Gå til innhold

SLI med 6800LE?


Itchy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kunne huske noe om en agp/pci bro, og kom over denne artikkelen etter et lite søk.

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=11343

 

Quote:

"Kortene ventes å bli klokket til samme frekvenser som PCIe-utgavene. Den eneste forskjellen blir at 6600 GT AGP får en såkalt "bro", gjemt under en kjøleribbe. Denne broen ("BR2") kan enkelt forklart omforme en PCIe-brikke til AGP og omvendt."

 

betyr dette at denne "broen" gjør at agp kort kan kjøres på pci-x hovedkort?

Da hadde det jo funket med 2x6800LE

Lenke til kommentar
Kan hende hvis PCI-x hovedkortet har en agp-slot, nærmere sagt 2, noe jeg tviler sterkt på ;) Ville ikke vært mye PCI-x da lenger.  Selve kortet er jo fortsatt agp og fysisk vil det ikke passe på hovedkortet heller ;)

PCI-X != PCI Express, husk nå det så du ikke gir feilinformasjon!

Endret av gspr
Lenke til kommentar
Kan hende hvis PCI-x hovedkortet har en agp-slot, nærmere sagt 2, noe jeg tviler sterkt på ;) Ville ikke vært mye PCI-x da lenger. Selve kortet er jo fortsatt agp og fysisk vil det ikke passe på hovedkortet heller ;)

PCI-X = PCI Extended, 64bits bus med hastighet opptil 133 MHz. PCI-E er PCI Express. Viktig å skille mellom de to betegnelsene.

Lenke til kommentar
Kan hende hvis PCI-x hovedkortet har en agp-slot, nærmere sagt 2, noe jeg tviler sterkt på ;) Ville ikke vært mye PCI-x da lenger.  Selve kortet er jo fortsatt agp og fysisk vil det ikke passe på hovedkortet heller ;)

PCI-X = PCI Extended, 64bits bus med hastighet opptil 133 MHz. PCI-E er PCI Express. Viktig å skille mellom de to betegnelsene.

LOL, gspr busted.

Lenke til kommentar
Kan hende hvis PCI-x hovedkortet har en agp-slot, nærmere sagt 2, noe jeg tviler sterkt på ;) Ville ikke vært mye PCI-x da lenger.  Selve kortet er jo fortsatt agp og fysisk vil det ikke passe på hovedkortet heller ;)

PCI-X = PCI Extended, 64bits bus med hastighet opptil 133 MHz. PCI-E er PCI Express. Viktig å skille mellom de to betegnelsene.

LOL, gspr busted.

Neida, han er ikke "busted", notasjonen "!=" betyr ulik, men det er det ikke alle som vet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...