Gå til innhold

Hvorfor treffer man leftarm så jevli mye?


Anbefalte innlegg

Spilte på kumla før, der ble det sånn "se hvor du har truffet i prosent" greie på internett. Der hadde alle dritmange hits i leftarm, tom en med aimbot som var lista der hadde 40% hits i leftarm! På [acme] nå er det også slik at du kan se hvor du har truffet.

 

Jeg har truffet noe slik som dette: (omtrent, husker ikke helt)

 

58x head

47x chest

35x stomach

147x leftarm

34x rightarm

 

(resten leste jeg ikke da jeg sjekket i stad)

 

Dette er bare ca (+- 15) men det er allikevel tydelig; jeg treffer så sykt mye i leftarm! HVORFOR? Gærne hitboxer?

Fordi du har en Left arm fetish, å skyter som en leif.:p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmmm joa, men 147 ganger da gitt?!?

Prøv å tenk deg hvordan du står når du skyter eller når du huker deg ned å skyter. Du dekker jo nesten hele overkroppen med venstre arm siden man står veldig sidelengs.

 

AtW

Støtter denne forklaringen etter å ha prøvd megazone (paintball-lignende lek). Hadde flere blåmerker på venstre arm enn på resten av kroppen forøvrig. :D

Lenke til kommentar
Treffboksene er iallefall fullstendig gnøkka. Jeg spiller ikke CS, men jeg har spilt HL2DM litt og det er helt grusomt for meg som er vant til å sikte på hodet (fordi folk ikke dør av det). Shift-delete hele dritten.

HL2DM holder seg til orginalen og der eksisterte ikke headshots...

Lenke til kommentar

ikke det?

vel, i HL2 så dør de lettere når jeg skyter dem i hodet isteden for å skyte dem på kroppen. når man bruker 'awp-buggen' og tar ut fiender med ett enkelt skudd med zoom+revolveren mot hodet kontra to tre skudd mot kroppen så vil jeg si jeg har tatt ett hodeskudd. første gang jeg spillte HL2 så sprang jeg rundt med pistolen helt til jeg fikk haglen, hvor jeg skjøt fiendene med hodeskudd. med pistolen så trenger man to skudd mot hodet og en soldat dør, mot kroppen så trenger man hele magasinet før han detter..

 

for meg så virker det som CS:S har noen store problemer med hitbox'en, det virker som om den er malplassert og til tider lang vekke ifra selve modellen. har skjedd mange ganger at jeg får inn ett treff på en fiende og de treffene er egentlig bomskudd (i det virkelige liv), og jeg har også blitt skutt når jeg er 100% sikker på at jeg var i en trygg sone. jeg har også specca andre som får inn treff på fiender og fienden er lang ifra siktet, i enkelte visse tilfeller faktisk såpass langt unna som en hel figurlengde men allikevel så treffer man og får blodspruten på krysset.

lag til serveren har en del å si men når alle spillerene ligger på 30-50ms i ping mot serveren så skulle det være minimalt eller?

Lenke til kommentar
ikke det?

vel, i HL2 så dør de lettere når jeg skyter dem i hodet isteden for å skyte dem på kroppen. når man bruker 'awp-buggen' og tar ut fiender med ett enkelt skudd med zoom+revolveren mot hodet kontra to tre skudd mot kroppen så vil jeg si jeg har tatt ett hodeskudd. første gang jeg spillte HL2 så sprang jeg rundt med pistolen helt til jeg fikk haglen, hvor jeg skjøt fiendene med hodeskudd. med pistolen så trenger man to skudd mot hodet og en soldat dør, mot kroppen så trenger man hele magasinet før han detter..

 

for meg så virker det som CS:S har noen store problemer med hitbox'en, det virker som om den er malplassert og til tider lang vekke ifra selve modellen. har skjedd mange ganger at jeg får inn ett treff på en fiende og de treffene er egentlig bomskudd (i det virkelige liv), og jeg har også blitt skutt når jeg er 100% sikker på at jeg var i en trygg sone. jeg har også specca andre som får inn treff på fiender og fienden er lang ifra siktet, i enkelte visse tilfeller faktisk såpass langt unna som en hel figurlengde men allikevel så treffer man og får blodspruten på krysset.

lag til serveren har en del å si men når alle spillerene ligger på 30-50ms i ping mot serveren så skulle det være minimalt eller?

Selfølgelig kan du treffe i hodet, men ikke på samme måte som CS.

Lenke til kommentar
HL2DM holder seg til orginalen og der eksisterte ikke headshots...

Har du en kilde for den påstanden? Det høres rart ut. Jeg har gjort lignende erfaringer som Prelude i single-player. Hagleskudd i hodet på Combine-soldater = død, hagleskudd i kroppen = ikke død.

Nå tenker jeg sammenlignet med CS. Klart du skader folk mer når du treffer de i hodet enn resten av kroppen, men du kan ikke ta headshot hvor det visest på skjermen at du har gjort det.

Lenke til kommentar

men så er nå ikke HL2 designet slik at det blir vist på skjermen hvordan man har drept en fiende, om det så er granater/eksplosjoner, hodeskudd eller 'vanlig'...

 

så å påstå at HL2 ikke har HS fordi man ikke får en visuell tilbakemelding om man faktisk har tatt ett HS eller ikke blir litt feil etter min mening ;)

Lenke til kommentar
Nå tenker jeg sammenlignet med CS. Klart du skader folk mer når du treffer de i hodet enn resten av kroppen, men du kan ikke ta headshot hvor det visest på skjermen at du har gjort det.

Det er jo ikke det jeg sier. Du tenker på tilbakemelding fra spillet om hvor man treffer, det er da helt uinteressant.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Antar at det ikke er så mange som har vært i militæret her, men når man lærer enkelte prosedyrer for å gå med gevær mens man sniker seg fremover, skal man gå sidelengs. Kroppens areal blir da smalere for fiender som antatt er foran deg. Ved å gå slik beskytter man også vitale organer bedre som hjertet og lunger. Armen er til god beskyttelse.

 

Nå vet ikke jeg hvor stor prosent i verden som er høyrehendte, men jeg skulle tro det skulle passe inn i den statistikken din over treff i armer!

Lenke til kommentar
Antar at det ikke er så mange som har vært i militæret her, men når man lærer enkelte prosedyrer for å gå med gevær mens man sniker seg fremover, skal man gå sidelengs. Kroppens areal blir da smalere for fiender som antatt er foran deg. Ved å gå slik beskytter man også vitale organer bedre som hjertet og lunger. Armen er til god beskyttelse.

 

Nå vet ikke jeg hvor stor prosent i verden som er høyrehendte, men jeg skulle tro det skulle passe inn i den statistikken din over treff i armer!

:yes:

 

Har skjønt det ;)

Lenke til kommentar

Kan bekrefte at alle treffer left arm mest (sjekk ut serverstatsen på en hvilkensomhelst server). Har hvertfall ingenting med dårlig aim å gjøre. Og jeg har lite tro på at venstrearmen er mer eksponert enn hele resten av kroppen.

 

Min teori er at våpnene drar seg mot høyre under spraying, men egentlig er det bare buggede hitbokser som kan forklare så høye tall.

 

Klikk på spillerene her, så ser du at de som har spilt mye (uansett skill) har ca 36% av alle hits, i venstre arm.

 

Ikke fortell meg at en tredjedel av kroppen består av venstrearm (selv for høyrehendte) :roll:

Endret av Munch
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...