Gå til innhold

AOpen QF50A Sort


Anbefalte innlegg

Har tenkt meg en ny pc før TG'05.

Hardware har jeg såvidt kikket på, i og med at det er en stund til (vil ikke kjøpe hardware når det sikkert er nyere og billigere ute neste år).

Uansett, kabinett tror jeg at jeg har bestemt meg for:

AOpen QF50A 300W, USB+AUDIO FRONT, Midi Tower Sort/Sølv

Dere vil kanskje si, at PSU'en suger, men frykt ikke. Jeg har tenkte å bytte den med en psu ifra ett chieftech-tower jeg har stående (pappa sin pc).

Denne er 320W tror jeg, mener det skal holde, pluss at Chieftech er kvalitet.

Men har dere noen andre innvendinger på kabinettet?

Jeg syns det er stilig og pent, dessuten veldig billig, har også nettopp satt sammen en pc med samme type kabinett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første, er den nesten dobbelt så dyr.

For det andre, vet jeg ikke om psu'en er stillegående, slik jeg vet QF50A sin er.

For det tredje, er det større:

Dimensjoner :(BxHxD)194mm x 426mm x 440mm

Dimensjoner :(BxHxD) 200mm 457mm 460mm

 

Edit : Dessuten er det stygt, ser litt for "Server" ut for meg :hmm:

Endret av Hazz
Lenke til kommentar
Én ting jeg også lurer på, gidder ikke lage ny tråd:

Er det lett å silent'e en psu? Bytte ut vifter osv?

Nei, det er ikke så vanskelig. Men hvis man skal silente den, så må man kjøpe en god vifte (papst?) til å ha i den, for vifte er jo der for å fløtte varm luft ut av psuen. Og 120mm er nok det som er det beste alternativet...

Lenke til kommentar

Har det kabinettet du kikker på. Helt grei strømforsying og klarer mitt system fint uten å bråke særlig, Xp2500, Radeon 9800 Pro, En Dvdspiller, En Hardisk, 512 ram og en kabbersvifte.

Men hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt det T1 kabinettet fra Artic Cooling eller Aopen H600B. Pga bedre strømforsying så trenger du ikke skifte den, og medfølgende kabinettvifter.

Dessuten er de hullene der kabinettviftene skal suge luft fra så små iforhold til f.eks chieftec at det lages masse unødvendig støy. Spesielt når de er satt til å blåse ut.

Endret av 1337Antikatt
Lenke til kommentar
Okai, men er alle psu'er standard-lagd, dvs at 120mm vil passe uansett?

Er det bare å skru opp og bytte?

Alle PSU har nok standard-størrelse/skrue-hull, forskjellen på 80mm og 120mm er størrelsen på vifta. Tommelfingerregelen er jo større vifte, jo lavere støy (fordi den går saktere for å forflytte samme luftstrøm)

Altså har en 80mm vifta bak, mens en 120mm har vifta på siden.

 

Saktere hastighet betyr også lengre levetid (har svidd av q-tec-vifter ja...), og fortron garanterer 100.000 timer = 11,5 år kontinuerlig drift!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...