Gå til innhold

Har fargen på prosessoren noe å si?


Kiu

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jg har nylig kjøpt et AMD XP 2600 eller 2700. Mekka alt på plass, trykker på strømmen, også slår den av seg selv med engang. Alt er trippel sjekket, fant tilslutt ut at dersom man tar ut CPU'en, fortsetter vifta på strømmen å gå. Rart syntes jg, helt til jg kom på at AMD XP cpu'er skal jo være grå, for min tidligere var det. Stemmer det eller? For min grønn, og det står bare AMD Athlon på den :/

 

Noen som kan oppklare problemet?

 

Mange takk,

 

Mvh.

Kiu

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

skjekk strøm tilførselene som gåt fra poweret og ut til de eventuelle Hardisker osv, hvis det opstår lite kontakt vil de knisse og da slår pcen seg av pga overgang til jord (eller en form for kortsluttning)

 

Det fant jeg ut da jeg bygde opp pceen, da starta såvidt hvifta også slo den seg av, men med lit støtte teip på ledningene fra tilførselen (12V) fungerte alt skikkelig

Lenke til kommentar

Joa, men når jeg tar ut CPU'en, fortsetter vifta til strømboksen å kjøre. Så det ser ut som om det er CPU'en som kortslutter eller bryter strømtilførslen. Jeg har faktisk demontert hele pakka, så det er bare CPU igjen i hovedkortet, ikke rammen står i engang.

 

Takk til alle som svarte ! :)

 

Noen som har opplevd å ha kjøpt ny CPU som er ødelagt? I så fall har jg noe å gå på i og md at selgere kan begynne å pirke..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...