Gå til innhold

Bytte fra Gigabyte til MSI og OCZ R-2 PC-3200 ?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Ok, vurderer 2 bytter!

 

Jeg har:

Gigabyte GA-K8NSNXP-939

og

OCZ PC-3700 EB Platinum Dual Channel 1024MB

 

 

Dette har vist seg å være en uheldig kombinasjon.

Derfor vurderer jeg å bytte til

 

MSI K8N NEO2 Plat.-54 nforce3 250 Ultra

OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2 PC-3200 2x512MB

 

 

Det de fleste er enige om, er at det msi kortet er bedre enn gigabyte, og det håper jeg virkelig. Men faktisk så er folk 50/50 på om jeg skal bytte rammen.

Gigabyte kortet slet med å gi rammen nok volt, men likevel er jeg usikker på om jeg skal bruke 3700Eb rammen til msi kortet. Feedback please

 

*En mildt sagt elendig topic er endret*

el-asso

Endret av Tromax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva klarer Gigabyte-kortet å gi minnet, da? MSi klarer vel 2.85 tror jeg? Skal få sjekket det i løpet av kvelden og komme tilbake på det.

 

Jeg kjører PQI 3200 minne på mitt MSi, og det virker utmerket. Har ikke prøvd å kjøre det noe særlig, men satte det på 230 FSB og bootet på første forsøk.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Hva klarer Gigabyte-kortet å gi minnet, da? MSi klarer vel 2.85 tror jeg? Skal få sjekket det i løpet av kvelden og komme tilbake på det.

 

Jeg kjører PQI 3200 minne på mitt MSi, og det virker utmerket. Har ikke prøvd å kjøre det noe særlig, men satte det på 230 FSB og bootet på første forsøk.

 

-KJ

gigabyte kortet klarer 2.7

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg prøvd det MSI kortet men for meg virker det som de er ca likeverdig i tester , gigabyte får riktinok minus for lav volt til ram ,men dette kan loses med en rambooster .

Velger du uansett og skifte hk så hadde jeg nok valgt å beholde rammen , dette er en bra ram selv om du muligens får litt skarpere timings på en 3200 brikke , kan opplyse at jeg kjører ocz 3500 og er bedre fornøyd med dem en 3200 jeg hadde før .

Så uansett hadde jeg nok beholdt brikkene i første omgang og sett hvordan det ble på et nytt kort .

Lenke til kommentar

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd.

Lenke til kommentar
Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd.

thx, jeg droppa ut av 9`ende!

 

Kan ikke sånne ting :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...