Gå til innhold

Hjelp til valg av ny mobiltelefon


RolfOve

Anbefalte innlegg

Jeg har en Nokia 3330 som jeg forsovet er fornøyd med bortsettifra batteriet. Har tidligere kjøpt nye batterier til denne mobilen, men gidder ikke å til stadighet kjøpe nye batterier mer. Mye av problemene med batteriene jeg har hatt, er at de har for lite strøm og det hender derfor (altfor ofte) at jeg går tom for strøm akkurat når jeg har en viktig samtale.

 

Så jeg er altså interrisert i en ny mobil. Jeg kunne håpe at noen her inne kunne hjelpe meg å finne en mobil. Jeg har følgende kriterier:

 

- Bra batteri, må være lithium (dette er vel standard nå)

- Jeg rører ikke billig telefonene mer. Før synest jeg det var helt kurant å kjøpe en "billig" telefon, men nå har disse telefonene blir enda billigere og kvaliteten der til. Taster som ikke reagerer og "fargeskjermer" som ikke er mulig å tyde (ville heller hatt en god svart-hvitt skjerm).

- Kamera hadde vært morro, men er ikke noe vits med mindre det er en viss kvalitet på bildene.

- MMS

- Gode knapper og god skjerm.

- Det hadde også vært morro å sett noen anbefalinger på kamsjelltelefoner.

- Godt OS- stabilt og oversiktelig grensesnitt. Spill og dill dall er uviktig.

 

Hvis dere vet om noen spesielt gode tilbud med moderat-bruk mobilabbonement kan jeg gjerne få høre disse.

 

PS: Nokia 7260 ble nevnt i en annen tråd, men var ikke så veldig begreistret for denne. Grunn: Virker svær og klompette, riktig? Likte ikke designet. Har sikkert mye med at jeg generelt har mistet sansen for Nokia.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HElt enig med dragon her. K700 og K500 fra SE er å anbefale. De er nesten like, men K700 er en litt dyrere og litt mer funksjonsrik utgave av K500, som blant annet mangler BT(Blåtann)

 

Jeg vil også anbefale deg og ta en titt på simens S65, som har fått svært mange gode kritikker og er en solid og god telefon generelt :) 6600 fra Nokia er også en veldig god business telefon som jeg vil anbeflae på det høyeste! De harutrolige gode taster og en helt ekstremt bra skjerm. Alle telefonene som er nevnt har kamera, der S65 skiller seg ut med megapixel kamera. Minnekort er å finne i båda 6600 og S65, samt blåtann som bare K500 mangler.

 

Du kan si det slik at rangert etter billig til dyrt blir det:

K500

S65

6600

K700

 

K500 er en helt ok telefon for den som ikke er så kresen, K700 er som sagt en litt mer funksjonsrik telefon med blant annet blåtann, radio og litt mer minne. 6600 og S65 er mer business telefoner, hvor balnt annet 6600 også har symbian OS som gjør at man kan legge inn nye programmer o.l.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Valget står nå imellom:

SAMSUNG SGH E700

SONY ERICSSON K700i

 

Edit: Vil ikke ha SE K500. Den virket utrolig billig.

 

Det er store prisforskjeller på disse telefonene. Jeg vil gjerne høre deres anbefalinger av disse to, med bakgrunn i mine kriterier og pris. Kan godt legge ut noen ekstra lapper hvis K700 er overlegen.

Endret av RolfOve
Lenke til kommentar
Valget står nå imellom:

SAMSUNG SGH E700

SONY ERICSSON K700i

 

Ikke velg E700!

Hvorfor ikke ? En litt utfyllende forklaring hadde kanskje vært på sin plass ?

Har E700 selv,og er godt fornøyd.

Fordi K700i er en MYE bedre telefon:

 

Den har bedre skjerm, bedre kamera, bluetooth, MP3, Radio, mer minne (41 MB), 3D spill osv

Lenke til kommentar

E700 har heller ikke så bra batteri.. men det er en god telefon, i vertfall for pengene du for den for i dag..

K700 er litt dyrere, men den er også mye bedre telefon, den ville jeg valgt hvis jeg var deg.. =)

 

Har hatt begge telefonene selv, og K700i er mye bedre.. knappene som du styrer med på E700 er litt knirkete :/

Endret av kristi87
Lenke til kommentar

Takk for alle svar.

 

Jeg ser at E700 har betraktelig dårligere batteritid enn K700, så E700 ble derfor uaktuell. Selv om K500 har fått mye bra kritikk, kritiseres den for ens billige følelse og det skal jeg være enig i. Den ser billig ut og et viktig kriteritum er at telefonen er presis. Noe jeg ikke tror en telefon som ser billig ut klar å levere.

 

Jeg har også snust litt på Motorola E398. Batterilevetiden er mye av den samme som K700. Så nå står valget mellom

 

Motorola E398

Sony Erricson K700

 

:w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...