Gå til innhold

Komplett, klage nok engang


Anbefalte innlegg

Hei igjen Komplett ASA

 

Selvfølgelig vil det tas ille opp at jeg gjentar meg selv.

Greit nok med at Dere har returproblemer ved Sempron , når det gjelder privat salg.

 

Hvorfor kan Dere ikke da holde høy pris på Komplett, og la oss som handler på Norek få ok pris ?

 

 

Siste md har jeg ,november bygd 8 semrpon maskiner.

 

Norek er 5 kr billigerere på HDD

11 kr billigere på hovedkort

12 kr billigere på ram

24 kr billigere på skjermkort

melom 95 - 145 dyrere på cpu

 

men når frakt kommer til, så blir det billigere å bestille alt fra PSdata. !!!!!

 

i dag fikk jeg 2 bestillinger på sempron maskiner .

 

 

så jeg må hente støysvake kabinett fra Dere

 

Artic Coling !!, topp kabinett .

 

Gi nå fan i å tilby meg tur til england eller en overaskelse

 

 

gi meg muligheten til å å tilby mine kunder en ok pris.

 

Greit nok at Dere hevder at HW sittt forum er for komplett.

 

Ta et råd fra en gammel ringrev, Dere er flink til å svare for Dere her på Forumet

 

Men jeg tror nok at nok blir nok snart, det gjelder nok alle Deres små forhadlere.

 

Jeg gir meg, vil Dere si meg opp som kunde , så PM meg så skal Dere få mitt kundenr.

 

 

Hilsen meget irritert Komplett ASA kunde !!!

Endret av Buddy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

arildjr:

 

Jeg vet da det, forskjellen er at hattelco forlanger 50000 i låst kapital for å være kunde.

Det gjør ikke norek, der kan vi fortsatt handle på postoppkrav, eller forskuddsbetling.

 

så små som marignene er må vi små forhadlere letebåde høyt og lavt etter de beste priser.

 

Og Ja Norek er gjennomsnittlig 2-3 % billigere enn det Dere finner som beste pris på

prisguiden. Entusiaster bygger selv, så det er liten vits for oss små forhadlere å tilby High end systemer

 

Det vi kan tilby er gode maskiner for den generelle bruker. Så kan Dere forumbruker spørre Dere om hvorfor jeg ikke skriver direkte til Komplett ASA.

 

Komplett ASA fikk foresten pris som beste grossist. i 2003.

 

Jeg som liten kunde av Komplett ASA , har absuløutt ingen betyding for Dem.

 

De skal få mitt kundenr, så får de selv velg om de vil si meg opp eller ikke !!

 

 

Som kunde dvs Norek Kunde forventer jeg at jeg iallefall ikke skal være nøyd til å gå til standard webbutikker for å finne beste pris !!!!

 

Det er greit at Komplett ASA fokuserer på marginer, som de direkte heveded at jeg for med løgn i mitt forgje anngrep

 

De har senket prisene JA, men ikke så meget som sine konkurenter.. !!!!

 

Skulle da fan bare mangle når dollarkursen er så lav !!!

 

Vel som sagt , bare PM meg Komplett ASA , så skal Dere få mitt kundenr. ER meget irritert siden jeg kan bestille deler fra orinæare webbutikker til laver pris en hos Dere , nok er nok.

Lenke til kommentar

Si meg, har ikke du med egen bedrift som du kjøper inn utstyr til, muligheter for å skrive av momsen på skatten for å få den refundert ? Jeg vil anta at med Norek`s allerede senkede priser, samt en ytterligere prisreduksjon på 24% burde være god mulighet for deg å kunne tilby dine kunder gode priser. Det er iallefall dette mange av mine kamerater gjør. Setter opp egne småfirma, handler på norek, skriver av momsen og selger billig hw til meg. :cool:

Lenke til kommentar

CrZy_T

 

Nei

Hadde jeg trudd at jeg ville nådd lenger ved å kontakte Komplett ASA direkte så ville jeg selvsagt ikke tadd det opp her. Norek som er grossistavdelingen til Komplett ASA bryr seg da fan så lite om en mail fra en liten forhandler, som faktisk handler 90 % fra ukens tilbud rundt omkring.

 

Jeg mister sansynligvis min kundestatus hos gruppen.

 

Men Komplett ASA er både grossist og direkte selger

 

Så vi som selger lokalt , blir ganske irritert når prisene hos norek ikke matcher vanlige webshopper.

 

Jeg Løper egentlig ingen risiko, bortsett fra Artic Cooling sine kabinett, så kan jeg finne alle andre deler rimeligere hos standard webshopper.

 

ER DET RART JEG ER IRRITERT !!!!

Endret av Buddy
Lenke til kommentar

Bajamaster :

 

Jeg får tilbake momsen om jeg handler fra Psdata eller Norek eller komplett eller vilken som helst firma, momsen får jeg tilbake. I næringslivet bryr vi oss ikke om moms, det er kun en del staten skal ha. Eneste jeg ikke har momsfradrag for er Øl, Kaffe, Whiskey osv, selv toalettpapir fra rema har jeg mva fradrag for.

Endret av Buddy
Lenke til kommentar

Trouthmaster:

 

Egentlig helt enig, dette temaet berører ikke Dere som bestiller fra standard webbutikker.

 

Men jeg vet at mange små forhandlere som meg leser dette forumet, og jeg vet at de opplever samme frustrasjon som jeg gjør.

 

Komplett ASA har da frista meg med både englandstur og overraskelse for å slippe denne kritikken.

 

Men etter dagens to små salg, av sempron maksiner, Norek fikk ikke en ordre, var nøyd til å bruke prisguiden her på HW

 

. Gjorde selvsagt kundene oppmerksom på at de kan bestille selv, å få det rimeligere, men siden jeg møter opp hjemme hos Dem dersom de får problem, så godtok de at jeg tok kr 475 i fortjeneste pr maskin.

