gen som jeg har...

Lenke til kommentar
Vet du hvor lenge kjøpsloven gjelder i denne saken?

 

FORBRUKERKJØPSLOVEN

 

Husk at en skal skille mellom reklamasjonsrett ihht. forbrukerkjøpsloven, og garanti, som fabrikanten gir deg.

 

Ihht. Garantien gir Apple deg Lusne 1 års garanti.

Dersom Ipoden er kjøpt i Norge må Apple forholde seg til den Norske Forbrukerkjøpsloven. Ihht. den har du uansett 2 års reklamasjonsrett, og antakelig kan du reklamere i hele 5 år på produkter som er ment til å vare lenger enn 2 år. (vil tro at Ipoden, og dyre MP3 spillere kommer inn under denne klausulen).

 

Lykke til !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...