Gå til innhold

Anbefaling av gitar til nybegynner


Homme

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tenkte egentlig å spille mest blues og rock, har vært i den eneste butikken som selger gitarer her i nærheten og de anbefalte en te 15k, så fant ut at jeg skulle spørre et annet sted.

Annbefalte de en gitar til 15000! De kan jo ikke være god! Sa du at du at du var nybegynner? Om du har planer å satse seriøst på dette så er sikkert 15000 kr ikke så ille. 1000 kr om du ikke har så store framtidsplaner. Så et sted mellom 1000 og 2000 kr vil jeg annta.

http://instrumentbutikken.no/default.php?cPath=4_19_20

KAn jo se på den siden om du finner noe kult...

Lenke til kommentar

Fatter ikke at noen kan anbefale en gitar til 15000,- til noen som skal begynne å spille. Helt vilt.

 

Enig i at stålstrenger er et must. Nylon er for jenter og intrikat klassisk fingerspill.

Hvis du skal spille mye blues er det lurt å kjøpe tynne strenger slik at de er lettere å bende. Tror de vanligste tykkelsene er 0.10 , 0.11 og 0.12 der 0.10 er tynnest.

 

Vurder også å kjøpe brukt. Nye "billige" gitarer er selvsagt ikke laget av like gode matrialer og har ikke samme finish som de dyre. Derfor kan en noen år gammel brukt kvalitetsgitar(m/nye strenger) til 3000-4000,- være et bedre valg enn en ny lavprisgitar til samme pris.

 

Skal du kjøpe ny vil jeg anbefale Takamine, Morgan, Yamaha(lager faktisk gode gitarer) eller Ibanez.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...