Gå til innhold

Hvem har problemer med 6800 LE kortett


Fixer'n

Anbefalte innlegg

Til alle de av dere som har problemer vil jeg på det sterkeste anbefale å sende det inn og få et nytt som faktisk fungerer. Dette er et kjent problem med 6800le som ingen hittil har funnet noen løsning på med unntak av underklokking. Hadde samme problem selv som endte med at jeg sendte det inn, og jeg har nå hittill ikke opplevd en eneste svart skjerm. Nå hadde jeg riktignok litt flaks siden jeg fikk et nytt 6800nu i retur i stedet for et nytt 6800le kort, men jeg er nokså sikker på at de nyeste revisjonene av 6800le skal være problemløse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er det mulig å gi ut et kort som ikke er kompatibelt med de mest populære spillene på markedet??? Det er rett og slett så amatørmessig at jeg blir skremt :S. Dette skulle jo strengt tatt ikke vært mulig ?!

 

Og det at både "SplinterCell" og "Deus X Invisibel War" som følger med PRO utgaven ikke virker gjør det hele ennda mer latterlig.

Har Gainward i det hele tatt testa kortet? eller har de bare sendt det ut på markedet??? Man kan begynne og lure.

Lenke til kommentar
Hvordan er det mulig å gi ut et kort som ikke er kompatibelt med de mest populære spillene på markedet??? Det er rett og slett så amatørmessig at jeg blir skremt :S. Dette skulle jo strengt tatt ikke vært mulig ?!

 

Og det at både "SplinterCell" og "Deus X Invisibel War" som følger med PRO utgaven ikke virker gjør det hele ennda mer latterlig.

Har Gainward i det hele tatt testa kortet? eller har de bare sendt det ut på markedet??? Man kan begynne og lure.

Ta det helt med ro, dette er noe som dessverre skjer med gjevne mellomrom. Plextor hadde nettopp en lignende situasjon, og de er ikke alene.

 

Det som derimot skiller et seriøst selskap fra et mindre seriøst, er hvordan problemet løses.

Lenke til kommentar
Ja, første tiden fikk ingen svar fra de angående problemet. Når de endelig fikk øynene opp for problemet burde de gjort noe. Hvis alle 6800LE kort er helt like, og kun Gaynward`s har problemet, så må det ligge i bios, og da kan de bare gi alle en ny referansebios, og så er problemet løst?

Nja, jo...

 

Eneste problemet med den fremgangsmåten er at sikkert masse folk hadde knotet det til. Oppdatering av GPU bios er ikke bare bare for noen som ikke kan pc utover det å dobbeltklikke på "game.exe"..

 

Enig i at Gainward ikke har gjort jobben sin ang. 6800LE-kortene. De burde tatt kontakt med alle forhandlere, som igjen hadde tatt kontakt med kundene som hadde kjøpt kortene. For så selvsagt å tilby nye kort til hele gjengen, no questions asked.

 

Tenkte litt på det jeg gjorde, jeg rev av org. kjøleren straks jeg fikk kortet i hus og satte på en NV5. Hva hadde jeg gjort hvis kortet var ødelagt når jeg fikk det? Ikke sikkert garantien hadde dekt det, siden jeg hadde modifisert kortet..

 

Temmelig glad for at jeg ikke hadde samme problemet, det var uansett ingen som fortalte meg at det kunne være problemer med kortet. Ser heller ikke på det som mitt ansvar å vite dette på forhånd.

Lenke til kommentar
Hadde det ikke kommet en ny verisjon av le-kortene? var det ikke å bare send det inn, men da kan man vel ikke modde det lenger :no:

Det skal visst fortsatt gå an:

Ladies and Gentlemen!

 

My congratulations, pipeline lock of new 6800NU/6800LE have been finally breached with your help. Thanks to everybody who posted required diagnostic info in this thread / contacted me via ICQ / email and even offered unmoddable 6800 samples for testing. Personal thanks to FleXx.

Wait for 15.3, also drop your email here if you wish to assist with testing of new version and have such ‘unmoddable’ (moddable now) 6800. I’ll choose about 10 of the most trustworthy users and send new beta tomorrow in the morning.

Thank you again for your collaboration.

Kilde (tysk side)

Lenke til kommentar

Ingenting å bekymre seg for. Pcutstyr fant feilen på kortet mitt, og den feilen var slik at kortet kun hadde problemer med ut2004, samt litt problemer nå og da med battlefield, samtidig som det fungerte helt perfekt med 3dmark, doom 3 og half-life2, så de testet det tydeligvis skikkelig. Tror ikke komplett skal være noe dårligere på testing av defekte varer.

 

Etter å ha mottatt det nye kortet har jeg ikke opplevd en eneste svart skjerm.

Lenke til kommentar

Har ikke hatt noen stabilitetsproblemer med kortet, alt kjører uten problemer. (Gainward, Komplett, 1 uke gammelt.)

 

Det jeg derimot er litt usikker på er ytelsen, fikk 3750 i 3D Mark 03, default test. Er ikke det langt under hva det skal være? Testen ble kjørt med umoddet, ikke overklokket versjon. Mulig jeg har misforstått noe, men jeg har jo sett folk med over det dobelte i samme testen?

 

Sytem:

Nyinstallert WinXP sp2 (66.93 skjermkortdrivere)

MSI Nforce 3 Neo platinium

Gainward 6800LE 128MB

AMD64 2800 (socket 754)

Twinmos 2x512MB minne.

 

Har ikke gjort noe med bios(hovedkort og skjermkort), og har vel heller ikke de siste driverne til hovedkoret. Noen som har en god idé om hva det kan være?

Lenke til kommentar
Har du husket å skru av aa og af og satt alt på high performance?

Det hjelper mye. Samt nye drivere enn de som følger med.

aa og af er satt til av, dvs programmet bestemmer. Regner med at 3d mark ikke benytter seg av disse pr default, må prøve nye drivere til hovedkort, men tviler på at det dobler ytelsen. Er det noe i biosen til hovedkortet som kan begrense yteslen til AGP kortet ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det jeg derimot er litt usikker på er ytelsen, fikk 3750 i 3D Mark 03, default test. Er ikke det langt under hva det skal være? Testen ble kjørt med umoddet, ikke overklokket versjon. Mulig jeg har misforstått noe, men jeg har jo sett folk med over det dobelte i samme testen?

Du har da ikke fått med deg at de som scorer over 5k i 3DMark05 med ett LE-kort har åpnet alle pipelines..*og* klokket kortet.

Din score "umoddet" er faktisk heller i overkant av en del andre jeg har sett..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...