Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Forbrukar lovar, hjelp meg litt.


Efreet

Anbefalte innlegg

Ein forretning skulle fiksa ein ny kjølar på skjermkortet mitt, han i kassen sa han ville iallfall bruka ein halv time på det, ein halv time kostet 279 som eg såg på som ein grei pris for den jobben. Så Ringte eg igjen no og spurte om dei var ferdige med det, dei sa at det var dei, men han hadde brukt 1.5 time på det for det var meir arbeid en han i kassen trudde. Så eg lurer, kan dei gjer dette? eg har ikkje 837kr no rett før jul.

 

Har eg loven på mi sida? Eller må eg rett og slett punga ut?

 

 

Kva ska eg i såfall gjera? Må dei varsla meg om utgiftene blir drastisk høgare, her er det + 200%!

 

 

:cry:

 

Må bruke Mx420 til eg får igjen mitt nvidia gw 6800 ultra :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, så lenge dere ikke avtalte en makspris på forhånd, har du nok ikke så mye du skulle ha sagt... Kanskje det oppsto komplikasjoner, eller noe testing som ikke gikk helt som det skulle? Jobber selv i IT-bransjen og ber folk meg om estimater, sier jeg alltid minst dobbelt så mye som rimelig tid skulle tilsi om det er noe jeg ikke har gjort 100 ganger før på 100% samme måte og på samme materiell. Dette rett og slett fordi ting kan fort ta tid om noe uforutsett skulle inntreffe. Halvannen time går derfor fort....

 

Men, tilbake til rettighetene dine: Mitt forslag til deg er å ta opp dette på en høyst saklig måte med sjappa. Si at du fikk forespeilet en halvtime og beregnet om det var verdt det ut i fra det. Foreslå evt. et kompromiss der dere møtes på halvveien og du betaler for én time.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...