Gå til innhold

kommer en en dame som sier noe i oppstarten!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
den stemmen har ikke vært der før.. jeg satte på ny cpu kjøling å vifte igår. så tok jeg ut alle kablene. så kan være noen som jeg satte på feil ?

hvis det har funket før og du tok ut alle kablne og bytta cpu vifte i går er det selvsagt noe her som har gått galt. Du må høre hva a sier,.,,,

Lenke til kommentar

Tror nok det er ASUS sin POST reporter ja. Du kan slå den av i BIOS. Jeg har slått av sånn at damen ikke sier ; Your system has booted succesfully eller no. MEn hun sier ifra hvis det er noe problemer.

 

Du slår den av inne i BIOS og du kan velge hvilken type greier hun skal rapportere!

Lenke til kommentar

Det var ikke tilfeldigvis en Zalman-vifte du satte i PC'en?

 

Jeg har en Zalman-cpuvifte på et Asus A7n8x-e hovedkort, og da kommer det en damestemme med feilmeldingen "CPU-fan failed".

 

Grunnen til at denne feilmeldingen oppstår, er at Zalmanviften har så lavt turtall i oppstarten at den blir ansett for å være defekt, eller ikke tilstedeværende i det hele tatt.

 

Dette er bare et "problem" under post-sjekken, og har ingen innvirkning på systemet ellers.

Lenke til kommentar

Sjekk kontakten på cpu vifta, eventuelt prøv å kople på vifta på en viftestyring om du har dette. Da må nok i så fall gå inn i bios og sette vifteturtallet på ignored for å unngå feilmelding under oppstart. Og sjekk for all del temps på cpu om du kommer så langt som til bios.

Endret av frentix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...