Gå til innhold

Husker dere TURBO knappen ?

MrLuni

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min tredje PC var den første med turbo knapp. En 386SX 12MHz, 16Mhz med turbo'en inne. Var en svær boks med et kraftig håndtak på toppen. Husker jeg spilte mye TIE Fighter, som hakket litt, men gikk "smooth" på en 33 MHz en kamerat hadde (den var forøvrig 16Mhz/33 MHz med turbo).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var pc`ene med eller uten intercooler da :p

Men fra spøk til alvor. Tror faktisk en av mine kompiser hadde en pc med slik turbo knapp :hmm: Men ingen av oss visste hva det var eller turte å trykke på knappen :cry:

Skrevet

hmmm... turbo'n på 486'en min gjorde ikke så stor forskjell når jeg skrudde den av.... tror det var på 486'en... husker ikke... Lot den ihvertfall alltid stå på. Jeg hadde relativt begrensede pc-kunnskaper da. aah...

Skrevet

Som sagt så hadde eg turbo på min pentium 90 som gjekk til 66mhz om eg slo av turboen. Hadde vert bøst om det gjekk an å velge mellom xp2500 og xp3200 ved hjelp med ein kanpp + at det er eit display som viser klokke frekvensen.

Noen som har peiling på kossn det er mulig å kobble til noen slike duppeditter? Kan ikke shønne at det skal gå ann på eit enkelt viss :ermm:

Skrevet

ja husker turboknappen... er på den gamle 166 pcen min... den kosta 20000 som ny den... det var dyrt med data før i tida... hehe specs

166 mhz

32mb ram.

16 bits lydkort.. vao

egen forsterkar til høgtalarene.

osv... ingen usb.. ikke ps2 heller

Skrevet
Som sagt så hadde eg turbo på min pentium 90 som gjekk til 66mhz om eg slo av turboen.

Nei visst pokker, det var p90'en min som hadde turboknapp! nå husker jeg... mmmm 66..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...