Gå til innhold

Mye støy på FZ20?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Støy Canon

 

Målingene våre tyder på at det er svært lite støy i bildene tatt med Canon G6 på ISO 50. På ISO 100 er støynivået middels høyt, mens det er mer støy i bildene på ISO 200 og særlig ISO 400 enn snittet.

 

Bildebrikken til G6 er på samme størrelse som svært mange kameraer med 5 megapiksler er utstyrt med, så relativt sett kommer G6 meget bra ut.

---------------------

Støy Panasonic

 

Bildebrikken er liten, og dette medfører dessverre relativt mye støy i bildene. Støynivået er synlig høyere enn på konkurrentene som har 4 megapiksler oppløsning. I menyene på kameraet går det an å velge kraftigere støyfjerning hvis man skulle ønske det.

 

Klipp fra denne sidens tester av kameraene............

Lenke til kommentar
Er støyen tydelig, fra DMC-FZ20, på utskrifter på opptil A4?

Nå har jeg aldri skrevet ut bildene mine, tatt med FZ10, men jeg har lekt med kameraet i ca 6mnd nå. På 50 ISO er det praktisk talt ikke støy i bildene. 100 ISO har noe støy, men man må se etter den. 200 begynner å bli plagsom mens 400 ikke er praktisk brukbar - hvite flater blir en grå grøt.

 

FZ20 har antakelig noe mindre støy enn 10, siden prosessoren er forbedret, så på 50 ISO kan du nærmest se bort i fra det.

Lenke til kommentar
Er støyen tydelig, fra DMC-FZ20, på utskrifter på opptil A4?

Nå har jeg aldri skrevet ut bildene mine, tatt med FZ10, men jeg har lekt med kameraet i ca 6mnd nå. På 50 ISO er det praktisk talt ikke støy i bildene. 100 ISO har noe støy, men man må se etter den. 200 begynner å bli plagsom mens 400 ikke er praktisk brukbar - hvite flater blir en grå grøt.

 

FZ20 har antakelig noe mindre støy enn 10, siden prosessoren er forbedret, så på 50 ISO kan du nærmest se bort i fra det.

Takk for svar :D

Vet du hvilke eksterne blitser som kan brukes?

Endret av P.E.R.J
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...