Gå til innhold

RH: Extended Editions 3-pack Trilogy. DTS?


ahumoe

Anbefalte innlegg

Hei.

tenkte meg å kjøpe Ringenes Herre: Extended Editions 3-pack Trilogy. Altså en pakke med alle de utvidet versjonene av alle 3 filmene.

 

På denne linken står det at filmen har DTS: http://www.bokkilden.no/ProductDetails.asp...talogName=Books

 

Men på alle andre steder står det ikke noe om det. Er det forskjellig pakker eller er pakkene helt like uansett hvor jeg kjøper den; forskjellige webshopper/vanelige butikker???

Vil gjerne ha med DTS.... :love:

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gunfreak19:

 

Det er vel ca. fire eller opp mot fem timer film på en Alien skive med to versjoner. Det tilsvarer omtrent lengden på en forlenget Ringenes Herre-film. Forskjellen ligger i at det på Alien-diskene ikke finnes fire kommentarspor, et DTS-spor og to andre. Dette tar, spesielt DTS-sporet, ekstremt mye plass. Jeg er ikke kjempekyndig på dette området, men jeg skal gjette at DTS-sporet og alle kommentarene umuliggjør hele idéen deres om å presse hele jævelskapen inn på én liten disk. Det er klart at man ikke får mest utbytte av DTS med skrikerunger i naborommet eller popcorn i ørene, men det finnes faktisk folk med anlegg som virkelig kan vise lite komprimert lyd og bilde fra sin beste side. Det finnes også folk som er fascinert nok av filmene til å faktisk oppleve alle fire kommentarspor. Spesialutgaver er for spesielt interesserte i hovedsak. At ett minutt ryker til skifting av DVD midt i filmen, gjør meg ikke en dritt så lenge det har sin fornuftige forklaring. Husk at vi får goder til gjengjeld.

 

Og det lanseres fortsatt DVD-er der man, i det minste ved sammenlikning, kan se at video er overkomprimert. Det er kanskje ikke noe som trekker opplevelsen til bånn med en gang, men det hadde vært svært uheldig om spesialversjonene av tidenes største og mest dynamiske filmer hadde lidd av dette. Prøv høykomprimert film på femtitommer. DTS-lyd er også, ærlig talt, en drastisk forbedring fra vanlig Dolby Digital. I Ringenes Herre hører man forskjellen lett til og med.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...