Gå til innhold

Irritert på kjøreskole....


Nicklas

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Her for ca. 1 måned siden så ringte jeg til en kjøreskole hvor jeg bor. Jeg sa at jeg skulle ta lett lappen og lurte på hvilke teori kurs jeg trengte. Da svarte de at jeg MÅTTE ha bil teori og mc teori. Men nå, siste kurs kveld sier de at det har blitt nye regler og da måtte jeg plutselig ikke ha bil teori lengre, men nå MÅTTE jeg ha trafikalt grunnkurs :roll: Så det var 1500 kr sløst bort, pluss at trafikalt grunnkurs koster 2800 kr. Så med mc teori da så blir det vel rundt 5800 kr BARE for teori!!! Det er helt sykt!

 

Jeg skal vedde mye penger på at dette var helt opplagt at de skulle lure meg. De reglene har vært klare ganske lenge nå, så jeg syns de kunne advart meg!

 

EDIT: Eller synes dere dette er helt OK? Kan jeg kreve tilbake pengene for bil teorien? :)

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ta en kjøretime nå, og du vil kunne bruke gammel ordning (ikke behov for traffikalt grunnkurs).

 

Du må være født før 1.6.1987 for å kunne gjøre dette.

 

kan evt. ringe en annen trafikkskole, ATL (Autoriserte Trafikkskolers Landsforbund) eller biltilsynet å spørre for å være sikker på at du får rett info.

Endret av hageby1
Lenke til kommentar
ta en kjøretime nå, og du vil kunne bruke gammel årdning (ikke behov for traffikalt grunnkurs).

 

Du må være født før 1.6.1987 for å kunne gjøre dette.

 

kan evt. ringe en annen trafikkskole, ATL (Autoriserte Trafikkskolers Landsforbund) eller biltilsynet å spørre for å være sikker på at du får rett info.

Med mindre du har lappen på mop, så trenger du ikke ta traffikalt grunnkurs hvis ikke du er født før 1.1.88, tror jeg... Det er "kun" alle de hersens kjøretimene du slipper ved å ta en kjøretime i høst, da må du ta lappen innen 31.12.05.. ellers må du ta alle de timene som er ekstra i tillegg... ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hei!

 

Her for ca. 1 måned siden så ringte jeg til en kjøreskole hvor jeg bor. Jeg sa at jeg skulle ta lett lappen og lurte på hvilke teori kurs jeg trengte. Da svarte de at jeg MÅTTE ha bil teori og mc teori. Men nå, siste kurs kveld sier de at det har blitt nye regler og da måtte jeg plutselig ikke ha bil teori lengre, men nå MÅTTE jeg ha trafikalt grunnkurs :roll: Så det var 1500 kr sløst bort, pluss at trafikalt grunnkurs koster 2800 kr. Så med mc teori da så blir det vel rundt 5800 kr BARE for teori!!! Det er helt sykt!

 

Jeg skal vedde mye penger på at dette var helt opplagt at de skulle lure meg. De reglene har vært klare ganske lenge nå, så jeg syns de kunne advart meg!

 

EDIT: Eller synes dere dette er helt OK? Kan jeg kreve tilbake pengene for bil teorien? :)

Disse reglene kom i slutten av november. (Vi hadde besøk av en Statens Vegvesen fyr på skolen i går.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...