d0ppler Skrevet 15. desember 2004 Skrevet 15. desember 2004 Beklager om dette er tatt opp før her i forumet, men fant ingen som poster som skulle tilsi at dem ville hjelpe meg. Jeg har dårlig forbindelse til min ruter, datamaskinen er i kjelleren, mens rutern står i 2. etasje i huset. Nå har jeg to rutere (kjøpte en ny, for å se om dette hjalp, men ikke så veldig mye), men jeg lurte på om det i det hele tatt er mulig å bruke den andre ruteren som en slags mellomstasjon som igjen er oppkoblet mot "hoved"-ruteren. Hvor jeg da kobler min PC opp mot mellomstasjonen istedenfor. Hvis dette er mulig, hvordan setter jeg da opp "mellomstasjons" ruteren?
JarleW Skrevet 15. desember 2004 Skrevet 15. desember 2004 Finnes som regel ett valg i ruteren som det står "Use as Access Point" eller.no Dette velger du på den siste av ruterne (den lengst vekk fra Internet-oppkoblingen) Så setter du den til å operere i samme IP-range som den første ruteren (og resten av nettverket ditt)...
sofTest Skrevet 15. desember 2004 Skrevet 15. desember 2004 Svaret er "kommer an på hvilke routere du har". Kanskje det er mulig å gjøre det trådløst, ellers må du kable mellom de.
Myrdraal Skrevet 15. desember 2004 Skrevet 15. desember 2004 Det du trenger er en trådløs repeater som f.eks. denne: http://www.dlink.com/products/?sec=0&pid=357 De fleste routere eller rene Access Points er stort sett avhengige av å bli koblet til nettverket via kabel. Den trådløse repeateren det er link til ovenfor tar å forsterker et eksisterende trådløst signal uten behov for kabel.
d0ppler Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Skrevet 16. desember 2004 ahh.. flott!! akkurat det jeg trenger Myrdraal. Tilfeldigvis så har jeg D-Link Norge som nærmeste nabo på jobben, så jeg får ta en tur til dem!
Nicklas Skrevet 16. desember 2004 Skrevet 16. desember 2004 Det du trenger er en trådløs repeater som f.eks. denne:http://www.dlink.com/products/?sec=0&pid=357 De fleste routere eller rene Access Points er stort sett avhengige av å bli koblet til nettverket via kabel. Den trådløse repeateren det er link til ovenfor tar å forsterker et eksisterende trådløst signal uten behov for kabel. Men han har jo allerede 2 routere, så da kan han jo likesågodt bruke de? Må bare kjøpe en lang kabel.
d0ppler Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Skrevet 16. desember 2004 Det du trenger er en trådløs repeater som f.eks. denne:http://www.dlink.com/products/?sec=0&pid=357 De fleste routere eller rene Access Points er stort sett avhengige av å bli koblet til nettverket via kabel. Den trådløse repeateren det er link til ovenfor tar å forsterker et eksisterende trådløst signal uten behov for kabel. Men han har jo allerede 2 routere, så da kan han jo likesågodt bruke de? Må bare kjøpe en lang kabel. stemmer det, men jeg vil helst slippe disse kablene, og det ser ut til at ingen av ruterne kan koble seg til en annen ruter UTEN kabel.
phnx85 Skrevet 16. desember 2004 Skrevet 16. desember 2004 Hvilke routere har du? Min Asus WL-500G har en egen modus som heter repeater. Da fungerer den som en repeater som du trenger.
d0ppler Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Skrevet 16. desember 2004 (endret) Hvilke routere har du? Min Asus WL-500G har en egen modus som heter repeater. Da fungerer den som en repeater som du trenger. har en Linksys 802.11 b (tror det er en underleverandør av cisco) og en SMC 802.11 g EDIT : POST #500 Endret 16. desember 2004 av dga01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå