Gå til innhold

Lage VT server


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ventrilo.com så laster du ned server platform for windows/linux, skift litt om i .ini fila. Dette er ikke vanskelig det står omtrent hva du skal gjøre i fila. Så er det bare å starte serveren ved å dobbeltklikke på en av filene der, det ser du med en gang, og så går du innpå med din egen vt for å sjekke om den funker.

 

btw: forstod ikke helt hva du mente med "er det wintendo eller linux du skal ha på maskina? "

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

noen som kan fortelle litt detaljert..jeg har client og vt og åpna portene i routeren...jeg kommer inn på vt serveren mid min private ip og porten jeg åpna, men ingen som er på public kan komme inn...hvilken ip sal jeg bruke og må jeg gjøre noe med brannmuren min i routeren eller på dataen for at de skal få tilgang? håper på postivt svar

Takk på forhånd

Endret av Infums
Lenke til kommentar

Om man hadde bare brukt tre sekunder på å lese på www.ventrilo.com, hadde alle disse spørsmålene blitt besvart. I menyen til venstre på siden, har man alternativer som "Setup" og "F.A.Q." som guider en gjennom fra start til slutt. Her står det også forklart hvor mye båndbredde man trenger;

The server requires more bandwidth then the clients do. The bandwidth that gets used is determined by the codec and sample rate as selected by the server administrator. The following examples assume that the server is configured to use the default GSM 6.10 codec at 11KHz sample rate. This will use approximately 3K bytes per second of bandwidth for each active voice stream.

4 people on the same server.
All 4 are in the same channel.
1 Person talking.

   = 3K bytes/sec of inbound data.
   = 9K bytes/sec of outbound data.

4 people on the same server.
All 4 are in the same channel.
2 people talking.

   = 6K bytes/sec of inbound data.
   = 18K bytes/sec of outbound data.

Endret av jallakim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...