Gå til innhold

Bestilt vare - og ny pris dagen etter (Komplett)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

 

Har for få dager siden bestilt, og betalt med Visa, en 3Com adsl/router/trådløs til 995 kroner. Odren (som privatperson) skal være sendt sist torsdag fra Komplett.no men er ikke kommet enda. I mellomtiden ser jeg at samme vare nå koster 595 kroner - altså en prisreduksjon på 400 kroner som hadde kommet godt med i julestrida...

 

Hva gjør / burde en nettbutikk da gjøre ved en henvendelse om dette fra kunden?

 

A) Finnes det en mulighet for at Komplett kreditterer mellomlegget og sier "God jul"?

B) Som kunde returnerer jeg varen jf. Angrefristloven og bestiller en ny vare til ny pris. Dette koster meg ca. 150 kroner i porto men sparer da altså ca. 250 kroner...

C) Komplett.no ser problemet og finner en rimelig middelvei for å spare interne kostnader knyttet til retur og håndtering av ny ordre...

 

Vel - en problemstilling som viser hvordan det er når prisene svinger. Selv har jeg ingen spesielle forhåpninger i denne situasjonen - men siden det ikke haster for meg å få brukt varen, så har jeg tid til en retur og ny ordre...

 

PS: Når dette er sagt - må jeg samtidig erkjenne at Komplett.no virkelig har vært en super nettbutikk for meg gjennom mange år. Gjør flesteparten av mine innkjøp fra de og er fornøyd med servicen (så langt)!

 

:roll: ChrT

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreslå det for dem at du får en sum kreditert. Dermed sparer du en del penger og de litt pes med å ta imot en angrefirst og måtte sende ut en ny ordre p samme utstyr.

 

Sett opp et regnestykke på kostnad ved retur og foreslå at dere deler kostnadene. ;)

 

-KJ

Skrevet

håper at komplett her kan vise sjønn

 

men skal dem sette seg på bakbena og skylde på rutiner i systemet så får du bare angre ivei og bestille nytt

Skrevet

Tviler igrunn på at komplett ønsker å gjøre noe og du må kjøre angrefrist .. du blir uten produktet en stund, og det tar fort en uke før pengene er kreditert deg.

 

Datautstyr faller hele tiden i pris .. og hvis de skulle "tilbakebetalt" penger til alle kundene som opplevde det samme som deg, ville det ikke være mange kunder som ikke hadde fått igjen penger.

Skrevet

Det var da voldsomt til førjulspessimisme?

 

Har dere ikke sett hvordan Komplett.no har vært inne på forumet her i det siste? Kan ikke huske at jeg har sett en eneste sak der de ikke har laget en løsning, jeg? Må si at den personen som har ansvar for å gi tilbakemeldinger her inne virkelig har serviceinnstilling. Vil anbefale trådstarter en PM til forumbrukeren Komplett.no :)

 

Det ordner seg nok!

 

-KJ

Skrevet
Tviler igrunn på at komplett ønsker å gjøre noe og du må kjøre angrefrist .. du blir uten produktet en stund, og det tar fort en uke før pengene er kreditert deg.

 

Datautstyr faller hele tiden i pris .. og hvis de skulle "tilbakebetalt" penger til alle kundene som opplevde det samme som deg, ville det ikke være mange kunder som ikke hadde fått igjen penger.

Dette er også en spesiell sak da jeg regner med at du sikter til tilbudet Komplett.no kjører sammens med vår (Barbara.no sin) julekalender. Prisen skal dermed kun gjelde for idag, så vidt jeg vet, noe som kompliserer det hele litt for den som tar imot henvendelsen din.

 

Mvh ponke

Skrevet
jeg regner med at du sikter til tilbudet Komplett.no kjører sammens med vår (Barbara.no sin) julekalender.

Er det ikke den som er ukens tilbud, kr 495? :hmm:

Nei, den på ukens tilbud mangler modem-delen.

 

Mvh kjello2

Skrevet
ponke Skrevet: 07/12/2004 : 02:19 

 

Dette er også en spesiell sak da jeg regner med at du sikter til tilbudet Komplett.no kjører sammens med vår (Barbara.no sin) julekalender. Prisen skal dermed kun gjelde for idag, så vidt jeg vet, noe som kompliserer det hele litt for den som tar imot henvendelsen din.

 

Hei

 

Dette er helt korrekt og denne prisen gjaldt kun i går ser jeg i systemet. Slettes ikke umulig at dette var en pris i samarbeid med leverandør ifm. julekalenderen til Barbara heller..

 

Det er ikke alltid like lett å være Komplett-:xmas:

Skrevet
ponke Skrevet: 07/12/2004 : 02:19 

 

Dette er også en spesiell sak da jeg regner med at du sikter til tilbudet Komplett.no kjører sammens med vår (Barbara.no sin) julekalender. Prisen skal dermed kun gjelde for idag, så vidt jeg vet, noe som kompliserer det hele litt for den som tar imot henvendelsen din.

 

Hei

 

Dette er helt korrekt og denne prisen gjaldt kun i går ser jeg i systemet. Slettes ikke umulig at dette var en pris i samarbeid med leverandør ifm. julekalenderen til Barbara heller..

 

Det er ikke alltid like lett å være Komplett-:xmas:

Hei igjen :-)

 

Mer presist er det vel at dette tilbudet gjelder i dag 7. desember, dvs. fortsatt 13 timer... Er det slik å forstå at du/dere insinuerer et alternativ B er det beste??

Vel... Jeg ønsker i allefall god jul

 

:roll: ChrT

Skrevet

Bestill deg en ny en idag du, så returnerer du den "gamle" som kostet en del mer... Enkelt og greit for deg om du ikke har enormt mye å gjøre om dagene, tungvindt og tidkrevende for Komplett...

Skrevet
Bestill deg en ny en idag du, så returnerer du den "gamle" som kostet en del mer... Enkelt og greit for deg om du ikke har enormt mye å gjøre om dagene, tungvindt og tidkrevende for Komplett...

Hadde Komplett gitt meg et svar på mitt spørsmål, så hadde jeg respektert de for det. Kunne således levd med at man av og til har uflaks og at priser forandrer seg. Men unnlatenhet - at de ikke svarer på et konkret spørsmål er kjedelig. Så derfor - bestiller jeg en ny adsl/router/trådløs i dag. Takk til Komplettfolket - som får litt mer å gjøre før jul....

 

:thumbup: ChrT

Skrevet

Hehe... Ikke alle som har forstått at det beste er å RINGE, eller i værste fall sende en e-mail til firmaet det gjelder. Å gå gjennom et forum blir ikke helt rett, og er langt ifra den beste og raskeste løsningne slik JEG ser det. Men; det er ditt valg, og står du for det, respekterer jeg det :thumbup:

Skrevet

Hei igjen!

 

Bare så rettferdigheten hylles:

Jeg snakket med en selger hos komplett om tilfellet mitt, for deretter å bli satt over til en hyggelig salgssjef som ordnet en svært minnelig løsning på situasjonen. Dermed slapp vi å sende pakker til hverandre. Enda en gang er jeg superfornøyd med servicen hos Komplett. Takk skal dere ha - Og god jul!!

 

:w00t: ChrT

Skrevet

Generelt vil jeg si at dette er noe av risikoen man tar når man kjøper datautstyr... Prisen på slikt faller raskt og gjerne over natta, tilbud eller ei. Om man ønsker å gjøre noe med det, er det beste for alle parter å ta kontakt med butikken (slik som man gjorde her) i stede for å sende tilbake på angrefrist; butikken taper utvilsomt på det og det kan ikke være mye å spare når man får ekstra kost på sending av ny pakke samt all tida man bruker på dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...