Gå til innhold

DDR vs DDR2


onkeljan

Anbefalte innlegg

Trenger man et hk som støtter DDR2 for å kjøre DDR2 ? Eller går DDR / DDR2 for det samme for et hk som støtter DDR ?

 

Og en ting til... Hvorfor er DDR2 brikker BILLIGERE enn DDR brikker?

 

http://www.psdata.no/ps.asp?it=107753

http://www.psdata.no/ps.asp?it=106365&mlevel=011001

 

Jeg trodde DDR2 var nytt og fantastisk og raskt og slik, hvorfor er det da 500 kroner billigere enn gammel DDR brikke, som her?

 

EDIT: ser da såklart at mine DDR brikker har gull som kontaktflate da, men ikke DDR2 brikkene, kan dette være grunnen ?

Endret av onkeljan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DDR og DDR2 går desverre ikke om hverandre. Har du et DDR-basert hovedkort, så, vil ikke DDR2 funke. Faktisk, så vil de ikke engang passe rent fysisk i hovedkortet uten bruk av en sump gjenstand i høy hastighet ;)

 

Den prisen på PSData, syns jeg var knakende god. Litt overraskende at prisen var så lav. Forklaringen kan kanskje være at DDR1-brikkene er noe av det absolutt sprekeste som finnes på DDR1-fronten, mens DDR2-667 har blitt lansert så vidt jeg veit ...

 

Kanskje noen andre har et fornuftig svar ?

Lenke til kommentar
DDR og DDR2 går desverre ikke om hverandre. Har du et DDR-basert hovedkort, så, vil ikke DDR2 funke. Faktisk, så vil de ikke engang passe rent fysisk i hovedkortet uten bruk av en sump gjenstand i høy hastighet ;)

 

Den prisen på PSData, syns jeg var knakende god. Litt overraskende at prisen var så lav. Forklaringen kan kanskje være at DDR1-brikkene er noe av det absolutt sprekeste som finnes på DDR1-fronten, mens DDR2-667 har blitt lansert så vidt jeg veit ...

 

Kanskje noen andre har et fornuftig svar ?

Det er nok som du sier. DDR1 brikkene er noe av det sprekeste på den fronten, mens de DDR2 brikkene er av det "slappe" slaget :)

Lenke til kommentar
En annen grunn til at DDR2-brikkene er billigere er at DDR2-brikker skal være billige... En del av poenget... Billig og bra... Har kanskje ikke blitt det enda, men det kommer vel...

Billg pga lavere produksjonskostnader kommer nok ikke ennå nei. Til det er volumet på DDR2 for lite og volumet for DDR1 for stort. Skal man ha noen fordeler av masseproduksjon, må man jo produsere (skikkelig) masse også ;)

Lenke til kommentar

Prisforskjellen mellom de to første varene trådstarter linker til, er enkelt forklart.

 

DDR2-minnet er av typen Geil Value, "billig"-minne, tiltenkt budsjettsløsninger. Derfor den lave prisen.

DDR(1)-minnet er mer høykvalitetsminne, spesifisert for betydelig høyere hastigheter enn standarden for DDR-minne (PC3200). Dette minnet har kombinasjonen høy frekvens og lave tilgangstider (i forhold til frekvens), og gir dermed en mye høyere pris.

 

 

Hvis du skal ha en rettferdig sammenligning, må du sammenligne det billige DDR2-minnet mot DDR(1)-minne av typen Geil Value PC3200. Da er ikke forskjellene så store lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...