Gå til innhold

Reason: Kicked: To low a cl_updaterate


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tipper og av det var på acme, for det han skriver (too low a cl_updaterate) er nøyaktig avskrivt av det rate-manageren vi bruker på serverne våre, skal si til clienter som har for lav updaterate.

 

Jeg har skrevet litt om den plugin vi bruker her: http://www.acme-games.com/index.php?showtopic=795

 

Hvis det er noe mer du vil vite om den, hvordan den fungerer og hva den eksakt gjør, kan du ta kontakt med han som har programmert den. Han kaller seg EKS, og du treffer han på amx sitt offisielle forum på www.amxmodx.org, eller på www.acme-games.com-

 

Håper du finner ut av det! Setter du opp updaterate får du nok en finere spillopplevelse og ;)

Lenke til kommentar

Herregud så lame Opacus.

Det er greit at folk bruker ratehax som whine nå og da, men hvis man er så dum at man lager en jævla plugin for å kontrollere det..

 

La meg si det en siste gang da: Rate hax eksisterer ikke!

 

Jeg skal forklare det en siste gang.

 

Spillere gir jevnlig oppdatering om hva han gjør og hvor han er på mappet, som blir definert av cl_cmdrate.

Spilleren henter også ned mye informasjon om hvor på brettet de andre spillerene er, som defineres av updaterate. (Som du sikkert allerde har skjønt har ikke updaterate noe med om folk er vanskelige å treffe).

 

Men for de som enda ikke skjønner det..

 

Si at vi har to spillere, spiller A og spiller B, og servern seff.

Spiller A og spiller B møtes snart rundt et hjørne, men spiller B har 10 i updaterate og cmdrate.

De møtes, og begge gir beskjed til servern at de skyter. Spiller B oppdaterer 10 ganger i sekundet, og spiller A oppdaterer 101(han har 101 på begge rates).

 

Det som da skjer i øyeblikket da de møtes rundt hjørnet, er at begge spillerne gir beskjed til servern.

Si at vi fryser sekundet der begge to skyter, hvis vi antar de skyter i akkurat samme sekund.

Først tar vi spiller A, han oppdaterer jo 101 ganger i sekundet, så han merker ikke noe forskjell hvis ikke servern lagger.

Spiller B derimot.. Hvis han f eks skyter, så i samme sekund løper bak veggen, og han har 10 oppdateringer i sekundet, så kan det hende han ikke sender en oppdatering "jeg løper bak hjørnet!" og da hvis spiller A skyter mens han ser han foran hjørnet, mens spiller B egentlig er bak hjørnet, blir spiller B fortsatt skutt, fordi SERVERN bestemmer hvor alle kuler går og hvor alle på brettet er.

 

For å illustrere poenget litt mer.. Si at man kunne sette -10000 i cmd og updaterate.

Det betyr at det hadde tatt mange minutter mellom hver gang man oppdaterer.

Det betyr at hvis spiller B og spiller A begge startet i spawn samtidig, og spiller B hadde -10000 i cmd og updaterate, kunne spiller B gått så mye rundt han ville, mens servern hadde faktisk plassert han i spawn, så da kunne spiller A finne å drepe spiller B i spawn selvom spiller B trodde han var på B2 bombspot.

 

Og btw, hvis man har så lite cmdrate som 10 så er det fortsatt mange ganger i sekundet det er snakk om oppdateringene, på slike tids skalaer får man ikke gjort mye uansett.

 

Med andre ord, alle som whiner om rates gjør bare det; whiner.

Det er enten lag eller så er det fordi de ikke aimer bra.

Som regel siste.

 

At du lagde en plugin for dette er bare helt latterlig og hjelper ikke akkurat ignoransen som omtrent hele CS norge sliter med akkurat nå angående rates.

Lenke til kommentar

updaterate på under 20 blir sett på som juks da det blir vanskeligere å treffe deg pga en slags "lagg"

joltaire, jeg tror nok grunnen til at du kan sette updaterate til hva du vil er fordi disse settingene faktisk er låst på serveren.. Catch gamer feks, der tror jeg det er låst updaterate/cmdrate på 80 og rate på 20000... Da blir det ingen endring uansett...

Det er faktisk ratehax hvis du sitter på en 2mbit linje og bruker 20/20 i cmd/upd rate. de er i utgangspunktet ment for modem og isdn brukere.

Endret av MetiCx
Lenke til kommentar
updaterate på under 20 blir sett på som juks da det blir vanskeligere å treffe deg pga en slags "lagg"

joltaire,

men din teite banan leste du ikke noe av det jeg skrev da?

jeg prøvde akkurat nå å bevise at den rate laggen ikke eksisterer..

 

Gah jeg blir gal på folk noen ganger.

Endret av joltaire
Lenke til kommentar
updaterate på under 20 blir sett på som juks da det blir vanskeligere å treffe deg pga en slags "lagg"

joltaire,

men din teite banan leste du ikke noe av det jeg skrev da?

jeg prøvde akkurat nå å bevise at den rate laggen ikke eksisterer..

 

Gah jeg blir gal på folk noen ganger.

Ikke eksisterer :hmm: Hva mener du med det?

Lenke til kommentar

ACME sux anyway da :p

 

Ble bannet i radar.no pga de adminsa. Etter radar + 3-4 andre admins så demoen fjernet de bannen i radar, men ikke på acme serverne.

 

De endte med at jeg kjøpte ny key siden jeg digget den inferno/nuke only servern. Men vet du hva? De bannet meg igjen, selv uten å ta demo engang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...