Gå til innhold

Londontur, noe gøy å finne på?


knutby

Anbefalte innlegg

Oppfølger til USA turen min fra i sommer:

 

Jeg og en kompis drar til London i juleferien. Egentlig kun for å dra på en shabby pub ettellerannet sted i en bakgate. Men det er sikkert mye mere å gjøre. Jeg var der en gang med modern for noen år siden så jeg har sett alle de "store" tingene (les: big ben, tower of london osv.) Noen av dere som vet om noen kule steder å stikke innom? Om det finnes en butikk som fx: avalon eller noe lignende. Ellers så hadde det hvert kult om dere kom på noen kule ting vi kan gjøre for å så ta bilder av.

Reise datoen er 26. desember til 29 desember Torp-stansted.

bilder følger...

 

(hvis jeg får låne kamera da:P)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå på en fotballkamp. Det er sjef, nesten uansett hva kamp du går på. Mye bedre stemning enn i norge lell.

 

London eye er DYRT! Portobello road kan kanskje være tingen. Laaaaaang alternativ handlegate. Barnet i oss lever lenge, så gå på den store leketøysbutikken på regent`s street.

 

Ellers er det mange temabarer. En jeg vil anbefale en sportspub som er i nærheten av piccadilly circus. Der er det til og med tv ovenfor pissoaret :D.

 

Ta gjerne en tur til hyde park og speakers corner.

 

Men London er DYRT over hele linja. Vel og merke billigere jo lengre ut av kjernen du kommer

 

God tur :thumbup:

Lenke til kommentar

Var på klassetur til York for noen år tilbake. Ikke noe som å se Manchester tape mot et tysk lag på forballpub. Stikkord: Knuste ølglass og masse engelske kraftuttrykk. Pubene stenger ganske tidlig, rundt 23-24 tror jeg, men endel nattklubber har åpent lengre. Husk bare at disse som regel har pent antrekk og sko som kleskode. Ellers kan jeg anbefale skrekk-kabinettet "Dungeon" som har avdelinger både i London og York hvor jeg var. Se webside: http://www.london-dungeon.com/ for mer info.

 

God tur og ha det gøy!

Lenke til kommentar

Camden er et stilig sted. Det er et stort marked hvor de selger mye rare ting. Ta Northern til Camden Town, så er du midt oppi det hele. Personlig er jeg ikke glad i shopping, men i Camden finner du garantert noe gøy likevel. Du er nødt til å se butikken Cyberdog, enten du liker techno eller ikke. Det er egentlig en klesbutikk, men de har utrolig stilig innredning, og konstant raveparty inne i butikken. Det er helt fjernt. Jeg kan vel ikke beskrive det helt egentlig.

 

Dersom du har gode magemuskler (som tåler et par timers konstant latterkrampe) må du få med deg The Reduced Shakespeare Company. Personlig har jeg bare sett deres kortversjon av Shakespeares stykker (alle sammen presset inn på 90 minutter), men de har også bibelen og den amerikanske historien på samme måte. De er den morsomste gjengen jeg har sett. Anbefales.

Lenke til kommentar

Husker ikke hva butikken heter for øyeblikket, men i oxford street ligger en av verdens største cd-butikker. Eller så var det dvd-butikker. Husker ikke helt. De har i hvertfall et sinnsykt utvalg av både CDer og DVDer.

 

kabinettet "Dungeon" som har avdelinger både i London og York hvor jeg var. Se webside: http://www.london-dungeon.com/ for mer info.

 

Jeg ville ikke anbefalt det, med mindre du liker spøkelseshuset på tusenfryd. Er ikke stort bedre enn det, og koster flesk.

Lenke til kommentar
Husker ikke hva butikken heter for øyeblikket, men i oxford street ligger en av verdens største cd-butikker. Eller så var det dvd-butikker. Husker ikke helt. De har i hvertfall et sinnsykt utvalg av både CDer og DVDer.

 

kabinettet "Dungeon" som har avdelinger både i London og York hvor jeg var. Se webside: http://www.london-dungeon.com/ for mer info.

 

Jeg ville ikke anbefalt det, med mindre du liker spøkelseshuset på tusenfryd. Er ikke stort bedre enn det, og koster flesk.

Butikken du tenker på er vel Virgin Megastore.

VAr der selv for noen uker side.. sinnsykt stort, 5 etsjer :D

Musikkinnstrumenter, cd'en, dvd'er, spill ALLT :D

 

vil anbefale det på det sterkeste ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...