Gå til innhold

Koss headset garanti?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Koss' livstidsgaranti gjelder egentlig kun fabrikasjonsfeil, men f.eks. PortaPro er så billig at de som regel bare bytter dem ut hvis det skjer noe.

 

Garantien gjelder kun for den personen som opprinnelig kjøpte hodetelefonen.

 

Siden Koss er såpass slepphendt med garantivilkårene, er også butikkene det. Så det er ikke sikkert at du trenger kvittering eller å levere i samme butikk som du kjøpte.

 

Bare vær obs på at både Koss og butikkene kan nekte mange garantisaker hvis de vil.

Dog, gjør de det, er det ikke sikkert at de selger så mye...

;-)

Lenke til kommentar

jeg har selv to stk portapro, som jeg bytter på å bruke (bruker det ene mens det andre er til rep...jeg bruker dem ganske intenst, som dere kanskje skjønner) :whistle:

 

Jeg har byttet dem ørten ganger uten å vise kvittering. butikkene kjører nesten utelukkende på den linjen at har du et headset, så har du garantien på det også.

 

Slik har jeg forstått opplegget:

Normalt skal et sett som leveres inn til butikk på garantien sendes tilbake til produsent for å repareres.

Dette tar selvsagt tid (ofte lang tid), så i en del (ikke alle) butikker får du kjøpt et "nytt" (er vel egentlig tidligere reklamerte som ikke har blitt avhentet) for en 50-lapp. Fin service når man ikke vil vente i en evighet på å få fikset det i usa (eller hvor det nå gjøres).

 

SÅ vidt jeg vet, skal alle butikker som selger kossmodellene med livstidsgaranti være behjelpelige med å reklamere dem...men bytting på stedet er det ikke alle som gjør.

er usikker på om den byttingen er noe Koss har gitt retningslinjer for, men jeg antar at det er noe butikken selv har funnet på for å gjøre livet enklere.

 

Blinky

 

OT: gud så irriterende det derre tv-prog'et "seventh heaven" er! *host*propaganda*host

Lenke til kommentar
Fin service når man ikke vil vente i en evighet på å få fikset det i usa (eller hvor det nå gjøres)

De fikses i Norge hos ettellerannet verksted som har deal med Koss. Fikk beskjed om at det ville ta 4-6 uker forrige gang jeg leverte inn, men pga. noen talentløse amøber av et butikkpersonal ventet jeg i 3-4 måneder på de fordi verkstedet ikke aksepterte den modellen (var gått ut av produksjon). Fikk tilslutt et tilsvarende sett etter at jeg selv måtte ta initiativ til å kontakte verkstedet...

Så pass på! Hvis det tar lenger tid en forventet, vær pågående og "stå på krava"! Fikk tips fra forbrukerrådet (elns) om at man har krav på å låne en erstatningsvare hvis reparasjonen tar lenger en 2 uker.

Lenke til kommentar
"så lenge det var en ledningsstump igjen av headsetet", skulle jeg få nytt på garantien.

hehehee, tror ikke man bør satse på å få bytte med bare en ledningsstump igjen, men bra utsagn, uansett ;)

Vel, det var det fyren sa. Jeg fikk aldri testet det ut, ettersom jeg måtte bytte dem igjen dagen etter, fordi det ikke var volumjustering på ledningen.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Hvis man som kunde sender rett inn til Koss, eller til det verkstedet i Norge som tar seg av Koss, har jeg ikke behøvd kvittering av noe slag.

Men hvis man absolutt skal levere inn der man kjøpte, kan nok butikken ville ha kvittering for å sjekke at det er kjøpt der.

Det går bare mye fortere å sende inn selv, så man slipper at en butikk skal være mellomleddet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...