Gå til innhold

Modding av sidedør - plexiglass?


Anbefalte innlegg

Hei. Er ikke sikker på om jeg har postet dette på rett plass , men...

 

 

Jeg kjøpte et cmstacker kabinett for en stund siden. Men jeg får undertrykk i kabinettet av viftene da jeg har bare en 120mm innblåsning og 1*120 + 2*80mm ut. Da fant jeg ut at jeg ville mekke en 120mm vifte i plexiglasset i sidedøren min.

 

Problemet er at jeg aldri har kappet i plexi før , hva bruker dere til å kappe i slikt plexiglass med? Jeg vil helst ikke utforske det selv og ødelegge det.

 

Det jeg trenger er et 120mm hull med fint "snitt".

 

 

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det enkleste er nok å bruke en hullsag. De er imidlertid relativt dyre i den størrelsen, om du vil kjøpe en slik.

 

Her er et alternativ:

Skaff tilveie en trelist på ca 20x20x100mm. Bor et hull i ene enden av denne, stort nok for en 5 eller 6mm maskinskrue.

Mål deretter nøyaktig 60mm fra senter av dette hullet, og merk av for et nytt hull for en passende skarp gjenstand, f.eks en tynn skrutrekker. Hullet for denne skal være såpass trangt at den må presses igjennom trelista, slik at den sitter godt fast.

Deretter sveiver du rundt, inntil du er igjennom plexien. Om du har mulighet, så gjør en test med noe det ikke er så farlig med, for å kontrollmåle diameteren på sirkelen / hullet.

Du må gjerne bruke noen store skiver over og under mutterne på plexien, det stiver det hele opp.

 

Kutteverkty.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...