Gå til innhold

Problem:epost addr i bilde


Anbefalte innlegg

Hei jeg tenkte jeg skulle lage en side hvor venner kunne legge inn addresse og lignene om seg selv.

men for å forhindre at epost sniffere skal kunne sniffe epost addresssene tenkte jeg å lage et php script som legge epost addressen på et bilde.

 

problemet er at jeg får feilmeldingen:

Call to undefined function: imagecreatefromjpg()

har også prøvd med gif og png.

Serveren (på skolen min) har PHP version: 4.1.2.

 

noen som har noe tips til å løse dette?

Og er det i det hele tatt en god ide?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Note: Since PHP 4.3 there is a bundled version of the GD lib. This bundled version has some additional features like alpha blending, and should be used in preference to the external library since its codebase is better maintained and more stable.

 

Fra manualen ;)

 

Prøv å bytt phpversjon eller compile php på nytt med gdlibaryet

Lenke til kommentar
Alternativet ville være en hjemmelaget imagecreatefromwhatever()-funksjon.

Må bare presisere at det sannsynligvis ikke er bare denne funksjonen det går på, om PHP er kompilert uten GD/FreeType, så har du nok ingen andre muligheter for å legge tekst på et bilde, for imagettftext(), imagetext() og alle andre bilderelaterte funksjoner eksisterer ikke.

 

Eneste løsning er å oppgradere/rekompilere PHP, eller kjøpe deg et eget webhotell med en nyere versjon.

Lenke til kommentar

Bildet blir ødelagt hvis du ikke har den aktuelle fonten i det stedet som er spesifisert. Sett inn arial.ttf i en mappe som heter /fonts, så skal det fungere.

 

btw: Hvis du skal generere mange bilder, eller ha mange samtidige treff på samme bilde (f.eks. en avatar) bør du legge til

imagedestroy($im);

på slutten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Bildet blir ødelagt hvis du ikke har den aktuelle fonten i det stedet som er spesifisert. Sett inn arial.ttf i en mappe som heter /fonts, så skal det fungere.

 

btw: Hvis du skal generere mange bilder, eller ha mange samtidige treff på samme bilde (f.eks. en avatar) bør du legge til

imagedestroy($im);

på slutten.

hvor skal /fonts ligge da? :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Pepsien: Det kjører jo under linux. Webhosten min kjører freeBSD, og det går knirkefritt. Tingen er bare å ha fonten i den mappen som er spesifisert.

prøvde jeg og, men jeg fikk bare opp det der "her er det ikke et bilde"-bildet som er i opera :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...