Gå til innhold

Pc hopper ut av prog/spill og tilbake til start.


Arco

Anbefalte innlegg

Er litt usikker på om jeg kan legg dette emnet her, men prøver likevel. Problemet er at pc`en hopper tilbake til skrivebord når jeg starter et spill eller et program f.eks Nero/3d mark 05. Hva kan kan jeg gjøre for å får bort dette ganske så iriterende problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus A7N8X-E-Deluxe

2 stk 512 Twinmos pc3200

Amd 2500 Oc til 3200+

2 stk Maxtor 80 Gb.

Club 3D 6800LE 128 mb.

 

Detter står i et Chieftec Dragon kabinett m\ 360 w strømforsyning.

 

Hovedkort og skjermkort er bare noen uker gamle, mens resten av maskinen er ca 1 år.

 

Fikk dette problemet etter oppgradering av hovedkort og skjermkort. Var plaget i begynnelsen med å få maskinen stabil i windows. Fikk maskinen stabil etter at jeg lastet ned nye skjermdrivere. Men nå er det at maskinen hopper ut av program. Veldig irriterende!! :(

 

Kan det være at jeg bør prøve å oppdatere bios?

Lenke til kommentar

På meg virker det som om maskinen er ustabil grunnet OC'en din.

 

Kjør Prime95 for å verifisere at den faktisk er stabil på XP3200-hastigheten du har stilt den på.

 

Når det er slik at den hopper utifra spill/programmer så å si umiddelbart, så er det neppe mange sekundene den kommer til å gå i Prime såfremt det er der problemet ligger.

Lenke til kommentar

Formaterte hele maskinen før jeg satte inn de nye komponentene. Programmene avsluttes ikke umiddelbart etter jeg har startet dem, f.eks 3dMark05 går ca. halvveis før den hopper tilbake til start. Satt å la inn litt musikk i Nero, og rett før jeg skulle starte brenne prosessen, så hoppet den tilbake.

Lenke til kommentar

Har klokket ned pc`en til standard nå (XP 2500+), og har kjørt Prime95 stress test i snart 2 timer uten problem. Prøvde å kjøre stresstesst med OC`, men da stoppet testen etter kun kort tid, og kom med feilmelding. Hvor lenge bør jeg kjøre denne testen, for å vite at maskinen er 100% stabil? Tempen på CPU ligger på ca 54 grader m\load, med CPU viften på laveste o\min (TT Volcano 12, 2200o\min), satte den opp til 3700 o\min, så nå ligger den på 46-48 grader m\load.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...