Gå til innhold

Hjelp! tror jeg har virus, men finner ikke noe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan da desverre si jeg har piratversjon.. men jeg har nettop formatert pc'en og jeg hadde Sp2 før også..

 

ogikjenokmede så har eg mange venner som da har piratversjon me sp2. ingen har samme problemet, eller noengang hatt noe lignende.

Endret av Pelas
Lenke til kommentar
Kjøper ALDRI (!) mer windows lisenser. Kjøpte windows xp home edition for et år siden men cdkeyen funker ikke lengre :realmad:

 

Edit: Micro$oft er SVINDLERE :no:

Tåpelig å si at de er svindlere fordi det er en glitch i systemet. Ikke det at jeg liker de eller kjøper lisenser, men tåpelig none the less.

Lenke til kommentar
Hvilke virusprogrammer har du brukt? Som kjent er f.eks. Norton AV ikke godt nok. Noe kan også ha lagt seg i RAM eller bios. Prøv deg frem :)

Jeg har Norton internett security 2005.

og hvordan fjerne virus i bios/ram da? :ermm:

 

EDIT: Trodde ramen ble totalt slettet hvis jeg drog ut strømkabelen bak?!?

Endret av Pelas
Lenke til kommentar

Tror du kan slappe av mht. om din SP2 er lisensiert eller ikke, inntil videre.

Prøv f.eks. en online AV program her, http://housecall.antivirus.com/

Og du kan laste ned en trial av NOD32, og kjøre søk i sikkermodus. Anbefaler kjøp også, lisensen er billig og programmet er meget bra.

Andre bra spyware progs er Spybot og Adaware.

Mht. fjerning av virus i RAM, har jeg hørt at det skal være nok å skru av strømmen et minutt eller noe. Sjekk de andre trådene i forumet, du er neppe den første som har en pC som oppfører seg rart ;)

Lenke til kommentar
Jeg har Norton internett security 2005.

og hvordan fjerne virus i bios/ram da? :ermm:

hehe, jeg ser et lite problem her ja; du har kun firewall, men ikke antivirus. norton internet security er firewall, norton antivirus er nettopp antivirus. og hvis jeg ikke tar mye feil, så følger det vel med norton antivirus som et option hvis du installerer norton internet security. :)

 

du skriver også at du har "spyware doctor 3". mitt tips er at du fjerner denne - ville ikke forundre meg om applikasjonen faktisk stapper pcen din full av spyware! gå heller for adaware og spybot. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...