Endret av Buddy
Lenke til kommentar
Si meg, har ikke du med egen bedrift som du kjøper inn utstyr til, muligheter for å skrive av momsen på skatten for å få den refundert ? Jeg vil anta at med Norek`s allerede senkede priser, samt en ytterligere prisreduksjon på 24% burde være god mulighet for deg å kunne tilby dine kunder gode priser.  Det er iallefall dette mange av mine kamerater gjør. Setter opp egne småfirma, handler på norek, skriver av momsen og selger billig hw til meg.  :cool:

 

LOL! De vil få problemer med bokettersyn om utstyret ikke er avskrevet innen den tid :whistle: Det er kun utstyr til eget bruk som du får igjen momsen på. Videreselges utstyr så skal det 24% av merverdien til staten.

 

Nå er vel avskrivingstid bare 1 år på små deler, men faktura over 15000,- eller noe slik er det 3 års avskriving på. Jeg er ikke noen ekspert, men innkjøp og videresalg uten moms er noe man raskt kan havne i trøbbel for. Er det en ting man ikke slipper lett unna med så er det når man snyter staten for penga sine :cry:

Lenke til kommentar

Hanigjen:

 

Hvileket som helst firma innefor enver bransje har mva fradrag for alle kostnader som er relatert til driften. Eneste unntaket er sosiale kostnader , dvs kostander som direkte relatere seg til personalet , som kaffe, julebord, julegave o.l.

 

alt annet har vi mva fradrag for. Reglen der er ganske enkle, har vært regnskapsfører siden 1988 så det vet jeg da ganske godt :)

 

 

I tillegg så gir den erfaringen meg som regnkapsfører for på det mest 39 firma en ganske grei kunnskap om det som har med næaringslivet å gjøre.

 

I dag føre jeg kun regnskap for 8 bedrifter for å holde kunnskapen ved like, det fordi at regnskap er umåtlig kjedelig . !

 

Men godt betalt

 

Ang. Bokettersyn, det er overdrevet frykten for det, har vært i retten 6 ganger siden jeg alltid fører regnskap på grensen av hva som er tillatt, har enda ikke tapt !!!!

Endret av Buddy
Lenke til kommentar

Ang avskrivingstid for data:

 

Normalt sett kan alt under kr 15000 utgiftsføreres. alt over skal avskriver med fra 15 - 35 %

avhenging av hvilken avskrivingsgruppe det tilhører.

 

Det er derimot en regel som sier at har en ting en økonomisk levetid på under 3 år så kan du direkte utgiftføre det, og under det kommer data !!!

Lenke til kommentar

Buddy, importer selv - ihvertfall rekvisita. Importører i Norge ganger opp priser noen helt for jævlig på småting.

 

Er for tiden på Filippinene og skjermkort, skjermer, cpuer og slik er prisa ca. likt siden folk er mer prisbevisste på de produktene, men småting...

 

Noen butikkpriser

 

2m cat5e kabel Fil: 15kr Komplett: 45kr

Phono jack til RCA Fil: 5kr Komplett: 35kr Spaceworld: 100kr

10/100 NIC Realtek Fil: 40kr Komplett: 70kr

 

Stort sett er dette standard på "småting" i Norge. Innkjøpspris ligger gjerne bare på noen kroner fra produsent, men i butikkene havner de på 50-100kr.

 

Hmm, jeg skulle satt opp en nettbutikk her nede.

Endret av hanigjen
Lenke til kommentar

Hanigjen:

 

Jeg ser det som en av de få muligheter vi små forhandlere har , er at vi organiserer oss i innkjøpskjede.

 

Det er faktisk eneste måten vi små kan overleve på.

 

Så jeg oppfordrer Dere små Dataforhandlere til å kontakte meg, så kanskje vi kan få noe til. For kan ikke tru annet en at Dere er like frustrert som jeg er over grossitenes sine priser.

 

Jeg er derimot en sterk motstander av kjedesammarbeid på utsalg, så det jeg ønsker å dra igang er et kjede sammarbeid på innkjøp, vi er små alene , men sammen er vi store nok.

 

Ser for meg en non - profit innkjøpskjede, som vi kan handle ifra. Vi er mange nok, det vet jeg, er vi sterke nok til å organisere oss ??

Endret av Buddy
Lenke til kommentar

Vel vel. En "forhandler" som kommuniserer med sine grossister via et webforum istedet for å ta kontakt med dem direkte ville jeg hatt store problemer med å ta seriøst.

 

Er det her du i hovedsak kommuniserer med kunder også? Ber du kundene dine skrive klagene sine på HW.no istedet for å kontakte deg?

Lenke til kommentar
Hanigjen:

 

Jeg ser det som en av de få muligheter vi små forhandlere har , er at vi organiserer oss i innkjøpskjede.

 

Det er faktisk eneste måten vi små kan overleve på.

 

Så jeg oppfordrer Dere små Dataforhandlere til å kontakte meg, så kanskje vi kan få noe til. For kan ikke tru annet en at Dere er like frustrert som jeg er over grossitenes sine priser.

 

Jeg er derimot en sterk motstander av kjedesammarbeid på utsalg, så det jeg ønsker å dra igang er et kjede sammarbeid på innkjøp, vi er små alene , men sammen er vi store nok.

 

Ser for meg en non - profit innkjøpskjede, som vi kan handle ifra. Vi er mange nok, det vet jeg, er vi sterke nok til å organisere oss ??

Endelig litt tiltak til å faktisk gjøre noe, istedet for å sutre over at du ikke liker prisene. Det er jo bra.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...