Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

HubSwitsj


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du vil uansett ha en kraftig ytelsesøkning ved bruk av svitsj. Jeg ville i allefall ikke brukt hub på mer enn 5-6 maskiner (det kommer selvfølgelig an på bruk). Ellers spiller det ikke så stor rolle hvilket merke svitsj du bruker. Det som betyr mer er hvilken type svitsjing som benyttes.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-03 09:27, xoop skrev:

Du vil uansett ha en kraftig ytelsesøkning ved bruk av svitsj. Jeg ville i allefall ikke brukt hub på mer enn 5-6 maskiner (det kommer selvfølgelig an på bruk). Ellers spiller det ikke så stor rolle hvilket merke svitsj du bruker. Det som betyr mer er hvilken type svitsjing som benyttes.


 

TYPE switching? Hva mener du med det? På kantswitcher er det vel bare en type (lag2) switching som brukes.. Det som har alt å si i dette tilfellet er hva man skal bruke det til. Det er f.eks. mange små firmaer på under 10 brukere som klarer seg fint med hub.. Men uansett er det fornuftig å kjøpe seg en switch iom at prisforskjellen er såpass liten.

Lenke til kommentar

Selv om det er ytelsesforskjeller på switcher, så er det ikke allverden og i praksis er det nokså liten forskjell (du driver neppe å kopierer store filer hele tida).

 

Se derfor også på hvordan switchen "ser ut" i forhold til der du skal plassere den. Er det mest praktisk for deg med en switch med tilkoplingene bak eller foran, skal du ha noe oppå bør den være flat, osv.

Lenke til kommentar

Syns å huske at det sto på en eller annen side at et LANparty hadde greid seg godt med 60 deltagere og 10Mbit HUB'er, men...

 

 

Skal du *kjøpe* er det greit å velge switch i dag, men hvis du kan få tak i noe billig, er det ikke noe i veien for å bruke HUB. kjører selv bare HUB'er på hjemmenettverket (går litt tregt når jeg driver å flytter over på DivX'ene, men....)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...