numbnut Skrevet 11. desember 2004 Skrevet 11. desember 2004 Hvordan vet jeg hvor mye 2.1 Bel's er kontra Decibel??? Noen som vet?
capy Skrevet 11. desember 2004 Skrevet 11. desember 2004 (endret) ligger gjerne i ordet vil jeg tro, som i deci, centi, milli, micro, kilo og mega. her var en grei side om decibel/bel. Endret 11. desember 2004 av capy
numbnut Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Skrevet 11. desember 2004 Feilpost i tillegg ok.. skal ta det til etterretning. ettersom jeg ikke har sett begrepet bel brukes til annet enn harddisker gikk jeg ut fra at det var et "harddisk begrep".. capy skrev "ligger gjerne i ordet vil jeg tro" mulig det. jeg så ikke logikken. når jeg søkte på Bel på nttet fikk jeg bare opp en msse formler om hvordan jeg skulle regne ut en Bel... sorry...
TommyL Skrevet 11. desember 2004 Skrevet 11. desember 2004 Feilpost i tillegg ok.. skal ta det til etterretning. ettersom jeg ikke har sett begrepet bel brukes til annet enn harddisker gikk jeg ut fra at det var et "harddisk begrep".. capy skrev "ligger gjerne i ordet vil jeg tro" mulig det. jeg så ikke logikken. når jeg søkte på Bel på nttet fikk jeg bare opp en msse formler om hvordan jeg skulle regne ut en Bel... sorry... Aldri hørt dette uttrykket jeg heller....da lærte vi noe idag også.
pronoob Skrevet 11. desember 2004 Skrevet 11. desember 2004 Bel har samme forhold til Decibel som meter har til decimeter.
consilium Skrevet 11. desember 2004 Skrevet 11. desember 2004 Nettopp. Kilogram er ikke en enhet, det er gram som er det. Man kan legge til slike prefikser (milli, centi, kilo, desi, osv.) dersom man bruker svært høye eller lave tall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå