Gå til innhold

Oppløsning i Ringenes Herre

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Først skal det være sagt at det nye Ringenes Herre - Battle for Middle Earth må være det kuleste strategispillet som er laget! Det overgår til og med Generals etter min mening.

De har klart å beholde gameplayen og grensesnittet som var i Generals samtidig som de har fått med sjela til LOTR. Som en stor fan av begge deler sier det seg vel selv at jeg er i himmelen når jeg spiller dette spillet.

MEN.....

Bortsett fra at jeg irriterer meg grønn over den norske tittelen så oppdaget jeg til min store forskrekkelse at jeg kun hadde to valg på oppløsningen da jeg hadde installert spillet. Valgene sto mellom 800*600 og 1024*768. Noe jeg synes var rart på et så kult spill.

Et par dager senere var jeg innom hos en kamerat som også hadde kjøpt spillet og han hadde mange flere valg på oppløsning enn meg. Han har også en LCD skjerm og spillte på 1280 oppløsning!?

Hvorfor kan ikke jeg velge dette i menyen, og hva kan jeg gjøre for å forandre på dette. Alle andre spill, inkl Generals går helt fint på 1280 og høyere. (Med en annen skjerm da selvsagt..)

Alle svar mottas med takk....

Endret av d0berman1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først skal det være sagt at det nye Ringenes Herre - Battle for Middle Earth må være det kuleste strategispillet som er laget!

enig, har ikke spilt det i multiplayer ennå, men det ser veldig lovende ut.

Det overgår til og med Generals etter min mening.

Hvis du syns Generals er det beste strategi-spillet som er laget kan du umulig ha spilt mange RTS'er. Generals er en av de aller dårligste RTS'er som har vært laget, den blekner i forhold til AOK, AOM, StarCraft, WarCraft 3, Dawn of War, og mange flere sikkert. (min mening)

Bortsett fra at jeg irriterer meg grønn over den norske tittelen

Den norske tittelen på spillet er helt korrekt, jeg regner med at du IKKE har lest boka. (Der er det også laget et eget norsk appendiks som forklarer alle de norkse oversettelsene)

Valgene sto mellom 800*600 og 1024*768. Noe jeg synes var rart på et så kult spill.

Klarer du å kjøre skjermen din i høyere oppløsning i andre spill, og/eller klarer du å kjøre høyere oppløsning når du IKKE spiller?

HVis ja, så har jeg hørt at dette er en slags "feature" i XP, som gjør at noen spill "låser" dine "muligheter" avhengig av refresh-rate'en på skjermen, osv. Disse låste verdiene kan du overstyre med et program som heter REFORCE, funka for meg når jeg hadde lignende problem.

Skrevet

Er enig i at Generals er noe av det beste osså. Det dreier seg om smak her men Generals har fysikk og generellt bra stemning i hele spillet.

Samme har LOTR og spill som Warcraft 3 blir jo helt kjedelig iforskjell. Dette er neste generasjon RTS spill som overgår alt.

Jeg føler med deg at å spille LOTR er faen meg magisk. Sitter konstant med det og jeg ser for meg at jeg sitter kun med det neste 5 årene hehe. Det kommer til å bli som neste starcraft for min del som du aldri går lei av.

Virkelig kjempebra gjennomført spill og kanskje noe av det mest artigste jeg har spilt på lenge.

Skrevet
Valgene sto mellom 800*600 og 1024*768. Noe jeg synes var rart på et så kult spill.

Samme problemet her. Har prøvd både med DVI og VGA, samt oppdatert skjermkortdrivere, men det hjelper ikke. Andre spill funker helt fint i 1280x1024.

Skrevet

Skal prøve det derre REFORCE når jeg kommer hjem. Håper det fungerer. :)

Ja, skjermen fungerer fint i høyere oppløsning på alle andre spill og ellers i xp.

Mener fremdeles at Generals er det beste RTS spillet, og ja jeg har prøvd ganske mange andre.

Selvsagt har jeg lest bøkene opptil flere ganger både på norsk og engelsk, men jeg irriterer meg fremdeles over å ha "last inn" istedet for "load", og "hæren din" istedet for " your army"... og at de bruker "jarnagard" istedet for "isengard". Betyr jo lite for spillet, men det plager meg. :)

Gleder meg til en magisk helg i middle earth! ;)

Skrevet
Selvsagt har jeg lest bøkene opptil flere ganger både på norsk og engelsk, men jeg irriterer meg fremdeles over å ha "last inn" istedet for "load", og "hæren din" istedet for " your army"... og at de bruker "jarnagard" istedet for "isengard". Betyr jo lite for spillet, men det plager meg. :)

jeg valgte engelsk som språk under installasjonen, og deretter har jeg hatt alt på engelsk. (kjøpte spillet på elkjøp, MED norsk tittel).

Skrevet

Som dga01 sier, skjønner ikke hvorfor du valgt norsk installsjon i og med at du irriterer deg over norsk oversettelse, men men.

Ta vare på savegames, og installer pånytt, denne gang velger du engelsk ;)

Skrevet

Hvorfor engelsk når vi snakker norsk, hva er vitsen med å ha engelsk språk da.. bare pga det er litt mer origionalt, fordi alle andre spille ikke har støtte for norsk...

Bruk norsk, bli vant til det... slipper dere å spørre om ord dere ikke forstår...

Vet det er noen som har et par ord i engelsk som sitter klemt under armhulen :)

Skrevet (endret)

Det var ikke den norske tittelen som var hovedproblemet her. ;) Det er fikset nå, men jeg sliter fremdeles med oppløsningen. Prøvde Reforce greiene, og et annet som heter Forcelock, men det fukka bare opp maskinen. Da jeg rebootet forsvant bildet når xp startet. Jeg kunne høre at maskinen startet opp, men skjermen var svart.

Jeg måtte bruke et restore point fra dagen før for å fikse problemet.

Så da er jeg tilbake der jeg begynte, og har fremdeles bare valget mellom 800 og 1024 oppløsning. Kraftig irriterende! ;) Noen andre som har noen tips, eller må jeg vente på en patch til spillet kanskje?

Endret av d0berman1
Skrevet

det var kjipt at REFORCE fooka opp PC'en din. Må bare vite det at man må ha tunga rett i munn når man bruker REFORCE, slik at KUN de modusene som DU VET fungerer på ditt system er listet opp, med tanke på fargedybde, refresh-rate og oppløsning.

Skrevet (endret)

Jeg har også det samme problemet med oppløsning. REFORCE funka heller ikke hos meg...

Har nyeste driver til mitt Gainward GeForce 6800GT 2400 GS. Bruker DVI-kabel til en LCD-skjerm.

Jeg har også dette problemet i et par andre spill, Need For Speed Underground 2, og FIFA 2005 (er usikker her, for jeg vet ikke om det går høyere enn 1024x768).

Hvis noen har funnet en løsning på problemet, hadde det vært fint om de kunne skrevet noen linjer her...

[EDIT:] Tror jeg kan ha funnet noe her (mulig løsning)... Det skal visst funke på NFSU2 iallfall, så det kan jo hende det funker i BFME også... Skal prøve når jeg kommer hjem fra jobb iallfall.

Endret av janvmoen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...