kakkse Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 Hei! Driver å skal kjøpe nytt grafikk kort. Nærmere bestemt 9800xt eller x800xt. Ser at disse fås i både agp og pci express slott. Er det noen ytelsesforskjell på agp eller pci express på disse kortene? Hva ville dere anbefale?
Itchy Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 pci e er mere framtidsrettet, men er til dagesn grafikk kort ikke noe raskere.. man får destuen ikke x800xt pe kort til pcie, som er de kjappeste kortane jeg har dog gått for et pcie system, som sagt mere framtidsrettet
stigfjel Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 Jo, X800XT-PE har blitt lansert for PCI-E. Tror Asus kom med det først.
kakkse Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Skrevet 14. desember 2004 Ok, men er det noen ytelsesforskjell på agp og pci-express sånn som det er nå? Mitt hovedkort støtter kun agp. Tenker på å skaffe meg pci-e, men dette vil koste en del da jeg må oppgradere prosessor også. Nå tenker jeg mest på ytelsesmessig? Yter pci-express bedre enn agp? Eller er det omtrent likt på ytelse, og pci-e mer fremtidsrettet?
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 15. desember 2004 Skrevet 15. desember 2004 de er like på ytelse idag, du trenger ikke ny cpu (om du ikke kjøper annen sokkel eller du har en eldgammel cpu) og i fremtiden vil pci-e være tingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå