Gå til innhold

Deres mening som trådløst til gaming!


E.T

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg ser det er mange som mener at trådløse er minst like gode som muser med tråd.

 

Mine synspunkter er:

 

Trådløse mus er Tunge, og når di er tyngre medfører dette mye dårligere glid på matten, de er tunge PGA batteriene

 

Trådløse mus er tregere. PGA at den er trådløs tar det mye lenger tid å sende bevegelsessignalene til PC'en, noe som forutsaker lag

 

Trådløse mus er dyre, både å kjøpe (for de uten docking såklart) og i drift (batterier)

 

Min oppfatning er at folk som bruker trådløse mus til spill, ikke har vendt seg til andre muser/prøvd noe bedre, eller rett og slett ikke ser hvor stor ulempe det er å gå trådløst.

 

Hva er deres oppfatning på dette?

 

Hva er det, utenom friheten av trådløst, som forsvarer trådløse mus?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Friheten er vel alt.

 

Det du sier om trådløse mus stemmer ikke helt.

 

Mange mus (MX700/MX1000) er da MINST like raske i reaksjon og sending av signaler som en vanlig trådmus.

 

Trådløse mus er da ikke noe veldig mye tyngre enn trådmuser.

 

Som jeg nevnte tidligere er det 43g forskjell på MX510 og MX1000, kan vel ikke si at det er så mye merkbart.

 

Trådløse muser er vel litt dyrere i innkjøp, men det følger da med dockinstasjon som du kan lade musa med, og jeg ser ikke problemet.

 

Det bruker å følge med AA/Li-ion-batterier, og de varer da en stund.

 

Ser ikke at det skal være noe i MOT spilling, eller hva?

 

Trådløst for ever.

Lenke til kommentar
Friheten er vel alt.

 

Det du sier om trådløse mus stemmer ikke helt.

 

Mange mus (MX700/MX1000) er da MINST like raske i reaksjon og sending av signaler som en vanlig trådmus.

 

Trådløse mus er da ikke noe veldig mye tyngre enn trådmuser.

 

Trådløse muser er vel litt dyrere i innkjøp, men det følger da med dockinstasjon som du kan lade musa med, og jeg ser ikke problemet.

 

Det bruker å følge med AA/Li-ion-batterier, og de varer da en stund.

 

Ser ikke at det skal være noe i MOT spilling, eller hva?

 

Trådløst for ever.

1/3 del mer vekt har MYE å si jo..

Lenke til kommentar

Min oppfatning er at folk som bruker trådløse mus til spill, ikke har vendt seg til andre muser/prøvd noe bedre, eller rett og slett ikke ser hvor stor ulempe det er å gå trådløst.

 

Jeg ser ingen store ulemper med en GOD trådløs mus til spill. Det finnes såklart mange dårlige mus, men f.eks. MX1000 (og MX700? har ikke prøvd denne men har hørt at den er OK) er glimrende i spill.

Og jo, før jeg skaffa MX1000 så hadde jeg brukt MX300 leeeenge, ca 1 år eller 1,5, som du sikkert vet er MED TRÅD, og ikke en microsoft mus fra 1980, men en god optisk mus fra Logitech.

 

edit: og forresten... ved spilling og vanlig bruk av MX1000, så er ikke den ekstra vekten batteriet forårsaker er noe problem. Jeg merker ikkeno til den ihvertfall.

Endret av ZiggWarth
Lenke til kommentar

Personlig liker jeg ikke trådløs mus i spill, dette pga at responsen på bevegelsen er så forskjellig. Så er du vant til mus med tråd vil det ta tid å venne seg til denne typen mus. Spesiellt hvis du er en ihugga cs spiller o.l.

 

Har selv mx700 som jeg ikke bruker pga det overnevnte "problem". Isteden sverger jeg til mx510.

 

Har desuten et trådløst tastatur som jeg ikke kan "føle" noen forskjell fra tastatur med tråd. Men jeg tror at dette har mye med den enkeltes smak å behag å gjøre.

Endret av ajohn_richard
Lenke til kommentar

Killeren for trådløse til høy-nivå gaming er responstiden. Det finnes forløbig ikke en eneste trådløs på markedet som ikke har litt merkbart etterslep i responsen. Du skal riktignok være rimelig dreven for å la deg irritere av det, men det er definitivt til stede. De samme folka som "må" ha en proff musmatte og teflonføtter for å føle eg hjemme vil av denne grunn finne trådløse helt uakseptable. For andre mer normale folk er det sikker greit...

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Skullelikt å se en gamer ta en blidtest på responstida til mus med tråd og uten.

 

Jeg har gått fra MX510 til trådløs intelli 4. Når jeg spiller merker jeg ikke en dritt forskjell

 

At de er tyngre vender man seg til, bruker ikke mye mer tid :S

 

Extra utgifter my ass! Jeg har brukt 1/5 av de batteriene som fulgte med i løpet av 2-3 måneder, jeg bruker pcen flere timer hver dag

 

Gamere skal alltid være så prippene.. blir sur!

Lenke til kommentar
Gamere skal alltid være så prippene.. blir sur!

Så du tollererer ikke at andre folk har høyere standarder enn du har altså? Det er vel ganske så trangsynt er det ikke?..

 

Nå blir det litt vanskleig å ta en blindtest på akkurat dette, men jeg garanterer deg at både undertegnede og mange andre seriøse gamere ikke hadde tatt mer enn 1 minutt for å merke forskjell. Det er godt mulig at DU ikke merker forskjell men mange av oss andre gjør. Det finnes jo tross alt folk som sverger på at Tab, Pepsi og Cola smaker helt identisk også..... :roll:

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

har disse "trådløs Suger" folka prøvd mx1000 ???

den overfører like rakst som en trådet mus og kan "kjøre" hvor som helst. at de er tunge syntes jeg bare er fint, det er vel en smaksak.

 

at noen klarer og kjøre en eller annen test som viser at den "kun" har 8dpi eller noe anna kødd bryr jeg meg lite om. nødvendig å kjøre tester for å finne ut hvilken mus du liker best :p

 

-er bilen god å kjøre

-vet ikke enda, har ikke satt den på en datastyrt test ennå

Lenke til kommentar

Tror mange av spillerne vil ha det til at trådløse er dårligere, og dermed også føler det slik når de tester de ut.

 

Det sies at tråd mus bar en maks oppdatering frekvens på 125 i sekundet, fordi det er limiten på USB kontakten. Dette skal også de nyeste trådløse ha. Det vil si, bra mottaker via kablen og inn i PCen så har de like høy oppdatering som en trådmus. Men mange vil da tenke at i det trådløse området, så må ting gå tregt.

 

Men mellom mus og base stasjon så kan oppdateringe frekvensen være mange ganger høyere, og basen kan dermed ta ut 125 oppdateringer av kanskje det dobbelte. Men slik funker det sikkert ikke. Selv om mange av dem bruker 2.4 GHz frekvensområdet. Så sendes det sikkert kun 125 oppdateringer.

 

Men teoretisk så vil trådløse mus faktisk være bedre. Hvis dere skjønte hva jeg mente.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Tror mange av spillerne vil ha det til at trådløse er dårligere, og dermed også føler det slik når de tester de ut.

Ja, de som bastant mener at trådløst er ubrukelig har nok prøvd en eller annen mus som kom ut i 1998, og gjort opp en mening om at det alltid vil være sånn. Selv har jeg ikke prøvd MX1000, men det virker som den er verdt penga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...