Gå til innhold

Virtuell øy solgt for 165 095 kroner (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se på det som en investering.

Har selv spilt Project Entropia i snart 2 år.

Dette er ikke noe form for 'pyramide' spill, og du kan faktisk tjene på det, hvis du legger nok tid å eventuelt penger i det.

Det er helt gratis å laste ned å starte med, og du kan spille så lenge som du vil uten å betale. Men det er selfølgeligt mye morsomere når du spytter i litt penger. Det er det som gjør dette konseptet så unikt og genialt.

Anbefaler det på det sterkeste :thumbup:

*edit* Screens på den officielle siden elleren veldig bra community side

Endret av Cheese
Lenke til kommentar

Jeg har også spilt dette spillet en god stund, og synes folk ikke burde trekke konklusjoner og si at fyren er en tulling før de har satt seg inn i spillet.

 

Øya er forresten taksert til over $30 000 så fyren gjorde i og for seg et røverkjøp ;)

 

takk for meg.

 

Equi :cool:

Lenke til kommentar

Jeg "spiller" selv dette spillet 5-6 timer for dagen. I helgene kan det bli mye lengre. (kommer an paa hvordan vaeret er i RL)

 

Spillet er genialt. Det er gratis aa laste ned og det er mulig aa spille uten aa investere penger. De billigste vaapene kan man faa for rundt 1-2 kroner stykke.

Ammunisjon koster rundt 0.006 kroner.

 

Dyreste vaapen jeg vet om omsettes for rundt 30 000 kroner.

Annet utstyr koster ca. det samme. Foerstehjelpkit koster fra 10 kroner til 30 000 kroner.

Komplett beskyttelse kan man faa for 3-4 kroner til 30 000 kroner.

 

Det er alltid nye maal aa naa. Dessuten kommer det hele tiden tillegg til spillet. Ny versjon update ca. 1 gang i maaneden.

 

Mvh,

Kjetil :mrgreen:

Endret av kjetil2002
Lenke til kommentar
Jeg "spiller" selv dette spillet 5-6 timer for dagen. I helgene kan det bli mye lengre. (kommer an paa hvordan vaeret er i RL)

 

Spillet er genialt. Det er gratis aa laste ned og det er mulig aa spille uten aa investere penger. De billigste vaapene kan man faa for rundt 1-2 kroner stykke.

Ammunisjon koster rundt 0.006 kroner.

 

Dyreste vaapen jeg vet om omsettes for rundt 30 000 kroner.

Annet utstyr koster ca. det samme. Foerstehjelpkit koster fra 10 kroner til 30 000 kroner.

Komplett beskyttelse kan man faa for 3-4 kroner til 30 000 kroner.

 

Det er alltid nye maal aa naa. Dessuten kommer det hele tiden tillegg til spillet. Ny versjon update ca. 1 gang i maaneden.

 

Mvh,

Kjetil :mrgreen:

Uff, ser for meg store stygge utgifter på å reparere utstyret til char'en din.. Må vel selge bilen etter en mislykket dungeon ;)

Lenke til kommentar

Naa er ikke penger det viktigste motivet for spillet.

Uansett saa har mitt utstyr steget noen tusenlapper i markedsverdi siden jeg investerte.

 

Jeg har ikke det beste av utstyr men godt nok for mitt bruk.

Det "dyreste" vaapenet jeg har er en rifle til rundt 1000 kroner.

Tilleggsutstyr til riflen er en "forsterker" til rundt 1000 kroner, kikkertsikte til rundt 200 kroner og laser til rundt 200 kroner.

Har en del andre vaapen til bruk i naerkamp etc og full "armor" til rundt 1000 kroner markedsverdi. Beste medic-kit jeg har ligger paa rundt 400 kroner i markedsverdi.

 

Har ogsaa en scanner til rundt 1200 kroner markedsverdi.

 

Mye av investeringen er gjort i skills for aa kunne utnytte utstyr best mulig.

 

Naa er min spesialitet i spillet "crafting" men jeg jakter jo ogsaa en del.

 

/Kjetil :mrgreen:

Lenke til kommentar
Det må da finnes en feil med spillet som kan gjøre det sårbart.

Det er en selfølge at spillet er super sikkert når det er så sinnsykt mye penger i omløp.

De har logger på absoulutt alt som foregår, så hvis det skulle skje noe så er det bare å si ifra, så får du det tilbake...

Finnes fortsatt folk som lurer andre til å kjøpe ting for dyrt etc. Men det tenker jeg finnes i alle mmorpg spill...

Lenke til kommentar
Det må da finnes en feil med spillet som kan gjøre det sårbart.

Enkle feil finnes paa like linje som feil ved banker.

De oppdages og rettes raskt.

 

Uansett saa vil jeg si at spillet er meget trygt.

 

Jeg benytter et Smartcard for aa genere en valideringskode ved innlogging. Dette er sikrere enn mange banker i dag benytter.

 

Mvh,

Kjetil :mrgreen:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
En eiendom i det svenske MMORPG-spillet Project Enthropia har nylig blitt solgt for 165 095 norske kroner.

 

<a href="http://gamer.no/art.php?artikkelid=12335">Les artikkelen her</a>

I dag blir det lagt ut leiligheter for salg til litt over 100 000 USD.

De selger som varmt hvetebrød.

 

Omsetningen i dette spillet passerer snart en god del statsbudsjett for land i den 3. verden.

 

/Kjetil

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
En eiendom i det svenske MMORPG-spillet Project Enthropia har nylig blitt solgt for 165 095 norske kroner.

 

<a href="http://gamer.no/art.php?artikkelid=12335">Les artikkelen her</a>

3298725[/snapback]

 

Jeg minner nå om denne saken og at det kan komme mer medieomtale angående salg av virtuelle eiendommer. Nå er det noe som antagelgivis vil selges for rundt 650.000 norske kroner.

 

http://www.project-entropia.com/StdContent.ajp?Id=2035

 

/Kjetil :cool:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...