DezTruckTor Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Skrevet 5. januar 2005 Well, det står at man skal bruke 192.168.1.1 eller 192.168.1.2, men ingen av dem svarer. Jeg tror min ISP har forandret på den.
Rayline TWB Skrevet 5. januar 2005 Skrevet 5. januar 2005 Da hadde jeg kontaktet ISp'en for å høre hvilken adresse man skal bruke for å komme inn. Det er jo normalt at folk skal inn på modemet sitt en eller annen gang. Og de kan jo heller ikke nekte deg å restarte modemet ditt, det er det mest sinnsvake jeg har hørt............ Hvis jeg har lyst til å restarte modemet mitt, så restarter jeg modemet mitt - om så kongen sitter ved bordet mitt................det får da være måte på.......
DezTruckTor Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Skrevet 5. januar 2005 Da hadde jeg kontaktet ISp'en for å høre hvilken adresse man skal bruke for å komme inn. Det er jo normalt at folk skal inn på modemet sitt en eller annen gang. Og de kan jo heller ikke nekte deg å restarte modemet ditt, det er det mest sinnsvake jeg har hørt............ Hvis jeg har lyst til å restarte modemet mitt, så restarter jeg modemet mitt - om så kongen sitter ved bordet mitt................det får da være måte på....... resette, ikke restarte (skrev jeg virkerlig så feil?). Men jeg får vel nesten ringe dem i morgen. Og en ting, ADSL-modemet er min ISPs eiendom. (Har du hørt noe så dumt?).
Rayline TWB Skrevet 5. januar 2005 Skrevet 5. januar 2005 Ja, det er resette jeg mener med å si restarte jeg også. Joda, det må gjerne være ISP'ns eiendom (samme her med mitt modem fra Telenor) - men de må ikke prøve å si at jeg ikke får lov til å resette modemet nei.............
M.e.r Skrevet 6. januar 2005 Skrevet 6. januar 2005 Kå til start run/kjør skriv cmd så skriv lille dosvinduen ipconfig nå for du defaultgateway den er routeren.
Rayline TWB Skrevet 6. januar 2005 Skrevet 6. januar 2005 Vi vet at default gateway er routeren - den vil da mest sannsynlig vise 198.1.1.xxx, som vil være routeren, og ikke routerfunksjonen i ADSL- modemet, så det vil ikke hjelpe.
okidoki Skrevet 6. januar 2005 Skrevet 6. januar 2005 (endret) Er egentlig veldig lett å finne routerens adresse. Du trykker "start"+"R", skriver inn "cmd" og trykker enter. I kommandovinduet skriver du "ipconfig" og trykker enter. Den linjen som heter default gateway er routerens adresse. Dersom du har to routere på rad, må du inn på status- siden til wan på den siste av de to routerne og se default gateway på den. Vips! Endret 6. januar 2005 av okidoki
Rayline TWB Skrevet 6. januar 2005 Skrevet 6. januar 2005 (endret) Jammen det her vet vi jo alle - problemet er at han ikke kommer inn på status- siden .............les hele posten kanskje? Endret 6. januar 2005 av Rayline TWB
CrZy_T Skrevet 6. januar 2005 Skrevet 6. januar 2005 (endret) Jeg tipper at all routing funksjon er skrudd av i ZyXel prestige 650R-T3 ADSL Router'n slik at denne kun oppfører seg som et modem (står i bridge-mode). Tenkte ejg skulle laste ned manualen på den router'n .. men tar jo en evighet..... Edit: den kom ned nå ... Ser ut til at den ZyXel prestige 650R-T3'n skal ha en console-port .. tipper du må inn der for å sette den opp som router. Endret 6. januar 2005 av CrZy_T
DezTruckTor Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Skrevet 6. januar 2005 Det er nok jeg som har gjort en liten fatal feil. Så under et ADSL-modem av en venn meg som tilsynelatende skulle ha akkurat det samme (det så prikk likt ut, og det var samme abonement hos samme ISP). Det er ganske enkelt en ZyWall Prestige R-33, ADSL over ISDN(Telenor Edition(....merkelig, for jeg har ikke telenor ADSL....)), jeg har. Og den har ingen routing-funksjoner. Jeg tror jeg vil bytte inn både ADSL-modemet og routeren jeg, og få en alt-i-et-boks som vennen min hadde. Jeg har ikke ISDN, men har allikevel et ISDN-ADSL modem. Kanskje det er det som fører til en fryktelig susing i telefonen når jeg snakker.....
DezTruckTor Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Skrevet 6. januar 2005 Og en liten ting til.....den routeren jeg kalte 650R-T3, heter egentlig 650R-13. Og enda en ting....vennen av meg har ikke problemer med telefon-sus.....
Demolish Skrevet 6. januar 2005 Skrevet 6. januar 2005 Koblet vekk routeren (ZyWallen). Funker som bare det når jeg satte ip på data manuellt. Men jeg kommer meg ikke inn på den. Jeg har prøvd 192.168.1.1 men ingen kontakt. Jeg har ikke LAN adresser, bare WAN. Jeg satte følgende manuellt: ip: 213.161.xxx.xxx netmask: 255.255.255.0 gateway: 213.184.xxx.xxx DNS 1. 213.184.xxx.xx1 DNS 2. 213.184.xxx.xx2 Men hvordan kommer jeg meg inn på routeren (ADSL-modem)? Da er det routeren, siden det funker bra uten og ikke med... Sjekk med Sony om hva som kreves av konfigruasjon av router for å få playstation til å funke på nett.
DezTruckTor Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Skrevet 7. januar 2005 Skal prøve å bytte router og splitterboks i dag, og sjekke om jeg merker noen forskjell. Jeg rinte forresten min ISP som hardnakket sa at det var routing i ADSL-modemet (hvordan, skjønner jeg ikke....)......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå