gamer73 Skrevet 13. desember 2004 Skrevet 13. desember 2004 Hei Noen som kan tipse meg om hvilket program som er best til å styre alle viftene med? Jeg vil styre kabinettviften, cpuviften,HK-viften, PSU viften. ALLE du tre viftene har 3 ledninger tilkoblet, dvs at dem kan styres og overvåkes. SANT? Jeg vil også at programmet skal sjekke temp på cpu, HK, inni kabinett osv.. Finnes det et slikt program?
Hårek Skrevet 13. desember 2004 Skrevet 13. desember 2004 Du kan ikke styre vifter bare med software, det trengs hardware for slikt. De 3 ledningene er kun for power og overvåkning av turtall.
gamer73 Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Skrevet 13. desember 2004 Ok..så jeg må ha en viftestyringsenhet som jeg kan koble disse tre ledningene på? MEn er det vanlig at viften kjører på full guffe når den bare er koblet til hk'et liksom? I mitt gamle system så tror jeg at viftehastigheten var styrt utfra behov. En HP pc.
Hårek Skrevet 13. desember 2004 Skrevet 13. desember 2004 Det er noen hovedkort som har innebygd styring til CPU vifte, det kontrolleres i BIOS.
Pilot_ Skrevet 21. desember 2004 Skrevet 21. desember 2004 Man kan få oversikt over tempraturer, omdreininger på vifter m.m. med hjelp av forskjellig software, som f.eks Speedfan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå